Ook wel eens pech met paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Ook wel eens pech met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 06:26

Mij overkwam dit:

Ik heb een D pony die ik in het Z1 zou mogen starten. Op de kampioenschappen in de winter werden we nog 4e in het Z1 ( van Limburg). Het ging toen al minder goed met haar. Nu kan ze alleen nog maar B t/m M lopen, omdat de verzameling te zwaar voor haar is. Ik zelf kan er dus nu niet meer verder mee. Een meisje dat B rijdt met een C pony neemt haar nu over.

Ik dus kijken naar een andere pony. Ik had er een gevonden, hij was perfect! Een schimmeltje, liep Z1 en was echt super gereden. Ik was meteen verliefd, dus wij hem laten keuren omdat we niet nog meer risico's wilden oplopen i.v.m. mijn eigen, andere pony.
Hij werd net op het laatste moment van de klinische keuring afgekeurd. De foto's waren wel goed, maar hij was niet helemaal zuiver rechtsvoor. Ik vond het zo erg.

Maar goed, weer op zoek naar een andere pony. We vonden er via via een, dus niet meer via sporthorses.nl, Dat leek ons beter dan via internet. Dus wij gaan kijken: een ruintje die al vaker Limburgs kampioen was. Hij liep vroeger op de hengstenkeuring, tot de derde bezichting gekomen ( van het welsh K). Toen is hij de sport in gegaan en liep toen hij 6 was al Z2. Nu liep hij met een meisje M. Ik erop gereden enzo, was erg fijn!! Dus wij een afspraak om te keuren.
Hij werd helemaal goed gekeurd! Hij met ons mee naar huis. Hij stond even bij ons en hij was zo lief, hij gedroeg zich voorbeeldig, precies zoals je het hebben wilde. Tot we hem ( met vliegendeken) buiten deden. Daarna begon hij te schuren, en hij gooide zich op z'n knieen tegen de muur op. Echt heel erg zielig. En dat van een kwartiertje los in de bak. DA laten komen en het moest wel zomerexceem zijn. Die mensen deden nog moeilijk, maar hij mocht terug. Ik vond het heel erg, was een mooie en lieve pony die goed kon lopen. Bij het terugbrengen vertelde hij ook nog een mooi verhaaltje en gaf me de schuld van het scheren van zijn staart, waar ik met geen handen aan had gezeten. En hij ging bij hen gewoon in de wei ( met de opmerking: ze gaan bij ons altijd lekker overdag buiten). Terwijl hij bij de aankoop tegen ons zei: wij doen hem altijd 's avonds buiten met vliegendeken, anders gaat hij rennen vanwege de dazen.
Hij beweerde dat hij ook al had verteld van zijn schuren, wat zeker niet het geval was. Gelukkkig was de DA er ook nog bij.
Ik vond het heel erg, en nu heb ik nog geen pony.
En arme pony bij die mensen ( komt vast nooit buiten en staat op stal waarschijnlijk tussen schrikdraad dat hij niet kan schuren! Anders had hij niet zo'n mooie manen en staart gehad).
Kortom, een verborgen gebrek.
Ik adviseer jullie: kijk goed uit wat jullie kopen!
Het is vreselijk als je verschillende keren afscheid moet nemen.

elmiran

Re: Ook wel eens pech met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:19

dat lijkt me inderdaad heel erg. Ik heb ook wel pech gehad, alleen heb ik de paarden niet eens in t echt gezien...
Had echt een super mooi, leuk paard gevonden, helemaal m'n type. we gingen 2weken op vakantie en daarvoor had ik nog gebeld dat ik een keer wou komen kijken. Toevallig waren we er dus een keer in de buurt, wij er heen was ie dus verkocht aan een handelaar. die man dus voor ons de handelaar bellen of we konden kijken. Had t paard een ongeluk gehad in de trailer en had ie dus hegtingen in z'n been. We mochten dan pas over 3weken komen kijken. Hebben we niet gedaan omdat t paard dan een nare ervaring met een trailer heeft en t is natuurlijk hartstikke zonde. Toen vond ik nog een heel leuk paardje op internet. Had veel informatie gekregen en t paard leek me gewoon helemaal geweldig, was wel een kribbebijter daarom was ie ook goedkoper maar dat kon me niks schelen. Ik zou net een datum afspreken om te komen kijken, moest het thuis nog overleggen, krijg ik de volgende dag een mailtje dat ie verkocht is.
Tijdje later vond ik Umi dus op internet, de paarden die ik dus leuk vond stonden allemaal erg verweg en Umi stond dus vlakbij. Wij kijken, was gelijk liefde op t eerste gezicht, volgende dag hebben we haar gekocht.

