Prijs Stallingstkosten en voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Prijs Stallingstkosten en voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 08:38

Vanaf september tot volgend voorjaar komt mijn paard bij een vriendin van mij op stal te staan. Ik rij altijd samen met haar en ze woont vlakbij mij. Dus dat komt goed uit. Ze hebben net nieuwe stallen gebouwd. Wat zou ik ong aan pensiongeld moeten betalen?

Wie heeft zijn paard op een pensionstal staan in Drenthe?

De faciliteiten zijn:
Binnenbox 3 x 3,5.
Elke dag weidegang/of los in de bak.
Buitenbak, iets kleiner als 20 bij 40. Vrij goed berijdbaar.
Voer incl.
Uitmesten doe ik zelf.
Wasplaats aanwezig.
Uitrijmogelijkheden zijn mooi. Bos is vlakbij.

Wie weet op wat voor prijs ik ong moet rekenen.

zonnebloem18

Re: Prijs Stallingstkosten en voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:54

Voor zoiets betalen we in ongeveer 150 euro denk ik.
Mijn verzorgpaard krijgt ze zelfde faciliteiten en dat gaat ook 150 euro per maand kosten.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:55

Ik denk dat je wel kunt rekenen op een prijs van ong. €170,-.. Omdat de paarden ruime boxen hebben en er zijn mooie uitrijmogelijkheden..

Groetjes,
Lisz.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:23

Ik ben de eigenaar van zonnebloem18's verzorgpaard en er komen ook 1 of 2 paddocks bij en een aparte box van 5x5 meter voor merries die moeten werpen of als er een paard ziek is. We krijgen echt prachtige weides, alles heel mooi afgerasterd met Gallagher spul. Dan een nieuwe buitenbak van 20x40, makkelijk uit te breiden tot 20x60 helemaal met hout omheind. Veel privacy want de 4 pensionpaarden krijgen een eigen oprit en pad via een bosje naar de weides. Je kunt trouwens ook alleen weidegang huren en dan ben je 100 eurioos per maand kwijt. De uitrijmogelijkheden zijn heel goed. De stalling ligt meteen aan een zandpad dat naar het bos voert. En toch zit je vlakbij de bewoonde wereld, namelijk Zuidlaren

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:26

Dat is een koopje dan.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:09

Het is natuurlijk wel je vriendin, ze hoeft waarschijnlijk niet rijk van jou te worden , maar hoeft het natuurlijk ook niet voor niets te doen. Ik schat zo rond de 130 per maand.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:28

Ik denk zo rond de €140,- per maand.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:45

Tja, moeilijk.
Zeker omdat ze een vriendin van je is.
Heb ze eventueel zelf een bedrag aangegeven?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 09:18

De stallen zijn wel van de vader van mijn vriendin. Dus mijn vriendin heeft er niet zoveel over te zeggen. Ze heeft met net laten weten dat ik 165 euro moet gaan betalen. Ik mag dan ook gebruik maken van hun trailer. Dat is ook wel makkelijk, want die heb ik niet. Maar zoals ik van de meeste van jullie begrijp is dat wel aardig duur dus??

Wat wel meespeelt is dat mijn paard heel veel voer nodig heeft 's winters. Ze kreeg bij ons thuis 6 kilo sportbrok en 3 kilo muesli. Ik denk dat dat nogal hoge kosten zijn. Dan het hooi er nog bij.

Gelukkig sponseren mijn ouders mij een beetje, omdat hun veulen in de wei achter ons huis komt te staan en zij hoeven bij mij natuurlijk geen stallingsgeld te betalen. Dus dat scheelt voor mij een boel.

Bedankt voor al jullie reacties.

KUS

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:37

Dat is echt een nette prijs!!! Moet je maar eens uitrekenen wat voer, hooi en stro per maand kost. Ik heb dezelfde faciliteiten en betaal 155,- p.mnd, maar de trailer, daar betaal ik 12,50 per keer voor, dus ik ben hetzelfde kwijt. Klinkt goed!!