Ervaringen gevraagd met Mountain Horse Sportive Rider

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loenz

Ervaringen gevraagd met Mountain Horse Sportive Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 17:27

Hoihoi, ik ben van plan om deze leren rijlaarzen te kopen, nu ben ik op zoek naar ervaringen met deze laars.
Mag hij ook echt op wedstrijden gedragen worden, zoals erbij staat, omdat ik het nogal vreemd vind dat het er nog eens exstra is bij gezet.

het gaat om deze laars: De mountain horse sportive rider

Afbeelding kalfsleder
goed voetbed
elastisch inzetstuk in de schacht
rits van boven naar beneden
mag gedragen worden op wedstrijden

Wat vinden jullie van de mountain horse sportive rider II?

Afbeelding Het Zip'n Ride systeem zorgt voor een uitstekende pasvorm. De ingenaaide elastische banden langs de kuiten en het elastische ritsstuk tot op de hiel maken het nog makkelijker om de laars aan en uit te trekken.

Materiaal: Leer

Voering: Taibrelle (100% nylon), pig suede.
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-07-05 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Loenz

Re: Ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:03

is er helemaal niemand?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:05

IS op zich een prettige laars, maar mijn ervaring is (en dat heb ik ook van anderen gehoord) dat de ritsen niet zo heel geweldig zijn. Gaan snel kapot. Als je hem koopt, zorg er dan voor dat je zo nodig de brede kuitmaat neemt. Het is wel een laars waar je zo in wegloopt, je hoeft hem niet in te lopen.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:09

oke dat is dus een voordeel, ik denk dat de brede kuit, wel heel erg voor mij zal zijn, ik heb een behoorlijk smalle kuit

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:10

Ik had deze laarzen ook, maar ik heb na lang nadenken de laarzen toch verkocht.
Ik vind 'echte' rijlaarzen eerlijk gezegd mooier, vandaar. Het was wel een fijne laars, die niet ingelopen hoeft te worden. Qua rijden en onderhoud enzo heb ik er geen opmerkingen over, ze lopen ook nog eens erg lekker !!! Alleen gaan de ritsen wel erg snel kapot, dat hoor ik ook van meer mensen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:12

maar je kan er wel gewoon een andere rits in laten zetten toch?!
Wat kost dat eigenlijk (een nieuwe rits)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:21

Nou dat verschilt per schoenmaker, ik ben er langs een aantal geweest, en zo een lange rits laten maken / vervangen is toch wel aardig aan de prijs. Bij de meeste kreeg ik €30 te horen, maar bij een schoenmaken die mijn moeder via-via kent, heb ik €15 betaald. Maar ook dat wordt vervelend als je het keer op keer moet laten maken......

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:23

oke dankje

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:29

Ik heb ze ook en ik vind ze heerlijk. Ik heb ook op maat gemaakte dressuurlaarzen, maar die heb ik (sinds ik deze rijlaarzen heb) eigenlijk bijna nooit meer aan
Je hoeft ze inderdaad niet in te lopen, zitten gewoon meteen lekker. Ik heb ze in oktober een jaar en alles gaat nog super. Een stalgenoot heeft ze al 2 jaar en die zien er ook nog gewoon netjes uit. Beide nog niets met de ritsen gehad.

Er staat onder dat ze op wedstrijd mogen, omdat dat pas sinds dit buit seizoen zo is. Voor 1 april mocht het dus nog niet.

Ik kan ze je echt aanraden. Moet wel toegeven, dat als ik ooit weer eens start, ik toch met mijn dressuurlaarzen op wedstrijd zal gaan.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:39

ikzou niet anders meer willen!
vind het super lekkere laarzen,met een heel geod voetenbed!
dat ze er speciaal bijzetten,dat je daar wedstrijden mee mag rijden komt omdat daar in het begin veel onduidelijkhied om is geweest!

Princessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:22

Ik heb deze laarzen ook gekocht. Vond het wel een overweging, omdat veel mensen zeiden dat de ritsen snel kapot gingen. Heb mij daarom bij Van Rijs nog eens laten informeren en het verschil gezien tussen de die nieuwe laars van Mountain Horse en de oude versie. In de nieuwe versie zit een dikkere rits en deze gaat niet zo snel kapot t.o.v de oudere versie. De oudere versie had een hele dunne rits die je kunt vergelijken met een rits van een spijkerbroek. Mensen met andere ervaringen toevallig?

