het is gewoon hoe duur of goedkoop je weiland is.
jou pony komt dan dus bij een andere shet op het land te staan.
dat zal wel niet zo duur zijn.
probeer er eens achter te komen wat het je gaat kosten per maand.
zoek ook een reserve adresje.
in de winter moet je hooi bijvoeren, dat is niet zo duur.
verder wat wortels enzo, of brood, gewoon wat je wil.
ook niet zo duur.
de hoefsmid elke twee maand, probeer uit te vinden wat jullie plaatselijke hoefsmid rekend voor bekappen (neem aan dat je er geen ijzers onder zet?)
wormkuur en inenting, kan je berekenen per jaar.
halstertje enzo nouja, dat moet eerder leuk zijn om te gaan kopen dan dat het een probleem is of iets om op te besparen, want in dat laatste geval moet je serieus nadenken of je echt een pony kan onderhouden.
voor dierenarts kosten moet je een behoorlijk groot bedrag opzij zetten, dat ook echt alleen dáárvoor is!
denk aan 500 euro ofzo.
je kan hem daarnaast ook wel verzekeren, dat kost voor een shet meen ik 20 of 30 euro per maand.
ik doe het zelf wel als ik weer een pony heb.
zorg dan wel dat je een merrie koopt, die is volgens mij wat meer waard in de verzekering, je kan maximaal het verzekerde bedrag (de waarde van je pony) terug krijgen per jaar.
je moet dan wel gewoon ook een ziektenkosten verzekering erbij doen he. (dan kom je op bovenstaand bedrag).
iets anders dan nog, heb je tijd voor een pony.
kun je er elke dag heen.
ook als het vroeg donker is, is het landje dan veilig te bereiken?
als het sneeuwt, hagelt, wat dan ook, je moet wel naar de pony toe.
nou, ik hoop dat ik je weer iets meer op weg heb geholpen met het uitzoeken van alles,
je moet goed beseffen waar je aan begint, niet om flauw of cliché te doen,
maar het is echt erg als je na een tijdje de pony weg moet doen, om het éen of ander..
daarom moet je er goed over nadenken.
en als het lukt en kan: super!!
en veel plezier alvast dan met je pony!!