Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt,
zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te wordengeplaatst.

Charos schreef:@ runningkawa, is Gemert geen België? daar zijn de regels anders denk ik.

Charos schreef:*autsch* *gaat zich schamen in een hoekje*
@ Ikke, aardrijkskunde? ehm 4 jaar geleden *schaamt zich diep*

runningkawa schreef:Charos schreef:*autsch* *gaat zich schamen in een hoekje*
@ Ikke, aardrijkskunde? ehm 4 jaar geleden *schaamt zich diep*
psssst www.zoekplaats.nl
Maar deze wist ik "toevallig" uit mijn hoofd
runningkawa schreef:Ik heb zelf in de gemeente Gemert gewoond, tot vorig jaar sept.
Daarom wist ik Gemert "toevallig" te liggen

runningkawa schreef:Nee, dat zal 30-35 km zijn ongeveer.
Maar wel helemaal een andere provincie
Mijn werk, tussen Helmond en bakel is namelijk 23 km
Maar geloof dat we verschrikkelijk offtopic gaan.
runningkawa schreef:Geen idee of het verstandig is of je een ouder paard moet castreren
Over het starten van een hengst op wedstrijden kan ik je wel wat vertellen. Zo staat het in het regelementCitaat:Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt,
zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te wordengeplaatst.
) ikke schreef:Charos schreef:@ runningkawa, is Gemert geen België? daar zijn de regels anders denk ik.
Hoe lang is het geleden dat jij aardrijkskunde hebt gehad??![]()
Oudere hengsten castreren is op zich geen probleem, al wordt over het algemeen, terecht, geadviseerd om naar een kliniek te gaan. Zeker als de hengst regelmatig voor het dekken is gebruikt, dan is het zaakje nogal ontwikkeld![]()
Of je hengst na de castratie nog dekneigingen heeft hangt volkomen van het paard af. Ik heb gehoord van hengsten die de merries niet meer aankijken, maar ook die de rest van hun leven gewoon ermee doorgaan. Op zich kan het niet zoveel kwaad, mits je (ex)hengst zich als een keurige heer gedraagt en de merries niet verkracht, zoals sommigen (ook ruinen) dat soms doen.
runningkawa schreef:Nope
Anders heb ik eerst ook in Belgie gewoont
Gemert ligt in z.o. Brabant
ongeveer 20 km van Eindhoven
haha
ilovejuno schreef:Dat wouden we dan ook zeker te doen.
Is ook veiliger enzo.
ilovejuno schreef:Ik denk zelf dat hij dan nog gewoon door zal gaan en daarom zit ik nu ook nog zo zwaar te twijfelen.
Want is is wel zo fijn voor hem als we hem bij die andere 2 in de wei kunnen zetten. Alleen als hij dan doorgaat met dekken moet hij er weer tussen uit. Want ik vind het dan wel zielug voor Zhjakira ( 11 maanden ) als die zware muk er steeds op springt.
).