Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(Rijd voorlopig lekker elke dag op m'n verzorgpony
)
) 
piggeljay schreef:ik ben het helemaal met zoeyj eens als je aan ijslanders begint moet je minstens 2 of 3 kopen.

Noeki schreef:Ze kunnen buiten .. Maar ze moeten kunnen schuilen (onder een boom ofzo) in het wild doen ze dat ook dus .. Het lijkt me niet leuk als je altijd in de regen enzo moet staan .. Ook niet gezond .. En dan komt het er ook niet op neer welk ras hoor
klunsmuts schreef:Noeki schreef:Ze kunnen buiten .. Maar ze moeten kunnen schuilen (onder een boom ofzo) in het wild doen ze dat ook dus .. Het lijkt me niet leuk als je altijd in de regen enzo moet staan .. Ook niet gezond .. En dan komt het er ook niet op neer welk ras hoor
Toch maakt dat wel uit. Het ene ras is meer winterhard dan het andere. Het ene ras krijgt sneller mok dan het andere. IJslandse IJslanders weten vaak niet beter dan het hele jaar door buiten...
piggeljay schreef:ook al kan je ze het hele jaar door buiten houden zou ik ze in de winter wel op stal zetten 's nachts.
maar er is nog een probleem, hoe groot is dat weilandje want het gras blijft niet eeuwig groeien en in de winter al helemaal niet, dus loop je de kans dat het weiland in de winter veranderd in een modderpoel,

klunsmuts schreef:Mmm of ze de beschutting opzoeken is per paard verschillend. Voordat er een stal kwam voor het weidemaatje van mijn paard ging mijn IJslander steeds beschut staan als het hard waaide. Die wind kan ijzig koud zijn hoor...
horselover20 schreef:haha volgens mij heeft ze allang gezegd dat ze ervan afziet en dat ze voorlopig nog lekker op haar verzorgpaardje blijft rijden toch?