Hoek van Holland eo, wat te doen met paarden/dieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Hoek van Holland eo, wat te doen met paarden/dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 21:02

Aangezien we binnekort naar hoek van holland gaan verhuizen en ik er absoluut niet bekend ben, ben ik opzoek naar wat bokkers die me misschien kunnen vertellen wat er zoal te doen is en of er leuke stallen zijn (zowel positief als negatief)

Ik heb via google 2 manege's gevonden maar kwam er verder niet echt uit.
Is er evt ook nog iets met westernpaarden of moet ik dan een plaats verder gaan zoeken? Eerlijk gezegd weet ik alleen dat 's gravenzanden dichtbij is maar dat was het dan ook wel

Ook zijn dingen met dieren prima, kennels, pensions, asiels noem maar op!

Wie kan me een beetje weg wijs maken?

Alvast bedankt!

Carolinef

Re: Hoek van Holland eo, wat te doen met paarden/dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:44

Monster!!!! ja ik scheld je niet uit maar dat is een klein dorpje richring Den Haag, na 's-Gravenzande.
Ik heb ook in HvH gewoond (prins hendrikstraat boven de wereldwinkel) en er zit in HvH wel een manege maar daar kan ik je niks over vertellen. In s'-Gravenzande zit er ook een vlak aan de dijk en die moet heel leuk zijn maar mijn positieve ervaringen komen uit Monster, daar heb je van alles; westernmanege's, bossen/duinen /strand en heel wat prive stalletjes
Vlakbij zit ej zo in Den Haag en daar heb je een mega asiel ook weer naast n mange (Brenstein) dus er is zat te doen maar ga gewoon s lekker op pad en wie weet wat er in die tijd al nog is bijgekomen.
veel plezier daar!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 21:48

Bedankt voor je reactie! van Monster heb ik inderdaad wel eens gehoord (via bokt dan )
Denk dat als ik daar woon maar eens een dagtocht per scooter moet houden

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:53

ja is zeker wel te doen, gewoon alsmaar langs de dijk richting den haag tuffen en dan kom je er wel.
's-Gravenzande heeft een goede en grote videotheek (Heeft HvH niet) maar aan het einde van de prins hendrikstraat zit wel een heerlijk klein steak restaurantje, kan het je aanbevelen, wie weet wat we er nog over lezen hier op bokt!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:54

Ik heb ook in Hoek van Holland gewoond, ook in de Prins Hendrikstraat en heb er o.a. paard gereden bij manege Hoek van Holland (fam. de Jong). Met de paarden kun je geweldig op het strand en in de duinen rijden (dat mis ik nu wel, woon nu in het bos ), daar rijd je zo naartoe. En je kunt via het strand naar 's Gravenzande rijden, daar zit idd ook een manege niet ver van het strand. Als je een trailer hebt kun je ook naar het Staelduinsebos voor een rit. Inderdaad zitten er in Monster heel veel leuke dingen, ook western enzo. Als je nog meer zoekt, kun je ook in de Gouden Gids kijken .. Veel plezier daar!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:25

Ik woon in hoek van holland. Er zitten inderdaad 2 maneges ( staan wel beiden op de schopstoel omdat er gebouwt gaat worden maar wanneer tja dat blijft gissen). Manege Hoek van holland is de grootste, daar zijn ook lessen en zo. ik sta bij de caepruiter. Alleen maar prive paarden , weiing luxe, goekoop en super uitrij mogelijkhied( 1 km van het strand). Vlakbij zit manege Noordland in s gravenzande. De andere kant op langs de dijk zit ook nog de oranje hoeve, mooi stal trouwens. Westren manege zit in wateringen, condor city maar dat is al weer een stukkie verder tuffen op de scooter. Met de auto is het goed te doen. Ritje staelduinse bos is ook zonder trailer goed te doen hoor. En verder tja t is maar bnet wat je allemaal zoekt ( zal ook aan je leeftijd liggen?! ik ben al een ouwe muts van 35, hihihi). Nou mocht je nog meer willen weten vraag maar raak zou ik zeggen....... In ieder geval heel plezier in hoek van holland

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:12

de Caepruiters... daar heb ik Banjer gekocht... niet van hun, maar van een dame die haar daar als pensionpaard had gestald...

