Paarden in films

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:43

Ik weet niet of dit al eerder besproken is, maar ik had laatst een discussie met een vriend van mij, die werkt in een videotheek.
Nu had hij de film Hidalgo uitgeleend aan een meisje en die kwam helemaal verdrietig terug omdat ze het zo zielig vond, al die paarden in de film.
Ikzelf dacht altijd dat filmpaarden uiterst goed getraind waren en dat er zuinig mee omgesprongen werd (dus niet 'sielugh') maar deze vriend beweert dat het nog steeds gebruikelijk is dat paarden gewond raken in films of zelfs omkomen.
Wie van ons twee heeft nou gelijk?

PartTwo

Re: Paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:53

ik heb zelf de dvd van hidalgo en ik vind het een hele goede film, maar ik denk echt niet dat er in deze tijd in films nog dieren gewond raken en voor de film hidalgo zijn voor ''hidalgo'' wel 6 verschillende paarden gebruikt. en als ze daar rekening mee houden zullen ze ook echt wel zorgen dat er geen paarden gewond raken.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:58

Ik heb hem ook gezien en vond hem niet zielig denk ook dat PartTwo gelijk heeft, ze gebruiken meerdere paarden voor Hildago

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:04

PartTwo heeft ook gelijk, had vroeger een aantal foto's op mijn website staan van alle hildalgo's op een rij... er werden een heel aantal gebruikt.
Nee ik denk niet dat er tegenwoordig nog dieren in films gewond raken, zowel, zal dat echt niet met opzet zijn. Vaak staat er bij de aftiteling ook nog zo een stukje: No Animals were harmed during this film, all the stunts were supervised by professionals enz.. En dan staat er ook nog iets over de Dierenbescherming. Dus ik denk dat dan wel goed zit hoor.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:39

Als het goed is staat er tegenwoordig in de aftiteling van films waar dieren bij gebruikt worden, dat er tijdens en door het filmen geen schade aan de dieren is toegebracht etc. En dat alles onder supervisie van de dierenbescherming staat.
Ze gebruiken inderdaad vaak meerdere paarden voor 1 'hoofdrol-paard'.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:55

nou ze gaan er gewoon mee om net zo als met mensen hoor denk ik denk niet dat de eigenaar van het paard het leuk vind om zijn paard daar dood aantevinden hoor