Zadel kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 23:16

Aangezien mijn huidige KN vzh zadel niet optimaal ligt op de wat holle rug van mijn Friese ruin, ben ik aan het rondkijken voor een nieuw zadel.
Nu is het zo dat ik dit zadel van mijn eigen geld moet betalen en laat ik nou net niet al te veel verdienen met mijn folderwijkje
Vandaar dat ik ga voor een kunststof zadel.

Nu zit ik onwijs te twijfelen naar wat voor een zadel ik op zoek moet.
Ik rijdt het grootste deel van de week in het bos, de overige dagen (2/3 dagen in de week) rijdt ik wat serieuzer dressuur.

Mijn huidige veelzijdigheidszadel vind ik verschrikkelijk zitten. Of dit aan het zadel of aan de rug van mijn paard ligt, zou ik niet kunnen zeggen.
Omdat ik vele uren in het zadel zit tijdens de bosritten, leek het endurancezadel van thorowgood me ook een optie.

Verder zijn dressuurzadels met lange zweetbladen ook erg comfortabel, dus ik ben het even helemaal kwijt.
Wie geeft mij adviezen naar wat voor een zadel ik het best kan kijken?

boemel

Re: Zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:40

Bepaal eerst je prijsklasse en bepaal of je voor een nieuw of een tweedehands zadel gaat.

Als je een nieuw zadel wilt, bel je een winkel waarvan je weet dat ze een tamelijk breed pakket hebben en vraag je of ze aan huis komen om te passen. Een zadel moet zowel jou als je paard passen.

SkyMarian

Re: Zadel kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:16

budget is altijd een heel vervelend punt bij het kopen van zadels . Maar houdt rekening met een paard met een holle rug dat heel veel zadels wel eens niet zouden kunnen passen of toch niet helemaal goed zitten.
Mijn budget was ook niet groot maar omwille van het paard er toch 1 op maat laten maken en ik moet (ondanks het prijskaartje) zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb gehad.