Zonnebrand voor paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyzz

Zonnebrand voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 14:49

Haaay,

Mijn haflinger heeft een best kwetsbare neus voor de zon en soms zitten er wat velletjes op. Nu vraag ik me af welke zonnebrand ik moet gebruiken. Kan ik ook gewoon zonnebrand die voor mensen is bedoeld gebruiken? Maar welk merk en factor dan?

Groetjes Jenny

diddlmouses

Re: Zonnebrand voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:02

Je kan elk merk voor mensen gebruiken, en dan een beetje een hoge factor nemen en waterproof.
Ik vind zelf die van de Hema, voor kinderen, factor 30 geloof ik wel erg prettig.

Je kan bij de paardendrogist ook een potje speciaal voor paarden bestellen, die is ook erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:10

Bij de Paardendrogist heb je Zonnebrand, ook bij Jorsenshippo voor paarden.
Maar je kan ook gewoon die voor mensen gebruiken, ik zou zeggen min. 20 en waterproof en after sun gebruiken wij ook, of ip daarvan Zinkzalf of Uiercreme/Vaseline

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:14

ik heb gewoon Nivea in mijn kast staan. Factor 20 of 30 geloof ik...

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:41

gewoon een merk van mensen en de hoogste facktor die je kan vinden en waterproof natuurlijk

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:08

Ik heb zwitsal factor 30, die werkt super!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:55

Bij mijn pony werkte de hoogste factor nog niet, dus mocht dit ook niet helpen bij jou kan ik je aanraden bij www.paardendrogist.nl zo'n neuskapje te bestellen tegen de zon, werkt echt super!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:57

Vaak helpt de hoge factor (30) waterproof wel goed. Het is even uitproberen. Mijn paard had zijn been geschoren (kaal) ivm scan en dat verbrand dan ook heel snel. Hier had ik groene leem opgesmeerd (dun, net als een creme zeg maar ), bleef goed zitten en dat werkte super. Anders kan je dat evt eens proberen?

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:25

Zwitsal in het zonnetje factor 30 Mijn paard heeft ook een hele witte neus.. Als de zon heel erg brandt, moet ik zn neus wel vaker insmeren anders verbrandt ie alsnog.. Hij verbrandt dan heel minimaal, maar zonder zonnebrandcrème is het helemaal rood en zitten er dikke korsten op.. Zo'n lapje probeer ik niet, want dat wordt er toch binnen de kortste keren afgetrokken door een ander paard

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:02

samie schreef:
gewoon een merk van mensen en de hoogste facktor die je kan vinden en waterproof natuurlijk

Neehoor alleen factor 30 is nog effectief. De factors daarboven is onzin want je paard kan er wetenschappelijk bewezen niet langer mee in de zon en er zitten alleen maar meer schadelijke stoffen in. Maximaal factor 30 dus.