Welk van deze 2 paarden meest geschikt voor NHB Deurne?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Welk van deze 2 paarden meest geschikt voor NHB Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 16:48

Een dressuur-ruin van 16 jaar die voorheen ZZ-zwaar liep en M sprong.
Nu loopt hij ZZ-licht en heeft nog nooit iets gehad. ( v. Amulet). Heel braaf.
Is dit paard geschikt voor NHB Deurne denken jullie?

Of is dit een meer geschikt paard?

Een 5 jarige merrie ( v. wellington), die niet heel makkelijk is met rijden, maar op stal wel heel erg lief is en waar je onder kunt kruipen mocht je dat willen. Ze loopt nu L2 en wordt beleerd voor het springen, dat gaat wel goed ( ik heb zelf geen springervaring).

Zelf rijd ik Z bij de pony's. Welk paard lijkt jullie meer geschikt voor mij voor Deurne?
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 24-07-05 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

ziggylover

Re: Is dit paard geschikt voor NHB Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:48

volgens mij wel hoor nix mis mee

sans6

Re: Is dit paard geschikt voor NHB Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:51

beetje moeilijk te zeggen van achter de pc. Je kent zelf het paard het beste denk ik? Hoe is zijn beenwerk verder, heeft hij nog plezier in het werk, dat zijn allemaal dingen die we zo niet kunnen zien!
Ik wens je in ieder geval veel plezier op Deurne!

jimmy

Re: Welk van deze 2 paarden meest geschikt voor NHB Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:41

moeilijk te zeggen,maar ik zou wel oppassen met een ouder paard,uit eigen ervaring weet ik dat ze het niet makkelijk hebben op deurne en dat ze hard moeten werken.daar tegenover staat natuurlijk wel goed voer en schone boxen .maar dan nog .ik weet niet in welke conditie het 16 jarige paard nu is.het is gewoon moeilijk te zeggen vanaf hier jij kent ze het beste zelf.misschien slim om met je instructeur of trice over te hebben

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:54

De conditie zal wel goed zijn als dat 16 jarige paard nu ZZ-licht loopt. Inderdaad erg zwaar op deurne. Ik zou het paard kiezen waar je zelf het beste mee op kan schieten. Waar jezelf het lekkerst op rijd en je jezelf goed op voeld.

Veel succes op Deurne...!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:54

ben ik nou gek of stond er net maar 1 paard in je post?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:58

Ligt er ook aan wat je na Deurne met het paard wil doen. Als je het wil houden zou ik kiezen voor het oudere paard, lekker veel ervaring en als hij nu in goede conditie is en goed op zijn benen is, dan kan hij het echt nog wel aan. Als je na Deurne het paard weer moet verkopen, is een oud paard niet zo handig. Tegen die tijd is het misschien wel heel lastig om hem weer kwijt te raken. Dan kan je beter gaan voor het jongere paard, als je dan klaar bent met Deurne heeft die inmiddels ook aardig wat ervaring en is hij volgens mij zó weer te verkopen.
Succes ermee !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:56

Ik zou voor het oudere paard gaan. Kun je heel veel van leren. Hoe lang duurt Deurne eigenlijk? Stel dat het 4 jaar duurt, dan is het paard wel al 20 jaar in het laatste jaar. Dat zou wel eens zwaar kunnen zijn. Maar, Bonfire was toch ook 19 toen hij zijn Olympische titel haalde..............

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:10

Bedankt voor jullie reacties!
Weten jullie hoe oud de schoolpaarden van Deurne zijn?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:11

Ik weet niet hoe oud de schoolpaarden van Deurne zijn, maar ik zou voor het oudere paard gaan.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:15

heel verschillend hoor die paarden in deurne..
tussen de 5 en de 20..
kies gewoon voor het leukste paard,afhankelijk van je eigen ervaring...

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:03

ik zou voor het 5-jarige gaan. kan die nog lekker veel ervaring opdoen en kan je die lekker doorrijden naar hoger niveau en leer je meer van!!!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:26

Ik denk dat je zelf moet kijken welk paard jou het beste past.
Ik zou zelf zeggen de 16 jarige omdat die het meeste kent, maar het enigste nadeel is dan inderdaad wat de rest ook al zegt dat ze veel moeten lopen in deurne.
succes met je keuze.

