paard 3weken in de wei ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_f_a_r_i

paard 3weken in de wei ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 14:24

hoi , ik had een vraag aan jullie
mijn paardje gaat vrijdag naar groningen om daar drie weken in de wei te staan is dat nou goed voor je paardje ?

(Ze is net 4jaar geworden)

Ineke2

Re: paard 3weken in de wei ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:31

Als ze al gewend is nu op de wei staan dan kan het geen kwaad, mits je je paard niet zomaar van intensieve arbeid naar niets doen in de wei zet.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 14:38

mijn paard staat nu ook elke dag in de wei van 8.00tot12.00

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:00

Nou dat is juist heerlijk voor je paard. Zelf kijk ik ook altijd erg naar de periode (mei tot oktober) uit dat mijn paard dag en nacht het land in gaat. Paard zelf vind het ook heerlijk.

sjoukjetwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:39

3 weken in de wei is helemaal niet erg, ik hoor het van meer mensen die hun paard een maand vakantie geven als ze zelf weg zijn. dat is natuurlijk best lekker voor het paardje!!
Wel is het belangrijk om het werken goed af te bouwen en het gras eten op te bouwen. Staat je paard nu niet in de wei, dan zou ik elke dag even met hem grazen, in het begin aan de hand en later een uutje in de wei, dan 2 uurtjes enzovoorts!! succes ermee

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:56

Het is inderdaad wel goed voor je paard, maar je kunt niet een paard dat eerst alleen hardvoer en hooi krijgt opeens 24/7 op het land doen, dat je paard van 08:00 tot 12:00 op het land staat, vind ik ook wel een beetje weinig, ik zou wel wat meer aan de hand gaan grazen hoor, anders kunnen ze er lelijk ziek van worden (van de plotselinge omslag)

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:30

dat is toch heerlijk voor een paard 12 tot 24 uur op wei
ík heb een pensionstal waar de paarden verplicht van mij minstens 12 tot 16 uur per dag op wei moeten zomers.
mits er een veterinaire reden voor is dat zo'n paard zolang niet op wei mag dan mag hij binnen blijven.
zijn er pensionklanten die hun paard de hele dag op stal willen hebben, die worden door mij vriendelijk verzocht om een andere stal te zoeken.
paarden horen op wei te staan in de zomer met mooiweer en van een regenbuitje smelten zo ook niet meteen.
dus gun je paard die vakantie en bedenk zijn voorouders liepen ook dag en nacht in de natuur rond

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:35

Lijkt me super voor je paard!
Zeker voor een jong paard is het heel goed om na het beleren (ik neem aan dat je daar al mee bezig geweest bent? ) lekker terug in de wei gezet te worden om zowel geestelijk als lichamelijk bij te tanken.
Iets waar je rekening mee moet houden: training rustig afbouwen en het aantal uren in de wei opschroeven, anders loop je kans dat je problemen krijgt (oa. koliek).

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:53

mijn paard kan nu niet langer dan 4uur in de wei staan want er staan daaar 54 paarden (manege)en die moeten ook gras