Afschrijving trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Afschrijving trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 13:24

Ik vroeg me af wat een redelijke afschrijving per jaar is voor een trailer... En hoe jullie dat uitrekenen?

Ik heb een anderhalf paards trailer (weijer) volgens mij uit 1996 of 1998, ff de papieren niet bij de hand... Wit, rubberen vloer er in. Verder niets speciaals, maar nog wel netjes.

Wat zijn de afschrijvingen per jaar gemiddeld voor dit soort trailers? (niet voor bedrijf, maar een indicatie voor mezelf als ik 'm eventueel zou willen verkopen met de tijd)...

luuntje

Re: Afschrijving trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:46

Ligt er aan of je een restwaarde wilt overhouden.

Voor een bedrijf geldt dat je een computer afschrijft in 3 jaar en een auto in 5 jaar.

Bedenk over hoeveel jaar je een andere trailer (en voor welk bedrag) wilt gaan kopen en wat je nog voor deze trailer terug wilt krijgen.

Ibbel

Re: Afschrijving trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:17

Je schrijft een trailer over ongeveer 8-10 jaar af (dan moeten banden en vloer vaak vervangen worden), met een restwaarde van ongeveer 1250 - 1500 euro. Daarna gaat het veel langzamer: voor een trailer van 15 jaar, zeker als banden en vloer een keer vervangen zijn, krijg je toch nog wel 750 - 1000 euro, bij inruilen.