Verschillen Barefoot en Randol's boomlooszadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Verschillen Barefoot en Randol's boomlooszadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 09:52

Wat zijn de grote (kwaliteits) verschillen tussen een Barefoot en een Randol's boomlooszadel? Laatsgenoemde zijn momenteel in de aanbieding en ik wilde eigenlijk tzt een boomlooszadel (Barefoot) aanschaffen als mijn oudste merrie weer rad zou zijn en mijn budget het toe zou laten. Nu zijn die van Randol's dus in de aanbieding en ik vind het nogal wat schelen in prijs, wat zijn de grote verschillen tussen deze twee merken. Ik ben trouwens niet van plan om er erg intensief mee te gaan rijden, ca. 2x per week.

*Excuses als hier al een topic over is geweest , ik heb gezocht en kon niet vinden (op het HK topic na), maar ik had er niet veel zin in om 354 pagina's door te spitten .)

Ziolette

Re: Verschillen Barefoot en Randol's boomlooszadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 14:56

*kick*

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:36

Niemand ?

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:45

Ik ken de rondol niet...... heb zelf een barefoot en ben er erg tevreden over. Het is echt mijn luie stoel, hahahaha. Heerlijk zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:25

Pony25 (cijfer ben ik niet volledig zeker van) die rijdt met een Randolls.

Verder heeft een vriendin van me ook dat zadel, en haar bevalt het goed. Gewoon een net kwalititeits boomloos zadel, het kan idd niet tippen aan een Torsion, maar ik denk persoonlijk dat het wel te vergelijken is met Barefoot, maar dat het 1e merk gewoon nog niet zo verspreid is in Nederland. Barefoot heeft een grotere naamsbekendheid.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:43

barefoot heeft inderdaad (naar mijn idee terecht!) een grotere naamsbekendheid. Veel informatie is te lezen op www.boomloosrijden.nl (overigens is die site van pmarena hier op bokt, en kan zij je er ook alles over vertellen).
De Randoll is een goedkope kopie van het allereerste barefootzadel. In den beginnen zal er dus weinig verschil zijn geweest, echter barefoot is helemaal doorontwikkeld, de Randoll is nog steeds hetzelfde. Mindere kwaliteit dus, voor jou, maar ook voor je paard.
Overigens is er in de huiskamer een heel groot 'boomloos'topic waar mensen zijn de ervaringen hebben met beide (en andere) zadels. Ik heb zelf een barefoot, en het bevalt mij heel goed, al heb ik er nog niet veel rij-uren mee gemaakt, mijn pony is nog jong.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:22

Volgens mij was de Randoll er zelfs iets vóór de Barefoot en anders gelijktijdig..... beide kopietjes van de Torsion

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:50

Nah , Randolls is volgens Barefoot afkomstig van mevrouw "Trekker" , die geen BF mocht verkopen en er toen maar 1 ergens gekocht heeft en meegenomen naar Pakistan om er daar een goedkope kopie van te laten maken... uiterlijk lijkt hij ook wel verdacht veel op de Barefoot , zo op de plaatjes.

Maar zowel vanuit binnen- als buitenland krijg ik reacties van mensen die een Barefoot willen bestellen , omdat ze van de Randolls afzagen vanwege de belabberde kwaliteit , in hun eigen bewoordingen. De 1 vindt dat zelf , en de ander krijgt het te horen van de verkoper van de Randolls / Trekker , dat is ook wel grappig. Zo is bvb. het Engelse BF-verkooppunt van iemand die voorheen de Trekker verkocht en dat zadel niet langer wilde verkopen....

Ik vind hem er op nieuwere foto's helemaal niet slecht uitzien , heb 3 x een gebruikte gezien en die waren wel erg dun en flut. Binnenwerk en gebruikte materialen schijnen niet zo sterk te zijn , weinig schoftruimte ook , en wat minder anatomisch gevormd wat dat betreft. Maar als je er niet teveel van eist en een wat ronder type (weinig schoft) paard hebt , zul je er best wel een leuk zadeltje aan kunnen hebben hoor.

Jammere is wel dat hij uiterlijk echt veel op de Barefoot lijkt , grofweg. Ik hoor ook regelmatig dat mensen een "Barefoot" ergens in een winkel hebben gekocht , voor de BF prijs , en dan is het gewoon een Randolls...zijn ze gewoon bedonderd , sommige verkopers zeggen : ja het is hetzelfde als de Barefoot. Verkopen er vervolgens ook nog een ondeugdelijk dekje bij.... slechte voorlichting. Da's jammer.

Daarom kiest Barefoot er ook voor om met landelijke verkooppunten te werken.... ik neem aan dat dat ook 1 van de redenen van Torsion is ?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 08:09

Bedankt voor de reacties . Ik wilde er echt een aanschaffen voor ca. 1 a 2 keer in de week rijden, dus de kwaliteit mag een tikje minder zijn maar niet zoveel minder dat mijn paard er schade aan over gaat houden .

