Het trappen van een stal deur afleren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissVanna

Het trappen van een stal deur afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 16:32

Hey mensen ik had een vraag een verzorg paard van mij doet iedere keer tegen de stal deur trappen.

Kun je dat afleren of niet , of er iets tegen doen...?

MarrieLeen

Re: Het trappen van een stal deur afleren ..?¿

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:07

Misschien kan je een schrikdraadje spannen, maar dat is erg lastig als je paard de stal in en uit moet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:23

Schrikdraadje inderdaad

Maar wanneer doet hij het? Altijd of alleen als het etenstijd is bijvoorbeeld? Dan is het natuurlijk onzin om een draadje te doen. Voor die 5 minuten dat hij dan staat te jengelen, doet hij alleen zijn eigne poten maar mee zeer.

Maar als hij de hele dag staat te trappen, dan zou ik toch even de stroomkast erop aansluiten.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:09

haha daar heb ik een hele leuke oplossing voor...
Men neme een super soaker of een ander waterpistool, en houd dat ding in de aanslag. Richt wel op z'n hoofd, daar mee bereik je de beste resultaten. Geen zorgen het doet geen zeer en hij wordt er echt niet kopschuw van. Voor de gevoelige zieljes onder ons
Werkt echt fantastisch!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:20

Zet hem lekker in de wei! stroom en supersoakers.... dat beestje wil gewoon zijn hok uit..

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:06

Okey badankt voor jullie tips ik zal ze uit proberen.

allegro: Het probleem is ook met poetsen dan staat ze aan een paal of aan de stal tralis maar als ik weg ben doet ze het altijd even voor iets te pakken of zo en dat is heel iritant want je paard zou vast zitten :S en daar zit ik er mee.

Maar alvast bedankt

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:10

Dat is inderdaad vervelend. Geef haar gewoon absoluut niks te eten als ze vaststaat, negeer het gedrag meestal houdt het dan ook op omdat het gewoon niets oplevert.. Succes

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 19:26

Okey en als ik weg ben wat moet ik dan doen ..?¿
Want dat trapt ze soms zo hard.
Ook gewoon negeren.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:48

Ja echt geen aandacht aan schenken. Waarschijnlijk heeft ze in het verleden elke keer iets lekkers gekregen en bedelt ze gewoon.
Boos worden of de hele tijd corrigeren gaat volgens mij niet werken. Zorg gewoon dat het haar niets oplevert als ze trapt. Als ze een tijdje rustig staat maak haar dan lekker los en ga wat leuks met haar doen, laat haar even grazen ofzo. Als ze blijft trappen gewoon rustig wachten tot ze ermee stopt. Je zal geduld moeten hebben maar uiteindelijk zal het werken!

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 20:58

Okey bedankt

ElanII

Re: Het trappen van een stal deur afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 01:20

Corrigeren en daarna belonen als hij ophoudt werkt dus echt wel.
Elan doet het ook maar alleen als hij buiten de box staat en als ik even wegloop. In het begin deed hij het ook als ik erbij stond, maar meteen met de stem corrigeren en belonen als hij ophoudt had hij heel snel door. Nu kan ik hem zelfs van een afstandje even tot de orde roepen. Het vergt even wat doorzettingsvermogen en vooral consequentie, dus niet de ene keer niks zeggen en de andere keer wel, neen altijd hetzelfde doen en vooral niet vergeten te belonen.

sherwood

Re: Het trappen van een stal deur afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:43

mijn idee! Dat NH gebeuren allemaal leuk en aardig, maar meestal komen daar vreselijk onopgevoede en drammende paarden van. Puur omdat ze nooit gecorrigeerd worden. Heb jepaarden in de wei elkaar wel eens zien corrigeren? Dat doen ze wel wat harder dan wij hoor... Door het gedrag te negeren bereik je niks meer met een paard wat het al lang doet. Ik zie het hier heel vaak. De paarden die hier binnen komen die zo staan te trappen tegen de deur, lekker dan om dat te gaan negeren, ligt de deur er straks nog uit ook! En daarbij doen veel paarden het ook puur om het geluid of om ongedult tot je er weer bent. Niet eens voor iets lekkers, want er zijn maar weinig mensen zo dom om een paard met lekker ste belonen voor zulk fout gedrag. Juist die mensen die het gaan negeren helpen het in de hand, is mijn mening. Ik heb het ook paarden in de wei zien doen, omdat ze naar binnen wouden, die krijgen dus niks lekkers, en ik zie ze niet eens! Ik zie alleen een flink gat bij de uitgang... En dat wordt dus ook genegeerd, want er staat simpelweg niemand bij.