Beenstand....is daar nog wat aan te veranderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Beenstand....is daar nog wat aan te veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 12:03

Onze 3-jarige ruin zijn achterbenen staan best dicht tegen elkaar aan, hij is wel net 3 jaar, maar ik vroeg mij af als je straks met hem gaat trainen (hij wordt nu een paar keer per week gelongeerd) of je daar speciaal op moet trainen, heeft dat nog voor of nadelen t.a.v. dressuurproeven, of maakt dat niet veel uit?
Hij loopt verder goed hoor, maar zijn achterbenen komen dicht bij elkaar.
Wie weet er een site waar ik daar meer over kan vinden, "de beenstanden van een paard?"

elmiran

Re: Beenstand....is daar nog wat aan te veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:17

Volgens mij blijven de benen altijd zo staan.Heeft zeker wel wat nadelen, een paard met een corectte beenstand kan veel makkelijker vierkant staan.Voor dressuur vind ik t wel belangrijk dat een paard goed op z''n hoefjes staat.
op http://www.hoofcare.nl staat van alles over beenstanden en beengebreken.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 13:18

Bedankt....ik ga gelijk eens kijken!
Maar wanneer de achterbenen dicht bij elkaar staan, is dat dan een nadeel voor dressuur?
En minder voor springen?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:26

Voor t springen maakt het niet zoveel uit dan gaat t toch alleen maar om t springen en niet om hoe die beweegt. Is moeilijk om een paard te vinden dat helemaal goed staat. een van m'n pony's heeft t ook dat de achterbeentjes iets dichterbij elkaar staan, m'n paard staat wel goed op d'r hoefjes en staat(hoeft niet aan de beenstand te liggen hoor maarja wel voor een deel) meestal wel vierkant met halt houden.Denk als je echt op hoog niveau dressuur wilt gaan rijden het gewoon belangrijk is dat je paard dus goed staat.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 13:27

Bedankt hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:27

Wij hadden een Fries op stal waarbij de voorbenen naar elkaar toe stonden zeg maar, dat is in de loop van de groeiperiode en het netjes bijhouden van bekappen ook gewoon over gegaan.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:01

Ik zit ook bij de hoofcare people --> bij Rob/Anton zelf en die hebben echt hier heel veel ervaring in!! Ze werken ook nog samen met een kliniek, zodat ze alles van het paard weten...