Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SuusjeUtah schreef:thanx!!
ja we gaan binnekort mais geven, ze heeft verder geen haken op haar tanden, we hebben pas nog gekeken.
Maarre hoe geef je mais, want hele mais mag je toch niet geven??
Verder voer ik het veulen ook veulenbrok, heb het idee dat het dan iets minder snel gaat met haar dun-zijn.mutsjefluts schreef:SuusjeUtah schreef:thanx!!
ja we gaan binnekort mais geven, ze heeft verder geen haken op haar tanden, we hebben pas nog gekeken.
Maarre hoe geef je mais, want hele mais mag je toch niet geven??
Het is verkrijgbaar in vlokken, en ik geloof dat je die moet weken, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb altijd het probleem gehad van te dikke pony's dus wat dat betreft kan ik je niet helpen

Overigens hebben wij nog een fokmerrie staan die ook ieder jaar schraal was, en hoe veel we ook voerden, die blijft ook schraal. Eigenlijk klopt het precies wat de veeartsen zeggen met onze ervaring. Je kunt dus het beste voeren op het oog, en dan hoe de conditie van het veulen is. 

anne7 schreef:Ik gaf mijn merrie maismeel. Ik deed dit door de slobber. Voor mijn merrie werkte dit perfect. Maisvlokken at ze niet, vandaar de meel.
en verder onbeperkt goed hooi!