Airbag voor ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siempie

Airbag voor ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:46

Anoniem

Re: Airbag voor ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:53

Hoe weet de airbag dat ie open moet gaan? Ik bedoel, als je begint met eraf te vallen, dan is mijn enige reflex om te draaien en proberen op mijn zij te landen, ik kan dan echt niet aan een koordje trekken... ofzo.

Verder vind ik het niet zo geloofwaardig om eerlijk te zijn... Kan me haast niet voorstellen dat het praktisch werkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:56

Kein anhung, ik lees dit voor het eerst.
Op zich lijkt het me wel een redelijk nuttig artikel voor mensen die veel met jonge paarden werken. Maar ja, als ik dan naar de aanschafprijs kijk, denk ik, een bodyprotector is naar mijn idee ook afdoende en bovendien stukken goedkoper.
Ben benieuwd of dit binnenkort ook in één van de vakbladen verschijnt.

@ Maya, moet je de site even goed bekijken. Je bevestigd een speciaal touwtje aan de airbag en aan het zadel. Zodra je dan van het paard valt, gaat de airbag open.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:58

Zoals je op de site kunt zien zit het koordje bevestigd aan het zadel..Maar ik zou bang zijn dat dat ding opblaast als je paard een bokje geeft en je een stuk uit je zadel komt. En zowiezo vind ik het een redelijk bedrag wat je voor zo een ding betaald..Dan ku nje misschien beter gewoon een bodyprotector kopen? Lijkt me net zo practisch? Maar als het werkt..

Maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:00

Ooh.. niet goed gezien. Volgende punt. Wat als het niet goed losgaat, of juist wel te snel losgaat... En gaat zo'n systeem niet lek als je op een steen valt... Plus de Cartouche... lijkt me pijnlijk.

Plus, inderdaad wat biedt dit meer dan een bodyprotector?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:31

dat je zacht land geloof ik, maar het is wel duur!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:51

pfff niet normaal hoe duur, dan maar een wat hardere val met een bodyprotector hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:57

Dit bestaat al jaren in motorjassen.

Verschil met bp is denk ik dat je een zachtere landing maakt.
Want ook met een goed leren pak of BP kun je wat breken.
En bij deze airback word ook je nek beschermd, dus minder kans op een wiplash

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:05

Nee, ik vind het maar een onding...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:07

Ten eerste vind ik het BELACHELIJK duur en ten tweede moet je nog een nieuwe aanschaffen als ie 1maal gebruikt is (uitgeploft zeg maar ).

*wijst met der vinger naar haar voorhoofd*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:22

Citaat:
Kan de airbag verschillende keren gebruikt worden?

JA, men dient er zich eerst van te vergewissen dat de airbagvest niet beschadigd werd bij het vallen. Vervolgens volstaat het de cartouche CO² (te koop bij uw verdeler) te vervangen, en het systeem terug in orde te stellen volgens de instructies zoals aangegeven in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing.

Hij kan dus meer dan eens gebruikt worden. Ben benieuwd naar het draagcomfort. BP is nou niet mijn favoriete kledingstuk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:24

Oeps, verkeerd gelezen

Maar er was wel wat anders dat maar 1malige gebruikt kon worden. Nadat ik de prijs had gezien, heb ik de site weggeklikt.

Ik weet een nóg veiligere manier!! Gewoon niet rijden!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:37

hmm laat het mn moeder maar niet zien die is in staat het meteen te kopen! die geeft me al een bp kado voor ik op mn jonge paard klim volgend jaar....heb rugletsel gehad + whiplash door brommer&auto-ongelukken...

maarja je kan altijd de pech hebben om raar terecht te komen
zo heb ik een paard ingereden waar k nooit vanaf ben gevallen en een 6 jarig m dressuur paard lanceerde me op de bakrand dus ja..maar leg dat een bezorgde moeder maar eens uit

ik weet niet, misschien is zoiets best handig, misschien ook niet

ik ga iig volgend jaar met bp+veiligheidscap op mn jonkie zitten dat is zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:10

Het idee vind ik wel goed, maar ik zou het zelf niet aanschaffen. Ten eerste vanwege de prijs en ten tweede vanwege dat het me nogal onpraktisch lijkt. Juist bij de paarden waarbij je zo'n airbag zou kunnen gebruiken, krijg je het waarschijnlijk niet voor elkaar om jezelf tijdig aan het zadel vast te knopen .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:16

Renske20 schreef:
hmm laat het mn moeder maar niet zien die is in staat het meteen te kopen! die geeft me al een bp kado voor ik op mn jonge paard klim volgend jaar....heb rugletsel gehad + whiplash door brommer&auto-ongelukken...

maarja je kan altijd de pech hebben om raar terecht te komen
zo heb ik een paard ingereden waar k nooit vanaf ben gevallen en een 6 jarig m dressuur paard lanceerde me op de bakrand dus ja..maar leg dat een bezorgde moeder maar eens uit

ik weet niet, misschien is zoiets best handig, misschien ook niet

ik ga iig volgend jaar met bp+veiligheidscap op mn jonkie zitten dat is zeker

Idd zo rijd een kennis vaak jonge paarden in en heeft 10 jaar niks gehad en zo valt ze begin dit jaar van een jonge bok en breekt der enkel..
net genezen en over alle angst heen (ze is ook moeder sinds kort dus ze is voorzichtiger) pleurt ze vorige week weer van een jong paard en breekt ze haar scheenbeen en nog een bot in haar been dwars door midden, (moest een operatie ondergaan) nu moet zo voor nood haar bruilofd verschuiven (wil niet op krukken haar bruilofd vieren)
Echt ongelovelijk..
Zo heb je niks en zo breek je 2 x achter elkaar wat.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 00:12

Helaas beschermd deze "airbag" geen armen en benen, dat zijn toch de ledematen die bij mij het eerst breken

Voor iemand die veel jonge paarden inrijd lijkt het mij wel wat maar idd. zoals CCCCorine ook al zegt, zal je net zien dat je dat ding niet op tijd vast krijgt