Tanden wisselen en rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Tanden wisselen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 10:53

Ik ben nu een jonge pony aan het ridjen die nu een paar maandjes 3 is, maar wanneer wisselen ze ongeveer tanden? En wat heeft dat voor effect op het rijden? Ik rijd nu met een rubberen buigbare stang waar hij best goed op loopt.

Happiness

Re: Tanden wisselen en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:56

als het paard wisselt zou ik niet met bit rijden! dat kan erg pijn gaan doen of het nou stalen bit is of rubber. Dan zou ik op een halstertje rijden of niet tot ze klaar is met wisselen.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:03

ik zou gewoon eeen tijdje wagten met rijden en met een halster.
maar waarom rij je der met een stang als ik vragen mag?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 11:14

het is zo'n buigzame stang, dat is toch juist vriendelijk voor jonge pony's omdat er geen notenkraker effect in zit
maar ik weet niet of hij wisselt ik wilde juist weten wanneer ze gaan wisselen dan kan ik daar rekening mee houden, maar dan weet ik dat als ie gaat wisselen dat ik dan het bitje eruit haal

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:23

Paarden en ponies wisselen in het najaar en je kunt dan gewoon blijven rijden hoor. Het ene paard heeft er wel wat meer last van dan de andere, maar over het algemeen als een pony goed gezond is, is het met een paar dagen weer beter. Ze kunnen een paar dagen tot een week wat moeilijk in de mond zijn en wat gaan knoeien met eten. Als het te lang duurt, kun je de paardentandarts vragen of die er ff naar kijkt, er kan namelijk een oude tand in de weg zitten of iets scheef groeien. In het voorjaar wisselen ze dus niet. Rij zelf alle jonge paarden met een dikke enkel gebroken trens, werkt het beste. Groetjes Brennie

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 15:53

ik had eerst een dikke koperen watertrens maar die is dus te dik voor zijn bekkie daarom ben ik overgestapt op dit bitje, heb de watertrens nu ook te koop

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:05

BrittKitt schreef:
het is zo'n buigzame stang, dat is toch juist vriendelijk voor jonge pony's omdat er geen notenkraker effect in zit
maar ik weet niet of hij wisselt ik wilde juist weten wanneer ze gaan wisselen dan kan ik daar rekening mee houden, maar dan weet ik dat als ie gaat wisselen dat ik dan het bitje eruit haal

oke ik zelf ben niet zo'n liefhebber van het inrijden van de stang maarja .
die van mij wisselde toen ze 2 en half was

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:11

alle paarden wisselen op een andere leeftijd, maar de meeste als het goed is rond hun 2e