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 12:50

wat vind je de oude versie de mounain horse highrider, of de mountain horse sportive rider I ?

Princessie

Re: Ervaringen gevraagd met Mountain Horse Sportive Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:34

mountain horse sportive rider I

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:40

ik heb de mountain horse high rider en ben der erg tevreden over en ik heb ze ook gewoon aan op wedstrijd

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:32

huh die mochten toch niet op een wedstrijd?!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:46

Loenz je zegt het precies goed: mochten niet, maar nu mag het dus wel!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 16:54

nee de mounain horse high rider die MOGEN toch niej op een wedstrijd ?!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:07

Ik heb ook de rundlederen versie, al meer dan 2 jaar. Na meer dan een jaar moest 1 rits vervangen worden, dit werd gratis door Divoza verzorgd. Laars werd naar MH opgestuurd heb ik begrepen. Duurde wel een paar weken. Ik vind het fijne laarzen en stoer om te zien. In de zomer rijd ik vaak moet stalschoenen en chaps dus ze slijten ook niet heel erg. Het is wel verstandig om er lege pet flessen in te zetten zodat ze niet inzakken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:09

Je mag alleen niet met laarzen met profielzool starten, maar volgens mij hebben deze dat niet hoor. Ik heb ze ook en ik heb nog geen problemen met de ritsen. Je moet wel zorgen dat de schachten niet om klappen als je ze niet aan hebt, want anders gaan je ritsen snel kapot.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 17:19

oke bedankt voor jullie reacties, maar welke zijn nu beter, nr I of II

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:24

Tja... Ik neem aan dat II de verbeterde versie is van I.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:12

Princessie schreef:
Ik heb deze laarzen ook gekocht. Vond het wel een overweging, omdat veel mensen zeiden dat de ritsen snel kapot gingen. Heb mij daarom bij Van Rijs nog eens laten informeren en het verschil gezien tussen de die nieuwe laars van Mountain Horse en de oude versie. In de nieuwe versie zit een dikkere rits en deze gaat niet zo snel kapot t.o.v de oudere versie. De oudere versie had een hele dunne rits die je kunt vergelijken met een rits van een spijkerbroek. Mensen met andere ervaringen toevallig?

Dat is mij ook veteld. En ze geven ook nog eens levenslange garantie op de rits.
Ik vind dit enorm fijne laarzen. ik rijd alleen recreatief en vond het dus zonde om op maat gemaakte leren laarzen te kopen. Aan de andere kant zitten rubber laarzen voor geen meter en krijg ik met chaps last van mijn enkels. Ik kwam dus uit bij deze laarzen en ze zitten super. Op een paar fototjes in mijn profiel heb ik ze aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:15

Je mag er ondertussen wel mee starten
Ik heb dus ook de high rider, niet de sport

En ik vind ze geweldig!!
Ik kan ze gewoon aan hebben zonder pijn, wat met mijn op maat gemaakte dure leren rijlaarzen nooit is geweest.

Rist is nog altijd heel, wel zet ik ze altijd weg met een lege fles erin,zodat de ritsen niet kunnen knakken.

Als deze versleten zijn, weet ik al wat de volgende word
de MH sport

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:20

Toen ik mijn mh high riders kocht konden ze me vertellen dat je emt de sportive zeker mocht starten, blij om te lezen dat de mijne nu dus ook mee mogen

Het vernieuwde systeem schijnt idd sterkere ritsen te hebben, ik heb ze nog met het oude systeem en nooit geen problemen mee, heb ze nu ruim een jaar, zet er iedere keer lege cola flessen in zodat ze niet knakken en ben er heel erg tevreden over.

Hoop idd toch ook voor de wedstrijden over te kunnen stappen op de sportive...zien er toch net wat netter uit maar zijn ook een cm smaller dan de andere, dus zal mijn kuiten moeten laten krimpen, weet alleen nog niet hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:47

Ik heb ook de sportive, ik zweer erbij. Ze zitten niet zo belachelijk strak dus je kan er gewoon mee opstappen. Ritsen zijn prima en mochten ze stuk gaan dan kan je ze zo terugsturen. Ze zijn wel verbeterd, die in de rimfrost laarzen zijn ook veranderd. Ik vind het een hele mooie laars, het blijkt ook wel, want petrie heeft al een variant op de mh laars en harry's horse inmiddels ook.