transportbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naatus

transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:37

Volgende week ga ik mijn paardje verhuizen. Moeten een stuk met de trailer rijden. Nou heb ik transportbeschermers besteld.

Nou heb ik dit verder nooit eerder hoeven gebruiken, maar wil het voor de veiligheid en bescherming toch omdoen....

Alleen nu mijn vraag ....

Hoe kan je zien wat de voorkant en achterkant is (heb premiere beenbeschermers bestelt, hoge)

Hoe strak/los moeten ze?

Waar moet ik nog meer opletten met omdoen en hoe strak zetten jullie je paarden vast in de trailer.

Wil dit gewoon graag weten omdat ik haar veilig wil verhuizen en aangezien ik het nog nooit eerder heb hoeven doen. TIPS GRAAG!!!

felicity

Re: transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:39

Is je paardje eral aan gewent? Anders zou ik hem eerst aan die dingen om zijn benen laten wennen. Voor dat je hem op de trailer zet.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:40

Het klitteband moet altijd aan de buitenkant zitten en naar achteren wijzen. Verder zou ik je paard er ook eerst aan laten wennen voordat ik hem/haar ermee op de trailer zet. Als ze in paniek raken door die beschermers ben je nog veel verder van huis!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:44

Ik zou ze zeker even laten wennen, gewoon op stal zetten met die dingen om en wat te eten geven ofzo, het zit nogal raar voor een paard. Ik heb die beschermers ook, er zit een stuk elastiek bij de bovenste flappen. De klittebandjes moete altijd aan de buitenkant zitten, zodat je paard ze niet zelf (met zn benen) los kan maken.
Wees niet bang dat je ze te strak doet, door het stugge materiaal klem je echt niets af en ze zakken vrij snel af. Zeker de bovenste bevestigingsflappen goed aantrekken, anders gaan ze afzakken en dan wordt het voor je paard helemaal eng.
Maar je kunt sowieso even oefenen! Lekker in alle rust op stal uitproberen, even een halfuurtje laten zitten en dan kun je ook wel zien of het strak genoeg zat. Succes met verhuizen!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:47

Ik krijg ze als het goed is maandag, en zaterdag (volgende week) is de verhuizing. Had zelf indd nog niet gedacht aan het oefenen van die beschermers om. En aangezien het nog wel eens een trutje kan zijn....

Aan de trailer zelf is ze wel gewend. Ze moet vaak in een trailer staan als een ander paard er niet in durft....

Bedankt voor de antwoorden!

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:48

maar zit er verschil in sanne in de voor en achterkant? Achterkant loopt toch iets hoger op? Of is dat niet zo

PattY_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:49

heee...
de achterste die zijn meestal wat hoger dus tot over diejj knie (K weet ff niejj meer hoe dat heet... ) moet het kunnen... en je moet ze niet heel strak doen maar ook niejj te los... gewoon net zoals peesbeschermers... ennuh het klittenband naar buiten toe heA...
Als je dan met je paard wegloopt loopt ie wel raar hoor met ze achterbenen... maar dat hoort zo... ziet er trouwes wel grappig uit...
nou eh succes heA

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:50

De achterkant is vaak groter en zit er zo'n hoek in. Je kunt dan aan de vorm al zien dat ze voor de achterbenen zijn.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 14:01

Anders sta ik namelijk zo voor aap als ik op me nieuwe stal aankom... haha

Ben benieuwd of ze passen...heb fullbesteld . Tis een klein paard... peesbeschermers heeft ze ook full dus moet wel goed zijn denk ik.

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:11

Ik heb ook al even gekeken naar transsportbeschermers, maar er zit wel wat verschil in. Er zijn toch ook lage?
Wat is beter?
Of is dat gewoon wat je mooi vind?
En de prijsverschillen dan? Ligt dat aan het merk en zit er veel kwaliteitsverschil in?
Wat zouden jullie aanraden?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:19

jemig... er zijn al zooveeel topics hierover ik zou eerst even de eerste paar pagina's doorlezen

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:03

Niet iedereen zit al jaren op bokt en weet precies hoe het werkt.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:06

Samo schreef:
Het klitteband moet altijd aan de buitenkant zitten en naar achteren wijzen. Verder zou ik je paard er ook eerst aan laten wennen voordat ik hem/haar ermee op de trailer zet. Als ze in paniek raken door die beschermers ben je nog veel verder van huis!

bij de bucas transport beschermers wijst het klitterband naar voren wel aan de buitenkant maar wel naar voren. dus niet bij alle transport beschermers wijst het klitterband naar achteren

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 15:28

zoekfunctie werkte niet anders had ik dat al gebruikt Nancy_evita