happy horse paardentandarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

happy horse paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 16:39

hallo beste medebokkers,

wat zouden jullie in mijn geval doen?

mijn paard djokke is anderhalve maand geleden bij de paardentandarts geweest van happy horse uit omgeving rotterdam.
sinds enkele weken is djokke erg lastig in de aanleuning en in wendingen.
ik dacht aan een blokkade of iets dergelijks. nou was ik gister bij mijn instructeur en heb hem alles verteld over de probleempjes die ik ondervond tijdens het rijden. hij ging gelijk af op het gebit...en ja hoor, allemaal haken en behoorlijk scherp...een vriendin van me haalde haar vinger er flink aan open. maar.....hoe kan dit zo snel groeien of heeft de paardentandarts zijn werk onzorgvuldig gedaan???

wat zal ik doen? zal ik hem bellen en mijn geld terugvragen, of dat hij terugkomt om de behandeling overnieuw te doen op zijn kosten?? of moet ik geheel een andere paardentandarts nemen...mijn vertrouwen is namelijk weg van de eerste happy horse tandarts.

ik voel me dan ook behoorlijk schuldig tegenover het paard, want ik dacht dat hij gewoon wat dwars was en had dus niet aan haken gedacht omdat je rekent op de deskundigheid van zón tandarts dat ie zijn werk goed doet...

graag jullie visie hierover!

alvast bedankt

Maris89

Re: happy horse paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:05

Ja inderdaad een slechte tandarts dan. Ik geloof niet dat het zo snel kan groeien.
Ik zou hem bellen en zeggen dat ie het opnieuw moet doen op zijn kosten.
Tenzij je hem echt niet vertrouwt, zou ik een andere bellen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:06

John staat bij ons op stal... een hele redelijke man... ik zou hem gewoon eens bellen en het uitleggen... kijken wat hij zelf zegt.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:13

dat kan inderdaad niet als hij het goed had gedaan waren de haken en de scherpte van het gebit er af geweest.
ik zou zeker niet meer terug gaan naar deze tandarts als hij dit soort werk afleverd, maar ik weet natuurlijk niet hoe en wat hij heeft gedaan bij de laatste behandeling.
als je zeker weet dat hij het gebit heeft geveild mogen er geen haken meer op zitten en mogen de kiezen en tanden ook niet scherp meer zijn

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:16

Bel hem idd gewoon eens op en leg het uit, je kunt altijd nog je geld terugeisen!

aiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:40

Ik heb dus dezelfde slechte ervaring met hem. Bij mijn paard was het ook zo dat hij een paar maanden nadat hij was gekomen weer last had van zijn tanden. Toen heb ik via mijn dierenarts een andere tandarts laten komen en die vertelde mij dat het onmogelijk was dat hij na zo'n korte tijd al zulke grote haken had. Ook zei de man van happy horse dat hij bij zijn achterste kiezen zulke grote haken had dat hij ze niet met de hand kon vijlen maar dat het elektrisch gedaan moest worden, achteraf bleken er dus helemaal geen haken te zitten en kon er zelfs niet gevijld worden omdat de zogenaamde haken gelijk zaten met zijn tandvlees en je dus zijn tandvlees weg zou vijlen als je de 'haken' weg zou halen .
Ook vertelde hij mij dat mijn paard zo braaf was maar hij stond wel de hele tijd met zijn hoofd omhoog maar dat gaf volgens hem niet, blijkt achteraf dus dat je dan helemaal niet kan vijlen als hij zijn hoofd zo omhoog heeft, bij de nieuwe tandarts moest hij dus zelfs gesedeerd worden omdat hij dus zo protesteerde .

Ik zou je echt adviseren gewoon een ander te zoeken en het met hem te laten zoals het is, je bent wel je geld kwijt dat weet ik maar al zou hij terugkomen dan nog vraag ik me af of hij het dan goed zou doen. Ik zelf heb helemaal geen vertrouwen meer in hem helemaal niet nu ik gezien heb hoe het wel moet }> .
Ik voelde me ook schuldig tegenover mijn paard en natuurlijk enorm belaserd (want hij is niet goedkoop zeker gezien zijn werk helemaal niet goedkoop), maar eigenlijk ligt de schuld niet bij ons maar bij zo'n iemand die zich paardentandarts noemt en gewoon prutswerk aflevert. Ik wist niet hoe het wel of niet moest voelen dus je gelooft al snel wat zo'n man je vertelt .
Het is een beetje een lang verhaal geworden en ik hoop dat je er wat aan hebt, maar als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een vakman en nooit echt nooit meer die prutser laten komen. Het is wel je paard waar het omgaat dan maar een keer je geld kwijt dan over een paar maanden weer gezeik.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:28

Richard van Dordrecht uit Ridderkerk is een kei in paardengebitten. Accuraat, eerlijk, legt alles duidelijk uit. Maar aangezien ik niet de enige ben die dat vind heeft hij het ook enorm druk.

Unartica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:48

Goh, wat vervelend als zo'n paardentandarts het verknalt. Ikzelf laat mijn paard zijn gebit 1x per 1,5 jaar doen door Jos van den Broek, dit is ook de paardentandarts van Anky v. Grunsven. Hij kost wel een paar duiten maar dan weet je wel zeker dat het goed is. Hij is heel rustig en superproffesioneel. Hij werkt ook niet met vijlen, omdat je met vijlen ook het tandvlees en de tong kan beschadigen. Hij werkt met een elektrische "vijl". Ik weet alleen niet precies wat zijn "werkgebied"is. Mocht je meer info willen dan kun je me wel mailen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:36

Knavia schreef:
Richard van Dordrecht uit Ridderkerk is een kei in paardengebitten. Accuraat, eerlijk, legt alles duidelijk uit. Maar aangezien ik niet de enige ben die dat vind heeft hij het ook enorm druk.

hier ben ik het helemaal mee eens... Richard komt ook al een aantal jaar bij Banjer, en we zijn allebei erg blij met hem...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:42

wat een toeval mijn tandarts is vandaag geweest en ik heb de haken gevoeld bij het voor onderzoek best wel scherp die krengen
nou vandaag was het zover toen hij klaar was mocht ik het resultaat voelen nou alles was zo glad op 1 lijn niet te filmen ik zou echt even terug bellen en het hem even voorleggen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 22:18

dank jullie wel voor alle reacties alvast!!
@ aiko: ja, ik herken alles in je verhaal, de andere dierenarts van de dierenkliniek bodegraven vertelde me precies hetzelfde dat dit onmogelijk was. haken kunnen niet in een tijdsbestek van 1,5 maand groeien. ik laat hun nu dus komen en hoop deze keer op deskundigheid, maar dat komt hoop ik wel goed.

verder heb ik john vandaag proberen te bereiken via mobiel en mijn stalgenoot die dus met hetzelfde probleem zit ook, maar meneer nam niet op. ik probeer hem nog te bellen om het hierover te hebben en ga mijn geld terug vragen...

edit; john is amper 7 minuten bezig geweest met mijn paard, ik was er zelf niet bij om te kunnen voelen of daadwerkelijk de haken wegwaren. er zijn meerdere paarden bij ons op stal door hem gedaan en meerdere hebben dus hetzelfde probleem als ik.