EasyWalkers / Kunststof Beslag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

EasyWalkers / Kunststof Beslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 21:22

Omdat ik erg benieuwt ben naar mensen die hun paarden op kunstof beslag hebben staan en hoe het bevalt start ik dit onderwerp.
Zelf zit ik er ook aan te denken om mijn paard op kunstof beslag/easywalkers te zetten. Omdat ik hier nog weinig over gehoord heb (wel dingen over gelezen) hoop ik dat jullie me meer hierover kunnen vertellen. Dus wie o wie gebruikt kunstof beslag?

Glossi

Re: EasyWalkers / Kunststof Beslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 12:35

Helemaal niemand dit dit beslag bebruikt???

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:57

Ja ik heb van kunststof beslag onder de voorhoeven van mn paard laten zetten 2,5 maand terug... Helaas had de smid (die toen pas 1 keer was geweest) ze er echt slecht onder geslagen.. schots en scheef zeg maar... na 3,5 week heb ik er (door een andere smid) eventing ijzers onder laten zetten...

Dat kunststof is overigens wel oke!! Slijt niet snel, en de hoef blijft flexibeler (en het veert meer...) Ik had die doorzichtige, die zijn zachter en kun je zo buigen..

Die groene van easywalker zijn ook kunststof maar dan hard... (zie www.hoofbalance.nl )

succes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:08

Waarom staat dit in de Huiskamer, lijkt me eerder iets voor VMR. Krijg je waarschijnlijk meer 'gehoor' ook.
Ik zal even een Modje inseinen

Overigens denk ik dat alles wat je vastzet met een spijker/nagel belemmert in zijn natuurlijke funktie. Dat kunststof beter is voor schokdemping dan ijzers geloof ik graag.

Ik houd het het liefst bij mijn hoefschoenen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 19:04

Ik heb het hier neergezet zodat we er over kunnen praten.
Dus wie nu kunstofbeslag neemt die over een paar weken kan zeggen van dat het vooruit is gegaan en zo. Maar waarom ik graag kunstof beslag wil is omdat ik wedstrijden rijd met mijn paard en je daar niet met hoefschoenen mag rijden. Ik weet niet eens of je dat met kunstof beslag mag... Dat zal ik nog even moeten informeren. Blote voeten is natuurlijk het mooiste maar na een half jaar loopt ie nog op ei-en

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:42

HK -> VMR

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:39

Jorie hier op bokt heeft het en Merens ook. Stuur hun anders eens een pb met gerichte vragen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:40

Ehm, ik had hier ook al 2 keer gepost. Is weg????

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:03

Mijn Merens staat sinds een halve week op Easywalkers. Ik ben er tot nu toe tevreden over maarja kan er natuurlijk nog niet al te veel over zeggen omdat ze het pas zo kort heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:10

en meid bij ons op stal heeft het ook bij de haflinger gedaan en die is er erg over de nieuwe sport schoenen te spreken

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:25

mooie foto's, Merens
het lijkt mij ech t wel wat, die Easywalkers
ik zal eens met de smid praten, die zie ik toch volgende week weer

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:12

Kun je daar ook veilig mee op gras rijden? Het lijkt me wat glad. Verder ziet het er wel goed uit.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:20

Het is minder glad dan normale ijzers, maar op gras weet ik niet precies. In Easywalkers kunnen ook stiftgaten.

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:25

In die van hippotech kunnen geen stiften, wel zitten er een soort noppen onder.. Op hard wegdek klinkt het alsof er geen beslag onder zit, doordat ze zo soepel zijn, toch slijt het net als een gewoon ijzer,, misschien zelfs minder!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:35

Volgens de smit is de gebruiksduur van de easywalkers 5 tot 8 weken. Afhankelijk van het gebruik, ondergrond en manier van lopen vh paard.
Easywalkers zijn van hard plasic (groene). Het gele is zachter plastic (beetje schoenzool achtig).

