waarom worden witte voetjes geschoren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

waarom worden witte voetjes geschoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 17:37

Kan iemand mij vertellen waarom witte voetjes vaak geschoren worden en waarom zwarte dus niet????????

Renske_

Re: waarom worden witte voetjes geschoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:41

ik scheer atijd alle voetjes, dat staat veel netter dan die lange plukjes eraan
en t grote voordeel van geschoren witte voetjes is dat ze veel schoner zijn

maar als ik geen wedstrijden rij doe ik het dus niet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:55

Ik doe het niet. Ik vind het geen gezicht van die roze kale pootjes. 4 hoge witte benen is ook aardig wat scheerwerk.
Ik werk de kroonrandjes netjes bij, dus dat er geen haren over de hoef hangen en de kogels scheer ik "rond", dus geen lange flosse eraan en dan vind ik het wel best. Van een afstandje zie je het verschil niet en schoon houden is gewoon een kwestie van bijhouden en goede shampoo.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:02

scheerapparaat iets langer instellen en je hebt spierwitte pootjes, dat rose is idd geen gezicht!

heb er 1 met 4 hoge witte benen en 1 met 2 hoge witte benen+2 sokjes, alles werd geschoren, zeker degene met 4 witte benen had anders van die lange sokken

mn zwarte monster heeft dat niet, zelfs geen lange haren bij de kroonrand, dat wordt dus de komende jaren geen scheerwerk voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:03

Met de haren mee scheren.
Minder kort, dus ook geen roze en toch verzorgd
En dat gaat ook perfect met de donkere beentjes

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:15

Is het zo onverzorgd dan als je alleen de lange flossen er af haalt en de randjes bijwerkt? Het haar op het been is dan nog wel dik, maar het steekt niet meer uit en is dus toch strak, zeker van een afstandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:18

Nee hoor
Maar scheren vond ik persoonlijk gewooon mooier.

En als je dan je opscheermachine hebt gekocht voor in de winter mee te kunnen scheren, is het ook leuk hem in de zomer ook te gebruiken
Heeft hij meer te doen

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:32

Ik scheer in de zomer en de winter niet!! Mijn paard krijgt geen wintervacht dus hoeft niet geschoren te worden!

Maar hij heeft twee witte sokjes, daar knip ik alleen de lange plukken vanaf, en soms de kroonranden ook van de zwarte voeten!

De jury ofzo ziet denk ik echt niet zo veel verschil of benen wel of niet geschoren zijn!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 07:37

Om eerlijk te zeggen heb ik nog nooit gezien dat een paard waarvan de benen geschoren zijn dat dat alleen de witte zijn.
Onze hackney's worden ook opgeschoren, het is veel netter en de witte voetjes blijven mooi schoon. Overigens hebben de onze niet veel wit aan de benen, maar ook de zwarte benen worden gewoon geschoren. Verder is het bij slechte wedstrijdterreinen (regen en modder) wel handig, zand haal je makkelijk van de benen af zodat het niet gaat schuren onder de transportbandages.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:41

Ik houd de witte en zwarte voetjes kort. Vind het gewoon netter staan. Ik knip de kroonrand ook altijd bij.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:46

Ik heb een paard met drie hoge witte benen en één voskleurig. Als ik de drie witte ga scheren en de vos niet, ziet het er niet uit
Ik scheer dus gewoon alles, alhoewel ik de benen niet helemaal kaal maak. Roze voeten zijn geen gezicht.

Zodra mijn paard weer 24/7 naar buiten gaat stop ik ook met scheren en werk ik alleen de sokken bij en de overhangende haren. Vind ik netjes genoeg.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:00

mijn pony heeft ook 4 witte benen..ik scheer ze alle 4 gewoon al het wit..niet te kort.. anders worden ze TE roze.. maar nu zijn ze wel heeelll mooi en lkkr zacht haha..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:02

mijn pony heeft geen zwarte beentjes maar ik scheer ze ook, dat staat netter dan die lange plukken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:41

Het is geen tinker, maar een New Forest pony
Die hoort geen sokken aan zijn pootjes te hebben. Ik scheer ze ook eraf, wat al gezegt wordt: met de haren mee. Dus geen roze, maar spierwit.

Oude pony had 3 witte benen en een bruine. Die bruine werd t/m de kogel (vanaf de hoef) geschoren, dan zag je ook geen verschil