Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zijn er meer mensen met ervaringen?
, De cursus wordt op veel plekken gegeven en ik weet niet meer wat ik ervoor betaald heb
sjoukjetwist schreef:wat toevallig, k heb net n topic gemaakt over waar je een cursus lesgeven kan doen en nu lees ik dit!! Maar je moet dus een paar keer een paard zien mee te nemen en het liefst verschillende? Ik vind dat best een gedoen, paard in de trailer en daarheen rijden. vooral omdat ik zelf geen grote auto +trailer heb!
Maar het lijkt mij ook erg leuk om de opleiding te doen!!
Kleintje schreef:Ik heb hier het cursusboek van vorig jaar voor me liggen. Die van dit jaar zijn nog in de maak.
Persoonlijk zou ik niet gaan voor basisinstructeur. Het is namelijk een op zichzelfstaande opleiding en een vooropleiding voor de instructeursopleidingen.
De cursus basisinstructeur bestaat uit 20 lesavonden van 3 uur, kostte vorig jaar 450 euro en het examen kost dan nog 42.50
Kandidaatinstructeur is ook 20 avonden van 3 uur, hier komt ook het onderdeel rijden aan bod en dien je zelf een paard van minimaal L niveau mee te nemen. Er zal tijdens de lessen onderling gewisseld worden van paard. Het paard dient minimaal 1.60 m. te zijn.
Deze cursus is 450 euro, en het examen 55 euro.
Hier zitten wel meerdere toelatingseisen aan vast!
Kleintje schreef:cadmaddie, de kosten zijn hetzelfde. En je moet ooit L dressuur zijn geweest inderdaad, dat hoeft niet met deze combinatie. Dus ik weet niet of je het ooit met een ander paard was.
Als dat wel het geval is, dan zou ik gewoon van iemand een L paard lenen (want het paard wat je zelf meeneemt moet van L niveau zijn) en toch 1e fase doen.
Dan kan je namelijk altijd nog doorstromen. Je hoeft als je richting dressuur doet geen winstpunt in het springen te hebben.
.