2 paards vrachtwagens 860 kg laadvermogen?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

2 paards vrachtwagens 860 kg laadvermogen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:08

Ik kijk wel eens op marktplaats naar twee paards vrachtwagens. Ik zie vaak dat het laadvermogen kleiner is dan 1000 kilo (vaak zelfs rond de 850). Ik vind dat behoorlijk vreemd. Twee paarden wegen toch vaak echt veel meer dan dat. Hoe kan het dan dat het wel een 2 paards vrachtwagen is?

knightloekie

Re: 2 paards vrachtwagens 860 kg laadvermogen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:14

dat is idd erg raar... het bruto laadvermogen van een 2-paards trailer zit al tussen de 1700 en 2000 kg.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:17

ja inderdaad, 1 paard is ergens rond de 600 kg, 2 paarden dus zo'n 1200 kg, klopt niet helemaal...

QuirA

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:07

Dat is heel simpel: er is plek voor twee paarden, dus is het een twee-paards wagen. Dat het met de gewichten niet kan, is de verantwoording van de eigenaar/bestuurder.
Het is ook DE reden waarom ik zo tegen deze autootjes ben. Het is goedkoper om een C-rijbewijs te halen en een grotere wagen te kopen.

TobyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:53

Die 2 paards vrachtwagens hebben meestal een maximaal gewicht van 3500 kg. Zo mag je nog met een B-rijbewijs rijden, en de maximale snelheid is niet beperkt. Het leeg gewicht van zo'n vrachtwagen is echter ook al iets van 2500 kg, en daarom heb je zo weinig laadvermogen. Met twee mensen erin kan je dan maar noch een paard vervoeren.

Toby

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:20

Inderdaad, zo vreemd is dat dus niet

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:39

er zijn tegenwoordig ook 2 paardsvrachtwagens die minder wegen waardoor je wel 2 paarden kan laden en met je gewonen rijbewijs ook met 2 paarden mag rijden. op deze manier heb je meer laadgewicht over.
kijk voor meer info en om contact oo te nemen op www. nuyts.nl

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:59

Veel 'ouderwetse' paardenwagentjes, zijn van oorsprong geen paardenauto maar iets anders geweest, omgebouwd als paardenwagen dus, die wagens mogen vaak niet meer als ong 600/800 kg vervoeren maar zijn wel omgebouwd als bv 2 paard wagen.

Met dit soort wagens mag je dus eigenlijk maar 1 paard vervoeren, wij heben zo'n wagentje en ze zijn voor mij ideaal, ik hoef er maar 1 haflinger in kwijt of 2 shets en een lichtgewicht marathon wagentje.
Maar wil je hem echt voor 2 kwnp-ers gebruiken is dat niet toegestaan, ook al houd onze wagen dat met gemak.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:09

WIj hebben een omgebouwde (en uiteraard door de rvd goegekeurde) engelse pakjesbezorgauto en die mag met B gereden worden en heeft een laadvermogen van 1.150 kg.
Er kunnen 2 paarden in, al rijden wij er slechts met eentje.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:29

cissie schreef:
Veel 'ouderwetse' paardenwagentjes, zijn van oorsprong geen paardenauto maar iets anders geweest, omgebouwd als paardenwagen dus, die wagens mogen vaak niet meer als ong 600/800 kg vervoeren maar zijn wel omgebouwd als bv 2 paard wagen.

Met dit soort wagens mag je dus eigenlijk maar 1 paard vervoeren, wij heben zo'n wagentje en ze zijn voor mij ideaal, ik hoef er maar 1 haflinger in kwijt of 2 .

wij hebben om deze reden onze 2 paards veewagen verkocht (buiten dat hij ook aardig oud aan het worden was) er is ons nl. verteld dat er niet alleen gekeken wordt naar wat je in de auto hebt staan, maar ook wat er in zou kunnen staan, maw een tweepaardsveewagen met een laadvermogen van 900 kg is al niet toegestaan en zou een bon op kunnen leveren. (maar net als met trailers zeggen alle politieagenten iets anders over deze regeling dus het kan net zo goed nu weer anders zijn) maar 2 paarden in een dergelijke auto vervoeren is in elk geval niet zo'n goed plan vonden wij!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:14

rhijnauwen schreef:
wij hebben om deze reden onze 2 paards veewagen verkocht (buiten dat hij ook aardig oud aan het worden was) er is ons nl. verteld dat er niet alleen gekeken wordt naar wat je in de auto hebt staan, maar ook wat er in zou kunnen staan, maw een tweepaardsveewagen met een laadvermogen van 900 kg is al niet toegestaan en zou een bon op kunnen leveren. (maar net als met trailers zeggen alle politieagenten iets anders over deze regeling dus het kan net zo goed nu weer anders zijn) maar 2 paarden in een dergelijke auto vervoeren is in elk geval niet zo'n goed plan vonden wij!

Dat is zeker niet slim, zeker als je verder niks weet van de auto, dus niet zelf omgebouwd of opgebouwd hebt, dat het niet mag is overduidelijk.
Helaas gebeurd het wel regelmatig, dat mensen er gewoon 2 paarden of meedere pony's in zetten.