Hoe vertel ik het haar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Hoe vertel ik het haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 11:22

zoals jullie misschien wel weten had ik een ruitertje gevonden voor Ivy die zou helpen met inrijden.
Ze is 12 jaar oud, klein en weegt bijna niks, de perfecte ruiter dus.
Goed, ze is een paar keer meegeweest en lekker aan de longeerlijn gehobbeld.

De ouders van dat meisje zijn echt ongelofelijk enthousiast, maar dat meisje zelf iets minder.
Ze neemt weinig initiatief, bedenkt niks nieuws ofzo, maar ja ze is een beetje verlegen dus dat neem ik haar niet kwalijk.
Alleen ik kreeg naarmate ze meer mee ging steeds meer het idee dat haar ouders het leuker vonden als zijzelf.
Dus dat haar ouders haar een beetje lopen te pushen, zo van: ga maar naar Ivy toe, dat is leuk leer je mensen kennen en dat is goed voor je (en dat terwijl dat meisje misschien wel helemaal niet wil)
Daarbij komt ook nog dat wij haar elke keer moeten ophalen omdat ze aan de andere kant van nieuwegein woont en dus niet zelf naar ivy kan komen.

Ivy maakt het allemaal niks uit, die vind het allemaal goed leuk en gezellig.
In het begin vond ze het wel even vreemd en moeilijk om haar evenwicht te vinden, maar het ging steeds beter.
Ze heeft zelfs al een keertje in galop aan de longeerlijn gezeten.

Ik wilde dus juist graag dat het ruitertje op ivy misschien een beetje ivy kon leren sturen.
Want dat vond ik makkelijk, dan is ze namelijk al een beetje te sturen als ik haar aan de lange lijnen wil laten werken.
Maar na 6 keer ofzo is ze nog steeds niet los geweest en nog steeds niks gestuurd.
Ik wil het allemaal rustig aan doen en niks overhaasten, maar ik weet gewoon dat Ivy al een beetje stuurbaar is.
Het zit namelijk zo:

Ik ben zelf al een paar keer bezig geweest met rustig aan een beetje werken aan de lange lijnen.
Zodat ze voor het meisje wat stuurbaarder is en ze eindelijk een keer los kan.
En de 2e of 3e keer dat ik met Ivy aan de lange lijnen bezig was kon ik haar al netjes de bak door sturen.
Figuurtjes rijden enzvoort.
En de 3e keer zelfs slaommen! en dat vond ik zo knap!

Ik dacht dat dat meisje niet los wilde op Ivy omdat Ivy het gewoon nog niet kon (het sturen) maar nu wist ik dat Ivy het kon en zou ze los kunnen.
Zo gezegd zo gedaan, ik zou haar weer meenemen en los doen en kijken of ze eindelijk stuurbaar was.
En als het meisje haar nu nog niet kon sturen dan zou ik het niet meer weten.
Want ik krijg haar wel helemaal de bak doorgestuurd.
Ik moet wel streng zijn, maar toch ook rustig blijven en tegelijkertijd ook consequent en haar een beetje aanpakken.
Wij dacht ook dat het meisje dat niet durfde en hebben al eens voorzichtig gezegd dat ze best wat harder voor Ivy mag zijn.

Maar goed dat ik besloten had haar los te doen is inmiddels al bijna 5 of 6 weken geleden.
En ze is nog steeds niet meegeweest en dus ook nog niet losgeweest.
Ik had haar een keer gebeld op zondag en toen ging ze uiteindelijk met een vriendinnetje spelen.
Ik moest elke keer haar bellen en zij belde nooit van, mag ik weer eens mee naar Ivy.
Terwijl ze wist dat ze mij ook mag/mocht bellen.

Toen heb ik dus met mijn moeder samen besloten om voorlopig niet/niet meer te bellen.
Wachten of zij misschien een keertje belt, maar dat heeft ze nog steeds niet gedaan.
Ik denk eigenlijk ook niet dat dat nog komt en heb voor mezelf al besloten dat ik haar eigenlijk helemaal niet meer mee wil nemen.
Want ze komt niet verder zo en Ivy is toch stuurbaar doordat ik regelmatig een beetje aan de lange lijnen werk.
Ik vind het een heel aardig meisje, maar ik heb het idee dat ze het niet zo leuk vind als dat ik denk.
En dat ze daardoor misschien niet los wil en haar niet durft aan te pakken.

Het enige is dat ik het haar nog steeds moet vertellen.
En ik weet niet hoe......

