groothandel ruitersportartikelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannie1980

groothandel ruitersportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 09:31

Weet iemand misschien waar er hier in nederland of eventueel belgie groothandels zijn voor ruitersportartikelen?

Marja1988

Re: groothandel ruitersportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:55

Nijland is er een. Die is gevestigt in Ruurlo. Je hebt wel een pasje nodig om binnen te komen maar die kun je ook van iemand lenen:)

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:58

Idd nijland, da ga ik zo af en toe heen. Alleen voor halsters en dekjes, de rest laat ik vaak aan andere zaken over... Want je merkt wel verschil van kwaliteit bij een groothandel...

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 11:03

kunnen jullie er iets meer over vertellen en wat voor een pasje heb je nodig om binnen te komen. Hebben ze ook een website of kan ik eventueel een catalogus bestellen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:12

Een groothandel is bedoeld om te leveren aan detailisten. Voor iedereen in de schakels van producent tot eindconsument zit er een beetje marge tussen. Wanneer een groothandel zijn producten direct doorverkoopt aan de eindconsument hebben ze dus de winkelier uitgeschakeld en is hun marge dus 2x zo veel.... Waarom dan nog een winkel waar je terecht kunt met vragen, voor service en eerlijk advies?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:14

Hoe bedoel je groothandel? Voor een ruitersport zaak of om 30 dezelfde dekjes te kopen voor een manege?(dit even als voorbeeld)
Hypoplaza Leidschendam(Off. Gem. Den Haag), dit is het hoofdkantoor(en distributie centrum) van Horselover.
Tja de "echte" groothandels dus de merk gerelateerde importeur, dat zijn er veel in Nederland!
S&K, deze importeerd oa Mountain Horse, Ainsley, Bates/Wintec en KR
Harry's Horse; alleen dat merk
Bieman de Haas; oa. BR, Premier, Cristian, lemetex
En zo zijn er nog een groot aantal meer!!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:17

GeJe schreef:
Een groothandel is bedoeld om te leveren aan detailisten. Voor iedereen in de schakels van producent tot eindconsument zit er een beetje marge tussen. Wanneer een groothandel zijn producten direct doorverkoopt aan de eindconsument hebben ze dus de winkelier uitgeschakeld en is hun marge dus 2x zo veel.... Waarom dan nog een winkel waar je terecht kunt met vragen, voor service en eerlijk advies?

Je hebt ook een aantal ruitersport ketens die een groothandel hebben, deze rekenen de zelfde prijzen als bij de andere winkels maar bij groot afname kan er korting worden gerekend!
De "echte" groothandels zijn niet toegankelijk voor particulieren en er is vaak een minimaal bestedings bedrag vereist!! Dus je moet voor min. een x aantal euros kopen!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 11:21

aafje87 schreef:
Hoe bedoel je groothandel? Voor een ruitersport zaak of om 30 dezelfde dekjes te kopen voor een manege?(dit even als voorbeeld)
Hypoplaza Leidschendam(Off. Gem. Den Haag), dit is het hoofdkantoor(en distributie centrum) van Horselover.
Tja de "echte" groothandels dus de merk gerelateerde importeur, dat zijn er veel in Nederland!
S&K, deze importeerd oa Mountain Horse, Ainsley, Bates/Wintec en KR
Harry's Horse; alleen dat merk
Bieman de Haas; oa. BR, Premier, Cristian, lemetex
En zo zijn er nog een groot aantal meer!!

Om grote hoeveelheden ineens af te nemen. Hebben bovengenoemde eventueel een internetsite of catalogus die ik kan aanvragen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:55

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:27

Om nijland binnen te komen heb je net zoals bij bijv. de Makro een eigen bedrijfje nodig om dit psje te krijgen.
Ik ga aleen naar Nijland als er aanbiedingen zijn. Ze hebben we een site, moet je maar even zoeken op google en dan Nijland ruurlo oid. in typen.

Leerkwaliteit is niet zo goed..

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 14:04

Marja1988 schreef:
Om nijland binnen te komen heb je net zoals bij bijv. de Makro een eigen bedrijfje nodig om dit psje te krijgen.
Ik ga aleen naar Nijland als er aanbiedingen zijn. Ze hebben we een site, moet je maar even zoeken op google en dan Nijland ruurlo oid. in typen.

Leerkwaliteit is niet zo goed..

Maakt het uit wat voor een soort bedrijf, of is het alleen voor ruitersportzaken e.d.?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:14

Is het de moeite waard om heen te gaan? Of valt het tegen?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:17

Sannie1980 schreef:
Maakt het uit wat voor een soort bedrijf, of is het alleen voor ruitersportzaken e.d.?

Op hun site staat dat je in het bezit moet zijn van een KvK nummer of Landbouwschap / UVB nummer. Dat zou dus betekenen dat je met elk bedrijf een pasje kan aanvragen.

www.nijlandruurlo.nl

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:51

jrs (kentuky sprenger)
jansen (hary's horse e.d)
nederimum (imperial ed)
eqilook (rg ed)
bieman de haas (br e.d)

ik werk in een ruitersport zaak dus ik ken er veel maar als gewone consument kan je er weinig gaan doen.

maar als je grote hoeveelheden in 1 keer wilt afnemen zou je ook weleens in het adressenboek dat je krijgt als je lid bent van knhs kunnen kijken daar staan ook alle groothandels in misschien dat je zo contact met ze op kan nemen.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 16:22

marloezzke schreef:
jrs (kentuky sprenger)
jansen (hary's horse e.d)
nederimum (imperial ed)
eqilook (rg ed)
bieman de haas (br e.d)

ik werk in een ruitersport zaak dus ik ken er veel maar als gewone consument kan je er weinig gaan doen.

maar als je grote hoeveelheden in 1 keer wilt afnemen zou je ook weleens in het adressenboek dat je krijgt als je lid bent van knhs kunnen kijken daar staan ook alle groothandels in misschien dat je zo contact met ze op kan nemen.

Je bedoelt hippos vademecum (ofzo...), volgens mij heb ik die weggegooid of ligt nog ergens in een verhuisdoos!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:47

Javmo schreef:
Sannie1980 schreef:

Op hun site staat dat je in het bezit moet zijn van een KvK nummer of Landbouwschap / UVB nummer. Dat zou dus betekenen dat je met elk bedrijf een pasje kan aanvragen.

www.nijlandruurlo.nl

Klopt!

Als je van ver moet reizen zou ik het niet doen maar als het binnen een straal van een uur is en je hebt tijd over kun je er heen gaan.
Heel erg groot is het overigens niet. Ze hebben wel veel hoofdstellen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:55

S & K maakt ook alles. Ik laat ze via de ruitersportzaak hier alles op maat maken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:30

Ben wel eens bij Nijland geweest en vond het echt tegenvallen. Niet zoveel keus en kwaliteit ook niet geweldig. Je moet net geluk hebben om er iets tussen te vinden. Zou idd in Hippo's Vademecum kijken en anders ook internet bijv marktplaats in de gaten houden voor bijv. grotere partijen, dat zie je wel eens.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:39

ik bedoel inderdaad het hipposvacedeum. misschien is deze te downloaden of te zien op de site van knhs.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:29

Het is niet zo makkelijk om zomaar bij een groothandel te kopen, dan zou de hele ruitersporthandel snel op zijn gat liggen.
De meeste leverancier willen toch echt dat je een ruitersportzaak hebt, en de meeste komen ook nog langs om te kijken of je representatief genoeg bent voor hun producten.

Maar wat heb je zoal nodig? Misschien dat ik iets voor je kan betekenen, stuur me maar een pb.