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:37

ik ben ook wel geinteresseerd in dit soort beslag,maar kan iemand mij de voordelen hiervan uitleggen?m.a.w. wat drijft je om niet meer te kiezen voor een gewoon beslag?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:56

Mijn hoofdredenen om hiervoor te kiezen:
- ijzers zijn zwaarder dan het kunststof beslag (ik wil niet dat ze meer knieactie krijgen. vind ik niet economisch bewegen/ paard klapte door meer knieactie met geweld de voeten op het wegdek)
- meer schokdemping dan met ijzers
- minder glad dan ijzers.

(maar kan per kunststof ijzer verschillen hoor! er zijn erg veel verschillende soorten/merken.)

Er zijn nog wel meer redenen, maar dit zijn vooral mijn redenen om ervoor te kiezen/ het te proberen.

Nou denk je misschien waarom geen hoefschoenen. Ik vind dit gemakkelijker en geen aan en uittrekken van schoenen nodig. En ik was steeds bang de schoenen te verliezen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:01

Hee Merens, dat is niet zo ver bij mij vandaan. Die zou ik wel eens "in het wild" willen zien.
Ik vraag me af in hoeverre dit beslag het hoefmechanisme beinvloed, of niet natuurlijk
Dat zo voor mij de reden zijn om naar kunsststof over te gaan, indien blijkt dat mijn paardje toch niet bootsvoets door het leven kan gaan (mijn streven).

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:54

Het schijnt minder beperkend te zijn voor het hoefmechanisme dan ijzers.
je mag best eens komen kijken hoor (lunteren kant v barneveld)

Overigens is de reden dat ik voor beslag gekozen heb dat ze echt heel erg gevoelig op steentjes ging lopen doordat ik haar nu sinds een paar weken train om met haar endurance te gaan rijden en haar hoeven meer geleten zijn. Het is niet te doen met een paard wat voor elk steentje kreupel loopt. Ijzers ben ik niet zo dol op ivm mijn eerder genoemde redenen.

Ze heeft 10 jaar recreatief en dressuur blootvoets gelopen maar nu werd het echt te gevoelig.

Door de regen is hier veel zand weggespoelt waardoor kiezeltjes aan de oppervlakte liggen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:24

Zelf geen ervaring mee maar wel met de smid over gehad. Hij had het bij vier van zijn klanten ondergeslagen. Onafhankelijk van elkaar (verschillende stallen dus).

3 zijn na korte tijd afgehaakt. Op keitjes worden ze namelijk glad. Op de gewone ondergrond wat stroef wat telkens een klapje in het lichaam geeft.

De vierde heeft het een jaar geprobeerd. Maar ook die is afgehaakt. Allen klaagden over die gladheid/stroefheid. Plus het feit dat ze gevulde gewrichten ervan kregen (knieën enz.).

Dat is in ieder geval hun ervaring.

Zelf denk ik er wel eens over maar aan de andere kant 'never change a winning team'. Het gaat goed zo met ijzers. Ze hebben mooie en gezonde hoeven. Dus ik ga er voorlopig maar geen verandering in brengen.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:37

Als je tevreden bent over ijzers moet je idd niet gaan veranderen!!

Ik ken zowel voor als tegenstanders van ijzers en van kunststof.

Maar ik ben echt helemaal niet tevreden over ijzers. Vandaar dat ik het het proberen waard vind en wellicht weegt een nadeel wat ik ondervind niet zo zwaar als de nadelen die ik vervelend vind bij ijzers.
Op keitjes glad? of bedoel je een weg van kinderkopjes oid? (hebben we hier toch niet)
Die van ons hebben nooit dikke benen na het rijden, stalbenen ofzo dus ik denk dat ze daar niet zo gevoelig voor zijn. Ik hou alles iig goed in de gaten en zal mn bevindingen wel laten weten.
Ik denk dat als ijzers je niet bevallen de enige manier om te weten of het wat voor je is is het uitproberen. en anders idd 'don't change a winning team'