Hebben jullie misschien ideeen?
Ik wilde haar een e-mailtje sturen, of misschien per telefoon (als ik het lef kan opbrengen en het goed kan uitleggen)
Want persoonlijk bij haar voor de deur komt denk ik niet goed, ik denk namelijk dat dat uitloopt op: Nou wat jammer en probeer het nog een paar keer enzovoort
en dat ik dan zeg: vooruit ga nog maar een paar keer mee en we proberen het nog een tijdje.
En dan heb ik dus niet hetgene goed kunnen zeggen wat ik wil.

Hebben jullie tips? ideeen? Hoe kan ik haar het beste vertellen dat ik besloten heb haar niet meer mee te nemen naar Ivy?

Sorry voor het lange verhaal, maar anders komt het misschien heel anders over als ik bedoel.
En dan snappen jullie het misschien beter.

MrICW

Re: Hoe vertel ik het haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:38

praat is met er met z'n 2e. misschien heeft ze er zelf een verklaring voor ipv dat je blijft gissen.
misschien vind zij wel dat jij te veel pusht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 11:49

Maar dat doe ik niet.
Ik push haar niet.
Want de dingen die hierboven staan DENK ik, dus zij weet helemaal niet wat ikw il enzo.
En ik zeg altijd van als je het niet wilt moet je het zeggen.
En dan zegt ze dat dat goed is, maar ondertussen heb ik dus het idee dat haar ouders haar een beetje pushen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:02

Ik zou met haar gaan praten. Je wilt het beste voor je paardje toch? En als jij over bepaalde dingen ideeen hebt, zeg het haar dan. Misschien is er wel iets anders aan de hand. Maar uit je verhaal kan ik opmaken dat ze het niet heel erg zal vinden, anders had ze je wel al gebeld.

Succes

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 12:27

Daar dacht ik dus zelf ook aan.
Ik bedoel als ze het heel leuk vind dan had ze toch wel al gebeld?
Tenminste als ik haar was geweest had ik zelf allang gebeld.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:33

Ik zou helemaal NIET met haar gaan praten, want wat is er nu eigenlijk aan de hand? Jij moet het meisje steeds op gaan halen, pushen enz. en er komt dus helemaal nul comma nul uit. Ze wil dus duidelijk helemaal niet, dus waarom moet jij erover inzitten hoe je haar e.e.a vertelt ? Gewoon iemand anders zoeken en als dat meisje dan nog eens op het net komt, gewoon botweg zeggen dat je iemand anders hebt, omdat je niks meer van haar hoorde en vooral je GEEN zorgen maken om het tere kinderzieltje, dat heb je al genoeg gedaan...
Sorry, het klinkt misschien hard, maar jij hebt al genoeg rekening met haar gehouden. Veel succes, ik zou me nu maar gauw gaan richten op het zoeken van een meisje dat WEL enthousiast en blij is dat ze op Yvy mag en lekker gaan genieten van de vorderingen die Yvy dan maakt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 12:40

Ze heeft geen msn, dus ze komt nooit op het net....
En het e-mail adres is van haar vader....

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:21

jullie hebben toch geen overeenkomst gesloten?
zoekt ze geen contact meer, dan zou ik het er gewoon bij laten, en eventueel een andere bijrijdster zoeken.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:28

Ik zou haar precies hetzelfde zeggen als dat je in dit topic schrijft: dat je denkt dat ze het niet zo leuk vindt, en dat je daarom een ander iemand gaat zoeken omdat je vorderingen wilt maken met je paardje en ik zou het over de telefoon doen of even naar haar toe gaan (waar haar moeder bij is, dan weet die ook meteen dat het geen smoesje is van het meisje wanneer ze zegt dat ze niet meer naar jouw pony mag). veel succes!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:35

missnynke schreef:
zoekt ze geen contact meer, dan zou ik het er gewoon bij laten, en eventueel een andere bijrijdster zoeken.

idd misschien hoor je wel helemaal niets meer van hun kant als je het gewoon zo laat en zelf geen contact meer zoekt met haar. Graag of niet toch. Deed vroeger een moord voor een verzorgpony dus dit komt raar op mij over.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:37

missnynke schreef:

hier ben ik het mee eens,
het moet wel leuk blijven,
jij wilt dat je paardje vooruit gaat,
begrijpelijk,
zoek dan inderdaad iemand die het echt graag wilt en zelf initiatief neemt!