Chip. Wie kan me helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Chip. Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 11:40

Hoihoi

Ik ben een uurtje geleden even bij de dierenarts geweest om een afspraak te maken voor mijn pony. Die heeft namelijk opgezette lympheklieren. Nu had ik meteen gevraagd voor te chippen en zei die vrouw tegen mij dat dat misschien wel kon maar dat het niet de chip was voor bv. je ruiterbewijs enz???
Want die mogen zij niet geven. Wat mijn pony dan krijgt is gewoon de chip zodat ze hem terug kunnen vinden als ie gestolen is...

Maar is dat dan de verplichte en goeie chip? Niet dat ik dadelijk een andere moet laten zetten nog ofzo?

Wie wil me helpen hiermee?

Groetjes !

Liselot

Re: Chip. Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:42

er bestaat maar 1 chip.... die wordt vermeld in het paspoort en daarmee komt hij in een soort databank te staan

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 11:46

LiSSy schreef:
er bestaat maar 1 chip.... die wordt vermeld in het paspoort en daarmee komt hij in een soort databank te staan

hmm de dat meisje zei tegen mij dat het alleen een chip was voor je paard terug te vinden als ie gestolen is... die zou ik krijgen dan... kostte 29 euro

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:48

die chip is grotendeels voor de indentificatie van je paard... zonder die chip mag je paard niet eens vervoerd worden. je mag zonder chip geen wedstrijden rijden, je paard niet laten slachten enzovoort... is dus niet alleen voor een gestolen paard.

maar zoals ik al zei: er bestaat maar 1 soort chip

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 11:52

ok. Dan laat ik haar gewoon chippen. Wou het even zeker weten
Bedankt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:03

Niet iedere DA mag chippen voor het paspoort, dus in die zin zijn er wel 2 "soorten".
Je krijgt dan te maken met een extra kostenplaatje, want als je DA je paard chipt moet er nog een PPC (paarden paspoort consulent) bij komen om het "geldig" te maken voor het paspoort. Erwordt dan gekeken of het paard wel het paard is zoals op de papieren staat vermeld of (als het geen papieren heeft) een schets gemaakt van het dier waar iedere aftekening wordt beschreven...