Boek over karakteranalyse bij paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Boek over karakteranalyse bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:23

Zijn er naast het boek paardenpersoonlijkheden van Klaus Ferdinand Hempfling nog meer boeken waar je je paard kunt analyseren aan de hand van hoofd, kruinen of lichaam?

Anoniem

Re: Boek over karakteranalyse bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:43

ja, van Linda Tellington-Jones, kan alleen even niet op de nederlands titel komen, maar in het Engels is het 'getting in ttouch with youre horse' , heel leuk boek!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:15

Bitch schreef:
ja, van Linda Tellington-Jones, kan alleen even niet op de nederlands titel komen, maar in het Engels is het 'getting in ttouch with youre horse' , heel leuk boek!

Nederlands heeft wel mijn voorkeur, dus als je de titel zou willen opzoeken dan graag!!! Heb ook een ander boek van haar, heel interessant.

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:35

heet dat boek niet 'De persoonlijkheid van uw paard' ?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:43

Ja dat klopt:

De persoonlijkheid van uw paard
begrijpen en beinvloeden met de TTouch-methode

ISBN 90 384 1048 4

Het is helaas niet meerin de reguliere boekhandel te verkrijgen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:34

Verplaatst naar VMR

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:45

Vind het een beetje vaag om de persoonlijkheid van een paard te gaan analyseren door middel van het hoofd, de kruinen en het lichaam. Hoorde laatst ook weer zo'n raar verhaal, dat als je een vinger in het oor van je paard kan steken, hij niet goed is. Wat een ONZIN! En als een kruintje wat scheef op zijn hoofd zit is ie ook niet goed?
Ik heb een moedervlek in mijn nek, ben ik nou ook niet goed bij mijn hoofd? Vaag gedoe allemaal.
Brennie

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 16:12

Pinky_girl schreef:
Verplaatst naar VMR

Zoek een boek echt vanuit de Natural Horsemanship gedachte dus leek me 'Uit het Zadel' wel de meest geschikte plek om succes te hebben. Op Vraag Maar Raak krijg je namelijk van die Brennie reacties..

Het boek is inderdaad nergens meer te bestellen. Dus als iemand hem nog heeft liggen en voor de vakantie graag wat wil verdienen: ik wil hem graag overkopen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:06

Brennie schreef:
Vind het een beetje vaag om de persoonlijkheid van een paard te gaan analyseren door middel van het hoofd, de kruinen en het lichaam. Hoorde laatst ook weer zo'n raar verhaal, dat als je een vinger in het oor van je paard kan steken, hij niet goed is. Wat een ONZIN! En als een kruintje wat scheef op zijn hoofd zit is ie ook niet goed?
Ik heb een moedervlek in mijn nek, ben ik nou ook niet goed bij mijn hoofd? Vaag gedoe allemaal.
Brennie

Haha ik heb t gelezen en het is een leuk boek... maar of het echt allemaal klopt...

Ik heb er een met twee kruinen, zou een vreselijk gevoelig beest moetenzijn. Nou het is dus de koelste van het stel

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:12

1 hoofdkenmerk zegt natuurlijk niks over het totale plaatje he
Je moet alles wel een beetje in perspectief zien...

De Persoonlijkheid van uw paard is een leuk boek. Ik vond dat altijd erg leuk om op verschillende paarden uit te proberen
Misschien kan je in de bieb eens zien of ze 'm hebben? Kan je later altijd nog om een 2dehands exemplaar kijken.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:23

Maar ik heb zo t idee dat doordat je het boek alkent je te bevooroordeeld naar zo'n paard gaat kijken,maar dat is mss mijn fout...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:09

Albertine_N schreef:
Maar ik heb zo t idee dat doordat je het boek alkent je te bevooroordeeld naar zo'n paard gaat kijken,maar dat is mss mijn fout...

Nee, dat heb ik niet.
Ik let wel op dingetjes door dat boek, maar het is niet zo dat dat mijn gedrag t.o.v. het paard bepaald.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:19

rivano, leuk dat je het boek ook wil

sommige reacties in dit topic storen me een beetje, dingen die ze gehoord zouden hebben daar baseer je een reactie op zonder dat je de theorie ooit zelf hebt bestudeerd en ga je gelijk zeggen dat er niks van klopt en dat het vaag is
de dingen die ik hier lees over wat iets zou betekenen is helemaal niet waar en betekend heel wat anders
maar omdat het toch al niet geloofd wordt zal ik het ook niet plaatsen, echte geinteresseerden pben me voor foto's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:04

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:05

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:41

Albertine_N schreef:

Nooit "last" van gehad. Ik ken die theorie al jaren en ik moet helaas voor de scepticie constateren dat het nog steeds klopt.
Je kunt geen karakter vaststellen aan een kruin of een mond of welk lichaamsdeel ook. Het gaat om de combinaties: wat "verteld" dit paard mij. Ogen, mond, neus, lichaamshouding, gedrag en ja ook kruinen doen mee in het totaalbeeld.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:44

Boek is via bibliotheken nog wel aan te vragen, gelukkig wordt dit soort dingen niet met mensen gedaan........

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:10

Biepmiep schreef:
gelukkig wordt dit soort dingen niet met mensen gedaan........

Vroeger wel. Je had de Lambroso theorie, daarmee zou je kunnen zien of iemand het in zich had crimineel te zijn of te worden. (het bleken altijd mannen met korte voorhoofden en veel gezichtshaar te zijn,zoiets)

Na de Tweede Wereldoorlog is deze theorie om duidelijke redenen in onmin geraakt.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:37

Ja weet ik. Eng heh.....En het is ook een beetje zoals met algemene horoscopen..Alsof iedere stier morgen een slechte dag heeft of zo iets..........

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 12:15

Biepmiep schreef:
, gelukkig wordt dit soort dingen niet met mensen gedaan........

Heb toevallig vorige week nog in zo'n boek gebladerd bij de Sleghte. Was iets van Gezichten herkennen. (Bij mensen dus) Volgens mij lag het zelfs bij de management afdeling. Misschien "leuk" voor personeelszaken als er nieuwe sollicitanten komen. Geen gesprek meer nodig, gewoon een foto van jezelf sturen..
Waarschijnlijk dat het net zoiets is als bij handlezen en horoscopen. Het geeft een richting geen vaststaand feit.

Het boek lijkt me vooral leuk om uit te proberen bij de paarden die je kent, kijken of het klopt. En zo niet....dan ook goed.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:57

Rivano schreef:
Het boek lijkt me vooral leuk om uit te proberen bij de paarden die je kent, kijken of het klopt. En zo niet....dan ook goed.

Of mensen sorry

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:20

Wij hebben hem in de bieb.... Ligt momenteel bij mij op de kast....