Ik ben alleen bang dat ik de plannen toch maar weer in de ijskast moet zetten. Gisteren even naar mijn merrie gekeken met remi hier van bokt, we moeten volgende week op controle en ik vond haar maar zozo stappen. Nu even een stukje gedraafd aan de hand met remi erbij, maar het was eigenlijk niet nodig ik zag het zelf al, nog steeds niet goed . We zijn nu al bijna 5 maanden aan het tobben en ik had goede hoop dat het nu eindelijk eens goed zou komen. Voor dressuur, wedstrijden etc. had ik de moed al opgegeven. Ik hoopte haar nog een paar keer per week lekker mee naar buiten te kunnen nemen (vandaar een boomlooszadel, heb de BF getest op haar en dat reed heerlijk), maar dat zit er de komende tijd dus weer niet in. Ik vind het zonde om dan alvast een boomlooszadel te kopen, terwijl ik niet weet of ik het wel kan gaan gebruiken.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:51

pmarena schreef:
Nah , Randolls is volgens Barefoot afkomstig van mevrouw "Trekker" , die geen BF mocht verkopen en er toen maar 1 ergens gekocht heeft en meegenomen naar Pakistan om er daar een goedkope kopie van te laten maken... uiterlijk lijkt hij ook wel verdacht veel op de Barefoot , zo op de plaatjes.

Hij wordt geleverd door de Firma UKAL, een Franse groothandel. Die hebben meer zadels en andere zaken van het "merk" Randoll. En aangezien ik al die mensen op de Spoga in die Pakistaanse tent zie zitten.....

Ik vind hem er op nieuwere foto's helemaal niet slecht uitzien , heb 3 x een gebruikte gezien en die waren wel erg dun en flut. Binnenwerk en gebruikte materialen schijnen niet zo sterk te zijn , weinig schoftruimte ook , en wat minder anatomisch gevormd wat dat betreft. Maar als je er niet teveel van eist en een wat ronder type (weinig schoft) paard hebt , zul je er best wel een leuk zadeltje aan kunnen hebben hoor.

Het is gewoon een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zadel. Als het die naam tenminste mag hebben
Jammere is wel dat hij uiterlijk echt veel op de Barefoot lijkt , grofweg. Ik hoor ook regelmatig dat mensen een "Barefoot" ergens in een winkel hebben gekocht , voor de BF prijs , en dan is het gewoon een Randolls...zijn ze gewoon bedonderd , sommige verkopers zeggen : ja het is hetzelfde als de Barefoot. Verkopen er vervolgens ook nog een ondeugdelijk dekje bij.... slechte voorlichting. Da's jammer.

En dat vindt Torsion weer van Barefoot Overigens zijn er ook Torsion dealers die een flut dekje bij de T verkopen

Daarom kiest Barefoot er ook voor om met landelijke verkooppunten te werken.... ik neem aan dat dat ook 1 van de redenen van Torsion is ?

Of in ieder geval met mensen die achter HUN product staan...in Duitsland zijn er ook meerdere verkooppunten van Barefoot en ook van Torsion. Ik vind het nog steeds jammer dat er nergens een winkel is waar ze UITSLUITEND boomloze zadels verkopen van alle merken....maaja..dat vinden sommige van de leveranciers weer niet goed. Denk je eens in een shop met Flexion, Ansur, Startrekk, Torsion, Barefoot, Randoll, Freeform, Bob Marshall....enz. Zou dat niet gaaf zijn???

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:06

Ik heb een Randol's en rij er al ruim 2 jaar erg fijn mee
Je kunt me ook even Pben als je nog verdere vragen hebt
En dan zou ik graag willen weten waar ze in de aanbieding zijn ik wil evt een nieuwe kopen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 08:09

pony25 schreef:
Ik heb een Randol's en rij er al ruim 2 jaar erg fijn mee
Je kunt me ook even Pben als je nog verdere vragen hebt
En dan zou ik graag willen weten waar ze in de aanbieding zijn ik wil evt een nieuwe kopen

Volgens mij stond in de nieuwste Bit een advertentie van hen. Ik dacht voor 299 euro maar ik weet niet of dat een compleet zadel is. Als je het pagina nr wilt weten, zoek ik het voor je op.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:02

@ Pony25: Inderdaad staat in de nieuwe bit een advertentie over een Randol's voor 299 euro. De advertentie is van Powerhorse (www.powerhorse.nl), aangezien jij in Rotterdam woont, heb je mazzel. Er zit een zaak in Rotterdam van deze firma, namelijk Commijs aan de s'Gravendijkwal 134.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:36

Jossie schreef:
@ Pony25: Inderdaad staat in de nieuwe bit een advertentie over een Randol's voor 299 euro. De advertentie is van Powerhorse (www.powerhorse.nl), aangezien jij in Rotterdam woont, heb je mazzel. Er zit een zaak in Rotterdam van deze firma, namelijk Commijs aan de s'Gravendijkwal 134.

NOU JA!!!!! En die zijn helemaal anti boomloos???!!!!!! Ik zou ze eerst maar eens bellen of ze hem hebben.
Hihihi, misschien kom ik ze straks nog wel tegen met paardrijden

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:31

hoi,

dat boomloos wat op Cheyenne lag[!] was een Randol`s.
en wat op Roos ligt is de barefoot.

zelf zat ik liever op de Randol`s ,maar de kwaliteut van barefoot is gewoon beter.