Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GeJe schreef:Een groothandel is bedoeld om te leveren aan detailisten. Voor iedereen in de schakels van producent tot eindconsument zit er een beetje marge tussen. Wanneer een groothandel zijn producten direct doorverkoopt aan de eindconsument hebben ze dus de winkelier uitgeschakeld en is hun marge dus 2x zo veel.... Waarom dan nog een winkel waar je terecht kunt met vragen, voor service en eerlijk advies?
aafje87 schreef:Hoe bedoel je groothandel? Voor een ruitersport zaak of om 30 dezelfde dekjes te kopen voor een manege?(dit even als voorbeeld)
Hypoplaza Leidschendam(Off. Gem. Den Haag), dit is het hoofdkantoor(en distributie centrum) van Horselover.
Tja de "echte" groothandels dus de merk gerelateerde importeur, dat zijn er veel in Nederland!
S&K, deze importeerd oa Mountain Horse, Ainsley, Bates/Wintec en KR
Harry's Horse; alleen dat merk
Bieman de Haas; oa. BR, Premier, Cristian, lemetex
En zo zijn er nog een groot aantal meer!!
Marja1988 schreef:Om nijland binnen te komen heb je net zoals bij bijv. de Makro een eigen bedrijfje nodig om dit psje te krijgen.
Ik ga aleen naar Nijland als er aanbiedingen zijn. Ze hebben we een site, moet je maar even zoeken op google en dan Nijland ruurlo oid. in typen.
Leerkwaliteit is niet zo goed..
Sannie1980 schreef:Maakt het uit wat voor een soort bedrijf, of is het alleen voor ruitersportzaken e.d.?
marloezzke schreef:jrs (kentuky sprenger)
jansen (hary's horse e.d)
nederimum (imperial ed)
eqilook (rg ed)
bieman de haas (br e.d)
ik werk in een ruitersport zaak dus ik ken er veel maar als gewone consument kan je er weinig gaan doen.
maar als je grote hoeveelheden in 1 keer wilt afnemen zou je ook weleens in het adressenboek dat je krijgt als je lid bent van knhs kunnen kijken daar staan ook alle groothandels in misschien dat je zo contact met ze op kan nemen.
Javmo schreef:Sannie1980 schreef:Maakt het uit wat voor een soort bedrijf, of is het alleen voor ruitersportzaken e.d.?
Op hun site staat dat je in het bezit moet zijn van een KvK nummer of Landbouwschap / UVB nummer. Dat zou dus betekenen dat je met elk bedrijf een pasje kan aanvragen.
www.nijlandruurlo.nl