ervaring kieffer garmisch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

ervaring kieffer garmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:20

kan iemand mij wat informatie verstrekken over de kieffer garmisch.
en ik weet niet of er verschillende types zijn (dress en vzh,)
maar het gaat dan over de vzh/spring met afneembare achterwrong.

hoe bevalt dit zadel met het springen?
en dan bedoel ik 4x springles is de week. is het daarvoor geschikt?
of is het meer een dress zadel?

alvast bedankt.

SkyMarian

Re: ervaring kieffer garmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:25

ik heb een kieffer garmisch en opzich een prima zadel wat ook voor niet al te hoog en moeilijk springwerk prima geschikt is. Het is idd een vzh richting springen en wat mij betreft wat minder geschikt voor dressuren.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:43

Mijn moeder had ook een Kieffer Garmisch....
We hebben hem verkocht, maar dat was alleen omdat hij te klein was voor mijn moeder...
Ik vond het wel een fijn zadel, maar heb er niet echt zo heel erg vaak opgereden, ik denk dat hij voor 4x springles in de week wel geschikt is hoor!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:51

Ik heb het zadel en vind het geweldig. Ik heb het tweedehands gekocht het is uit 98. Het is een veelzeidigheid richting springen. Ik kan er super mee springen. Het geeft mij een hele goede zit. Ik heb het al voor meer geld kunnen verkopen dan dat ik hem heb gekocht maar zou hem nooit verkopen. Het zadel past ook op bijna alle paarden die ik rij van groot tot kleiner. Vooral fijn bij paarden met hogere schoft omdat hij daar open is. Ik vind het een echte aanrader. veel succes ermee.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:19

ik heb hem en ben hardstikke tevreden

heb er bij de pony's M1 dressuur + L springen mee gereden, om te dressuren haalde ik die wrongen er af

later trouwens laten vermaken om op mn paard te passen en er brede oxers van een goede 1.20 mee gesprongen en ik bleef zitten(en dat als echte dressuurmuts) dus je zit iig stevig met dit zadel

nee even zonder gekheid, vind het een heel fijn zadel! heb hem 9 jaar geleden nieuw gekocht en ziet er nogsteeds super uit
gebruik hem nu voor buitenritten en voor de springles met mn paard, en voor de ritjes die ik nog met mn pony maak
hij is 2 jaar lang 2x per dag gebruikt(voor mn paard+pony maar nu voor mn paard dus een dressuurzadel, kieffer lech profi, ben sowieso kieffer fan ) en daarvoor altijd 1x per dag, en nu dus nog wel wekelijks, maar t zadel blijft super!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:31

ik heb ook de garmisch (richting springen) en net als de bovenstaanden ben ik er super tevreden mee. ik heb em al jaren, al word hij nu wat minder gebruikt, ik rijd nl western. maar voor een buitenritje doe ik de garmisch erop ipv een westernzadel. ik voel me mega veilig op dat zadel.
ook bij een jong paard ideaal. je kunt je er zo vast in klemmen dat ze je er niet zo makkelijk met een bokje eraf krijgen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 17:50

bedankt voor jullie informatie!!!
ik was eigenlijk op zoek naar een spring zadel. maar nu ik deze kieffer garmisch voor een leuke prijs kreeg aangeboden. ging ik twijfelen. maar als jullie zeggen dat er prima mee te springen valt.. komt dat vast wel goed.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:01

Ik heb hem ook! Net zoals iedereen hier ben ik ook zeer tevreden!
Ik vind hem ook zeer geschikt voor springen!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:57

Ik heb hem gehad, vond hem wel te doen maar je moet van het type (of van Kieffer) houden. Er zit nl toch n redelijk diepe zit in en flinke wrongen aan (die aan de achterkant kon je bij die van mij eraf schroeven), zelf vond ik een "platter" zadel toch fijner voor t echte springwerk..
De ligging was wel ideaal, en ook zeker heel fijn voor een paard met een hogere schoft!
Was wel een heerlijk zadel voor lange buitenritten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:42

kieffer garmisch vind ik juist een wat platter zadel ik heb uberhaupt de kuitwrongen er niet opzitten maar ik heb juist voor mijn gevoel heel veel bewegingsvrijheid.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:27

sjakie schreef:
kieffer garmisch vind ik juist een wat platter zadel ik heb uberhaupt de kuitwrongen er niet opzitten maar ik heb juist voor mijn gevoel heel veel bewegingsvrijheid.

Ik vind hem -persoonlijk- in vergelijking met andere doorsnee springzadels een wat (dus niet helemaal diepe) diepe zit hebben . Maar dat kan iedereen natuurlijk anders ervaren!
Heb geprobeerd een duidelijke foto te zoeken, maar heb eventjes niks anders dan deze:
Afbeelding
Denk dat je de zitting zo toch wel wat kan zien, ik vind hem gewoon een tikkie aan de diepe kant voor mee te springen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:34

Afbeelding

Mijn springzadeltje op Sheldon, deze is lekker plat! Misschien dat ik daarom telkens zo een verschil voel met de Garmisch
Dit zadel lag niet (meer) goed op de pony btw, hij heeft inmiddels weer n ander zadel

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 19:36

ik heb het zadel erop gehad,
maar bij mijn paard vond ik de zitting heel diep.
ik heb nu gekozen voor een br jos lansing zadel..
dat zit wel lekker spring