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:48

mijn lesgeefster heeft ook met een paard van 17 de opleiding deurne gedaan en dat paard was opgeleid tot Grand Prix niveau...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:06

Die van 16, dat is een paard waar jij onwijs veel van kan leren en dat is wel echt handig op deurne weet ik uit eigen ervaring. Afgelopen schoolperiode had trouwens een meisje een paard mee van over de 20, ze sprong alleen niet met dat paard, maar volgens mij was dat paard ook alleen dressuurmatig gereden altijd (weet ik niet zeker), en om daar nou op zo'n leeftijd nog mee te beginnen...

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:07

neem de oude schoolmeester maar mee, ik had er oook een van 14 jaar bij me, sommige hadden jonge dieren meegenomen maar er was er niet een die de hele schoolperiode uit heeft gelopen ( behalve die van mij)
Bij ons mocht je ook twee paarden mee nemen misschien is dat ook een suggestie ?? Dan kun je de 16 jarige af en toe een dagje vrij af geven, het is voor de 5 jarige wel een goede opleiding, je doet daar best veel met je paard dus ze raken aardig wat gewent.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:10

ik zou de 5 jarige meenemen, die kan daar mooi ervaring op doen

myhorses4evr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:38

sja.. die van 5 kan je zelf opleiden tot hoog nvea, dan heb je het zelf gedaan, maar aan de andere kant zijn die jongere paardjes wel wat gevoeliger voor overbelasting enzo.. en als je gewoon eerst die oudere mee neemt, en die raakt overbelast, dan kun je altijd die jongere nog ophalen.. en als je nu die jongere meeneemt, en die raakt overbelast, is tegen die tijd je oudere misgien al wel TE oud, en kan die misgien niet meer aan dat niveau komen...

moeilijke keuze....

myhorses4evr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:40

[i][i][i][i]anders moet je eens aan die mensen in deurne zelf gaan vragen wat zij het beste vinden.. als zij denken dat die oude het nog aan kna, dan kun je die meenenem, en denken ze dat die jongere het beter kan, dan neem je die gewoon mee! [/i][/i][/i][/i]

myhorses4evr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:40

ehh, srry van die rare tekens

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:01

Ik zou voor de vijf jarige gaan, z'n jong paardje lijkt me een enorme uitdaging. maar jij kent ze het beste dus...........

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:16

Ik lees hier veel dat mensen de 5e jarige beter vinden omdat je dan dat paard mooi kan opleiden. Zit natuurlijk wat in, maar..... ze hebben op deurne liever een paard waar JIJ wat van leert ipv een paard wat zelf nog een hoop moet leren! Bovendien zijn er weinig jonge paarden die de hele school uitlopen, ze krijgen allemaal wel wat! De wat oudere paarden doen het qua gezondheid (vooral van de benen) vaak een stuk beter. Ik heb om die reden ook niet een te jong paard meegenomen, die van mij is 9 (en ik ga nu naar het 3e jaar)
Je kan 2 paarden meenemen, als je daar het geld voor hebt zou ik het zeker doen, je kan dan zoals als gezegd wordt je 16 jarige eens een dagje vrij geven, van dat paard veel leren en ondertussen je 5 jarige verder opleiden. Zowiezo is het leuk en fijn als je 2 paarden te rijden hebt op school.
Schoolpaarden hebben ze trouwens in alle leeftijden.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:57

Van het oudere paard leer je natuurlijk veel omdat die al op een hoger niveau loopt, anderzijds is het voor jou misschien ook wel goed om met de jonge merrie te beginnen, met een jong paard doe je ook weer veel ervaring op. En op Deurne heb je natuurlijk goede begeleiding om je paard door te rijden. Tsja...ik zou zeggen: met wie ben je de beste maatjes?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:04

Ik zou de 16 jarige meenemen je hebt een leerpaard nodig in deurne en niet een die je alles nog moet leren. Vooral als je 5 jarige niet kan springen en jij er ook geen ervaring mee hebt zou ik daar niet aan beginnen. De schoolpaarden zijn ook best oud hoor bijv. Wodan heeft meegelopen tot ie 26 was! En zo zijn er meer...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:07

Bedankt voor jullie hulp
De jonge merrie is van mijn opa en rijd ik nu 3 keer in de week, de rest staat hij in training bij diegene die hem heeft ingereden.
De 16-jarige staat te koop bij een kennis. Het is wel fijn te weten dat hij gezond is, omdat we die mensen kennen.
Misschien geeft deze informatie een beter beeld?
De 16 jarige zouden we nog moeten kopen en de 5 jarige kan ik zo meenemen, ik vind het een moeilijke beslissing.