Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leo_ke schreef:Denk het niet hoor, zolang de ruin niet pas geleden is gecastreerd want ze kunnen nog een kleine tijd vruchtbaar blijven.
Heb wel vaker gehoord (en gezien) dat een ruin meerdere malen op een merrie sprong, en volgens mij heeft ze daar niets aan over gehouden.

jessie84 schreef:Ik spuit ze wel elke x af van achter want ze is ontzettend vies en het stinkt

Ook gaat hij er steeds achtereen , zij dribbelt weg , bokt wat , maar hij gaat er met ruime passen achteraan draven en schopt daarbij steeds zijn voorbenen vooruit...ook lekker link voor haar benen zeg 

cavaletti schreef:jessie84 schreef:Ik spuit ze wel elke x af van achter want ze is ontzettend vies en het stinkt
van achter afspuiten heeft geen zin, de infecties zitten inwendig , en zoals ik je nu hoor over de stank enzo, zou ik de dierenarts maar eens vragen of die je merrie wil spoelen,
En voor alle anderen die het blijkbaar niet erg vinden dat de ruinen steeds hun merries dekken, bel aub even een dierenarts en vraag die om informatie als je het niet van mij wilt aannemen, want je hele merrie gaat ervan naar de knoppen. maar blijkbaar vinden sommige mensen dat niet erg ofzo,
Het is echt NIET goed voor je merrie en je zult raar opkijken wat voor gevaar het loopt, en nog even voor de duidelijkheid , alle infecties, bacteries , schimmels en andere dingen zitten INWENDIG dus van de buitenkant merk je niks behalve misschien een vieze lucht.
moonshine88 schreef:Waarom zou een merrie infecties en dergelijke kunnen krijgen als ze gedekt word door een ruin. En mensen dan, krijgen die dit niet ofzo dan??
Erg raar, misschien heb je wel gelijk hoor cavaletti maar ik vond het zo raar klinken! Is er iemand die dit al aan de dierenarts gevraagt heeft??