Wanneer en wat voor dekens op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicoline66

Wanneer en wat voor dekens op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 08:03

Ik ben benieuwd wanneer jullie wat voor dekens op doen. Mijn pony staat nu nog zonder maar wanneer moet ik nu een deken op gaan doen om de wintervacht niet te zwaar te laten worden en wanneer moet ik dan weer een dikkere deken op doen? Hoe doen jullie dat?

MirandaB

Re: Wanneer en wat voor dekens op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:11

Die van mij staat nu al onder een regendeken door het wisselvallige weer, regen en wind.

onder de 15 graden gaat mijn 150 grams regen erop. En dan rond okt/november (ligt beetje aan temperatuur mijn winterdeken 300 grams .. met losse regendeken.
Als het echt koud wordt gaat over mijn winterdeken mijn 150 grams regen eroverheen.
Dit ook omdat mijn paard overdag buiten staat en de pensionhoudster niet constant dekens kan wisselen.
Zo schiet mijn schema'tje er een beetje uit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:40

Ik ga die van mij deze winter voor het eerst zonder dekens doen, veel gezonder voor ze. Ben benieuwd hoe het gaat, het is een arabier en hij gaat van de winter ook gewoon buiten.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:45

ik heb nu een eigen paard en die gaat dus ook de dekens opkrijgen in de winter
daar heb ik ook niet zoveel verstand van ...
maarja ik denk dat je dan een onderdeken en een dikke winterdeken opmoet doen? of een regendeken

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:49

Ik doe het gewoon op gevoel. In het najaar een 150 grams deken en als het dan nog kouder word een 380 grams deken. Word het nog kouder, dan een onderdeken onder de winterdeken!

nicoline66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 11:36

Alvast bedankt voor de antwoorden zover. Kan je trouwens fleece zweet dekens ook als onderdeken gebruiken?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:34

nicoline66 schreef:
Alvast bedankt voor de antwoorden zover. Kan je trouwens fleece zweet dekens ook als onderdeken gebruiken?

Volgens mij wel... Ik heb het wel gezien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:13

Een fleece deken als onderdeken kan wel, maar gaat vaak schuiven, dus pas daarmee op.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:16

Ik begin dadelijk eerst met een dunne zomerdeken. Dan over op een 150 grams deken en als het koud wordt, heb ik (geloof ik) een 400 grams deken opliggen. Voelt ze dan nog koud, dan gaat daar nog een deken onder.
Ik kan niet zeggen van op die datum gaat mijn deken erop en dan op die datum een dikkere, dat hangt echt van het weer af.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:24

Ik ga dit jaar weer zonder proberen, omdat ik dekens rotdingen vind en ik gewoon liever zonder heb. Maar het is een welsh NWR, en heeft dus weinig haar en ze staat wel dag en nacht buiten, alleen bij slecht weer 's nachts binnen. Zodra ik merk dat ze gaat rillen enzo ga ik er toch maar weer een dunne regendeken op doen. Maar ik hoop dat ze deze winter toch weer een dikkere vacht ontwikkelt...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:12

hey
binnenkort als het frisser wordt 's nachts ga ik beginnen met een dun zomerdeken. en naargelang het kouder wordt, leg ik dikkere dekens op. Deze winter scheer ik een keer niet, omdat ik nu op een stal (ga) sta(an) waar enkel een buitenpiste is, en een geschoren paard is dan niet zo handig.
Fleece dekens kunnen als onderdeken gebruikt worden, maar zijn niet zo handig. Ze schuiven dikwijls achteruit, waardoor ze drukplekken veroorzaken op de schoft en aan de borst. Vaak krijgt je paard er ook zo'n statische electriciteit van
xxx

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 07:35

Zodra zijn vacht iets dikker word komt er een regedeken op. Groeit de vacht me nog te hard komt er 200 gram gaat eht dan nogt e hard komt er 300 gram op en als er nog steeds vacht bij komt gaat dus beide dekens op 500 gram

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 07:44

Op dit moment heb ik een hele dunnen zomerdeken op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:35

de mijne krijgt pas een regendek op als het steeds heel nat is, en hij graag rolt en dus altijd smerig is..
meestal pas in oktober