Alweer verhuizen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Alweer verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:50

...2 maanden geleden (1 juni) ben ik verhuisd met Charly naar een nieuwe stal, alles leek perfect (kwa faciliteiten, zijn ze dat ook!) maar nu ik 3 weken met Charly in Oostvoorne ben geweest, voor vakantie, heb ik in die korte tijd een veel rustigere en relaxtere Charly mee gemaakt dan in de maand op onze "thuis" basis... Ik heb dus het grote vermoede, Charly het in Oostvoorne naar zijn zin heeft, en thuis gewoonweg niet! Wat lijkt jullie verstandig? Het aankijken en mocht het volgende maand nog zo zijn, verhuizen? (ja helaas dan alweerr, maar wil het allerbeste voor mijn kleine...) Barst los!

Nerwen

Re: Alweer verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:56

Je moet doen wat het beste voor je paard is!!
Als je paard zich beter in Oostvoorne voelt, dan zou ik zeker verhuizen
Je kan het nog even aankijken, maar als het zo blijft, dan zeker verhuizen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 21:03

Nja zowieso naar Oostvoorne verhuizen is helaas geen optie, het is gewoonweg te verweg (iedere dag een uur rijden heb ik niet zo'n zin in, gezien ik met de scooter moet) hji staat daar nu omdat ik in Oostvoorne op de camping sta. Maar ik zat er dan meer aan te denken gewoon op zoek te gaan naar een stal waar ook wel wat leeftijdsgenootjes staan, hij is net 2 jaar, en staat wel hele dagen op de wei op mijn huidige stal, en het jongste dier is er 5 jaar, opzich nog wel speels, maar de rest moet eigenlijk niks van hem hebben....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 06:59

wat is er anders aan die stal waarom hij rustiger is?
ander voer,.meer beweging etc..

kijk of je dat op je oude stal kunt veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 07:26

Paarden hebben soms lange tijd nodig om te wennen. 2 is wel jong, daar kun je natuurlijk nog niet echt wat mee. Wellicht kun je hem een jaartje idd met wat leeftijdgenootjes zetten. Je zult toch niet elke dag naar hem toe gaan? Kun je hem over een jaar terughalen naar de stal waar hij nu net staat. Je gaat dan toch beleren en rijden en dan verandert er weer veel in zijn leventje en dan met een ander weidemaatje heeft hij het ook wel weer naar zijn zin.

Op die stal ik het ook een komen en gaan van mensen die gaan rijden en poetsen en dat kan onrust veroorzaken.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 07:40

ellepel schreef:
wat is er anders aan die stal waarom hij rustiger is?
ander voer,.meer beweging etc..

kijk of je dat op je oude stal kunt veranderen?

Zijn voer is excact het zelfde, en de uren dat hij op stal staat ook haha.

Mja thuis deed hij met zijn benen afspuiten altijd rond draaien, op vakantie bleef hij gewoon stil staan, en zo ook met poetsen. Het kan best zijn dat dat nu thuis ook zo is, dat weet ik niet, dat zie ik vanavond wel, want dan ga ik hem ophalen uit Oostvoorne. Ik kijk het dnek nog wel eventjes aan, misschien gaat wel nu wel goed, ik weet het ook niet. Het verschil is misschien wel, ik sta daar aan een bosrand (op vakantie) en thuis aan een dijk waar regelmatig groot verkeer langs komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:17

Ha, hij is moe van de boslucht.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 09:23

Ja ik weet het niet hoor.. hahaha !! we zien het wel, hij komt vanavond naar huis dan zal hij de eerste paar dagen wel wat onrustig zijn, maar hoop dat het daarna toch wel over zal zijn

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:06

Hey Priscilla, lees dit topic nu pas , hoe is het nu op je "oude" stal?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 21:32

Ja vandaag kwam ik op stal, en Charly was niet op de wei geweest, omdat het ingezaaid was dus vandaag was hij wat druk, mja vind ik ook niet gek. Maar geloof dat het verder wel goed met hem gaat, dus ik blijf voorlopig maar staan waar ik nu sta, en ik ga eind augustus nog 2 weken op vakantie met hem naar oostvoorne, waar ik het zo naar mijn zin heb! hihi nog even om het af te leren...

hoe is het verder met jou en de veulens, ida?

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:37

Met mij gaat het goed, de kuren slaan goed aan.
Met de veulens gaat het nog beter, die groeien als kool.
Ben echt ontzettend blij met de veulens van Intruder.
Waar staat charly nu precies? Henk wilde een keer komen kijken bij hem, nu hij toch zo dicht in de buurt staat.