Verder zit er op datzelfde stukje nog een grotere manege.... weet niet hoe die heet... is dat soms Manege Hoek van Holland?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:29

Je hoeft echt niet naar het Staelduinse bos te gaan om daar te rijden. Je mag er niet (meer) komen met de paard, alleen het hoofdpad. Dat is ongeveer 300 meter lang, over stenen. Andere paden zijn afgesloten en de boswachter is sinds begin dit jaar errug streng met loslopende honden en paarden.

Maar je hebt inderdaad die 2 manege's wat Sandro al zegt. Oranje Hoeve zit in Maassluis, dat is alweer zo'n 15 km vanaf Hoek van Holland. En de manier van lesgeven staat mij niet zo aan daar, verder is het een super accomodatie.

Bij Manege El-Sham in Monster, moet ik ook altijd aan western denken. Maar ik heb geen flauw idee of ze daar ook western rijden hoor. Maar inderdaad in Wateringen (tegen Den Haag) zit Condor City (Hippisch Centrum Westland). Daar doen ze wel western, maar daar betaal je dan ook wel een hoge prijs.
Vlakbij heb je dan nog Berenstein zitten, veel geode verhalen. Maar eigenlijk is dit allemaal veel te ver weg voor je.

In Maasland heb je, langs de snelweg, dierenpension: Divoza zitten. Verder zou ik het niet weten waar er andere pensions zitten.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 20:34

Bedankt voor de reacties!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:21

als je een stal alleen zoekt (dus niet zo zeer manege) kan ik je adviseren om bij meneer de Bruijn op de Haagweg 129c langs te gaan (Monster) hij heeft 12 stallen achter en is wel zelf uitmesten etc, (hij voert soggends) en er is een buitenbak aanwezig, ideaal, zit je zo op het stand in Monster, Kijkduijn, bosje bij Berensteijn en nog meer leuke routes daar (god hoe heet dat park achter parnassia ook al weer) Condor city is niet zo erg ver weg van Berensteijn dus valt wel mee mits je er niet van opkijkt dat je er met condor dollars moet betalen (of is dit al afgeschaft?)

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:55

Je heb in Monster een westernstal zitten. Stal Madepolder dacht ik.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:56

Ik heb 1x bij manege Hoek v. Holland gereden. Ik vond de accomodatie erg mooi! De paarden stonden er ook goed bij.
Ik heb er een heerlijke buitenrit over het strand gemaakt

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:04

Melissamanda schreef:
Je heb in Monster een westernstal zitten. Stal Madepolder dacht ik.

Ja deze wilde ik inderdaad ook opperen, dat is volgens mij dé westernmanege van het Westland.

http://www.trainingsstalmadepolder.nl/

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:13

bedankt! zal eens op de site kijken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:45

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:54

www.manegenoordland.tk , site van manege Noordland waar ik rij .. kan je wel wat informatie vinden over die manege

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:43

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:55

Carolinef schreef:
als je een stal alleen zoekt (dus niet zo zeer manege) kan ik je adviseren om bij meneer de Bruijn op de Haagweg 129c langs te gaan (Monster) hij heeft 12 stallen achter en is wel zelf uitmesten etc, (hij voert soggends) en er is een buitenbak aanwezig, ideaal, zit je zo op het stand in Monster, Kijkduijn, bosje bij Berensteijn en nog meer leuke routes daar (god hoe heet dat park achter parnassia ook al weer) Condor city is niet zo erg ver weg van Berensteijn dus valt wel mee mits je er niet van opkijkt dat je er met condor dollars moet betalen (of is dit al afgeschaft?)

dat park bedoel je daar madestein mee. erg leuk by the way.

je hebt ook nog manege in naaldwijk trainings stal de hoeve.
alleen daar heb je geen buitenrijmogelijkheden ik dacht alleen een kort ruiterpad

gr

leonci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:43

Je hebt in poeldijk ook nog een manege en in monster zitten diverse pensionstalletjes. En aan de maasdijk zit ook nog trainingstal maya de hoog, deze heeft ook een internetsit

Maar misschien is het ook handig wat je zoekt.

Naast manege berestein zit ook een dierenasiel

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:57

het is een vrij oud topic hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:22

Oud topic --> slotje Lachen