op hindernis gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daphny

op hindernis gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 00:45

hoi,
ik heb vorige week gesprongen met een paard van mijn vriend
de eerste sprongen gingen goed maar bij de 4e hindernis begon het paard te steigeren en ik ben met mijn rug op de hindernis gevallen
ik had (en nu nog altijd) veel pijn aan mijn rug en nu durf ik niet meer te springen ik ben vandaag nog eens langs geweest en wou nog eens proberen maar ik dierf niet meer :s kan iemand mij helpen

IceEva

Re: op hindernis gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:24

ik zou gewoon weer rustig beginnen op een lief, betrouwbaar paard desnoods op een heel braaf manegepaardje. Begin niet gelijk met 60 of 70 cm. (ik weet niet wat je atlijd springt) maar rustig al is het maar 30 cm.
en balkjes draven en in galop over een balkje springen is ook leuk!
veel succes

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:56

Langzaam aan weer opbouwen idd. Ga niet springen met het paard waar je vanaf gevallen bent, maar met een ander paard waar je het volste vertrouwen in hebt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:02

jah pcies en bouwhet heel rustig en kalm aan op.
begin met balkjes draven,stappen...
dan rustig zo eens hele lage sprongetjes...(30cm hoog)
en telkens wat opbouwen

maar even een vraagje he:
ben je nadat je van je paard gevallen was,nog weer opgestapt en nog wat gesprongen...of ben je er vanaf gebleven en niet meer opgestapt?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:53

Het komt vanzelf wel weer goed. Ik heb het ook een tijdje gehad, ik was hard gevallen en durfde niet meer te springen. Heb een paar weekjes niet gesprongen daarna weer begonnen met lage hindernissen en nu durf ik gewoon weer. Het gaat vanzelf over, je moet er gewoon niet teveel bij nadenken.Jet moet tenslotte niks, als je dat in je achterhoofd houdt wordt het al een stuk makkelijker.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:19

ik ben een tijdje terug , ( ong 2 maanden geleden ) met mijn shet over de kop gegaan, bij een laag hindernisje.. niemand iets aan overgehouden, toen heb ik die hindernis nog wel 2 x genomen , en daarna wat gereden nog,, ik heb een week daarvoor ook nog gesprongen, maar toen ong 70/75 cm.. en dat durfde ik gewoon, nu durf ik ook niet veel hoger dan 40 cm :s ik denk zelf dat het nie daar door komt, maar toch denk k dat het wel daardoor komt,

maar gewoon rustig opbouwen,, en dan met een lief, rustig paardje,,
veel succes, en beterschap met je rug

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:23

Ik heb een soort zelfde probleem gehad, en mijn advies is: Rustig weer aan opbouwen komt vanzelf goed, het is bij mij ook goed gekomen (ik was een keer met mijn hoofd tegen de springbalk gevallen, vandaar ) dus gewoon beginnen met een rustig lief paard dus eigelijk de raad opvolgen van iedereen die heeft gereageerd: eerst weer even balkjes draven en cavalletti springen komt vanzelf goed..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:55

Misschien is het een idee om een bodyprotector om te doen Zo voel je je wat veiliger. En idd heel langzaam opbouwen. Jezelf er eerst even pverheen zetten, en gewoon balkjes draven. Daarna alleen verder gaan als je zelf durft. Succes!

daphny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 12:28

dankje voor de tips,, ik ben van plan overmorgen eens naar mijn verzorgpaard te gaan en nog eens te proberen maar wel rustig aan bedankt hé xx