Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

anne7 schreef:als het zonnetje schijnt, gaat die van mij toch echt langer dan 10 minuten gestrekt in de zon liggen![]()
En ze is al 22.............
Maar het ene paard ligt meer dan de andere. Mij merrie van 22 deed het vroeger bijna nooit, maar de laatste jaren steeds meer. Het heeft dus ook wel wat met de leeftijd te maken. Mijn shet daarin tegen (van 10) ligt meer dan mijn merrie.
En ze zijn alletwee kerngezond.
een paard gaat niet snel liggen omdat hij moe is. Ze kunnen namelijk prima staand slapen. (of een been op rust zetten).

. 
Arnoud schreef:Verdiepen mensen zich nou echt niet in paarden behalve dan alleen maar de sport???
Mensen, als je in een kudde kijkt in de wei, of lieft wild, dan zie je paarden ook liggen, vooral met mooi weer. En als je dan goed observeert op een mooie warme dag, dan liggen er in zo'n kudden bijna alle paarden en blijft er minimaal 1 paard staan. Die houd dan de wacht als het ware. Misschien staat je eigen paard niet in de kudde, maar er is vast wel ergens en wei in de buurt waar een groepje paarden in staat. Observeer je paard als hij in de stal staat te eten of te niksen. Zet je paard eens los in de bak in zijn uppie en ga eenst kijken wat hij doet. Iemand die toevallig weet waar zijn of haar paard kietelig is?? Elk paard heeft wel zo'n plekje, zoek hem op.leer je paard kennen en er gaat een wereld voor je open, dat beloof ik je.
odilia schreef:paarden die slapen liggend, dat kunnen ze maar ongeveer 10 min. omdat anders de longen verplet worden.Ik geloof dat er niks aan de hand is al ze gaan liggen.

odilia schreef:paarden die slapen liggend, dat kunnen ze maar ongeveer 10 min. omdat anders de longen verplet worden.Ik geloof dat er niks aan de hand is al ze gaan liggen.