Mijn pony's hadden allebij een verborgen gebrek. El-Miran had gronische brongitus, vond t echt rot iedere keer de veearts erbij en die ging d'r dan in d'r neus en longen knijpen..vond ze helemaal niet leuk natuurlijk. Ze kreeg allerlei rotzooi...hielp niet. Nu hebben we van die druppels die eigenlijk voor mensen zijn, doen we op een suikerklontje en ze hoest niet meer. Nu lijkt ze helemaal genezen, maar t gaat dus niet meer over...

De andere pony kregen we gratis omdat ze dus wel vals. Ze zou anders naar de slager gaan. Het was een heel leuk beest om op te rijden, dat is ook de reden dat we haar toch mee hadden genomen. Toen ik klein was vond ik de pony al heel leuk en gingen me zusje en ik er vaak heen. In t begin durfde we er niet eens bij in de wei te komen, ze was zo vals....nu ik er niet meer bang voor ben en weet hoe ik er mee om moet gaan doet ze mij niks meer en is ze heel lief..en eerder bang voor mij ze was wel vaak kreupel, de hoefsmid haalde de ijzers eraf(hier hoeven ze niet op ijzers) en ja hoor had ze dus een hoefzweer. Gelukkig is de hoefzweer nu wel helemaal weg.

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:43

ik rijd dan wel recreatie maar ik had eerst een hele leuk paard hij was super lief toen ik en mijn vader er op reden dus wouden mijn broertjes en moeder der ook op en na 2 jaar hem gereden te hebben gooiden hij me de hele tijd er af (ook mijn moeder en broertjes) ik ben daardoor 2 keer met de ambulance opgehaald nou uit eindelijk mocht ik er niet meer op en werd hij alleen voor mijn vader en ik ging kijken voor een grote e pony klein paardje dus ik een hele leuke lieverd gevonden super mooi en super lief m dressuur en springen getraint b dus ik dacht fijn niveau voor onderlinge wedstrijdtjes en hij was van een meisje wat ik goed kende en ik had daar der al een aantal keer op gereden niks aan de hand en toen mocht die na veel gezeur mee op proef maar ze wou wel af en toe komen kijken ik dacht laat der maar komen kijken nou ik de eerste les bij ons op de manege iedereen vond hem geweldig en alles ging goed tot ik de hoeven wou uit krabben en toen duwde hij me helemaal plat tegen de muur mijn vader ook nog geprobeerd maar die kreeg het ook niet dat meisje gekomen heeft ze hem een kwatoer over dat been zitten vrijven voordat die hem gaf ik dacht nee dit wil ik niet dus ik hem de volgende dag terug gebracht een kennis van mij kwam aan zetten met een leuke e pony wel dravertje mar dat moest goed komen nou hij was super lief en zetten geen stap verkeerd maar zijn galop ging super hard ik was er niet bang voor maar moest de pony ook delen en die konden er niet goed mee over weg dus helaas weer weg toen had ik een hele leuke merrie vos kleurtje helemaal perfect voor mij en mijn broertjes (ik heb het normaal niet zo op merrie's maar deze was geweldig) ik een aantal dagen gereden en toen liep ze onregelmatig ik de da gebeld ja ik kom vanmiddag ff kijken na een half uurtje besig geweest met de da bleek dat ze artrose had dus helaas weer terug kwam die zelfde kennis( een man die zoekt paarden en pony's voor mensen die dat vragen) een week later met een 6 jarig ruintje aan zetten super leuk enzo ik gereden ging super fijn mijn broertjes ook en toen ik na de les hem op stal ging zetten en ik zijn spullen op ruimde terug kwam stond meneer te lucht zuigen ik en mijn ouders twijfelde maar de da (was op dat moment op de manege) zei dit doet die al langere en toen ging die zijn voortanden na kijken en toen bleek dat die boven bijna geen tanden meer nouja ik heb die ruin door gereden en toen is die naar een vriendin van mij gegaan en die heeft hem dat luchtzuigen voor het grootste gedeelte afgeleerd maarja toen kwam die met een ruintje 15 jaar nergens bang voor en liep van zich zelf een beetje aan de teugel een shat van een paard eeen schimmel 1.63 hoog maar was ontzettend mager gelukkig goed gekeurd en toen zeiden mijn ouders nou we proberen het nou ik heb dit paardje nu van januari en ik heb met de onderlinge springwedstrijd mee gedaan en ik werd 1ste en toen nog dressuur en werd bij de b4 en de l1 5 dus vond het netjes voor de eerste wedstrijd nu heb ik hem nog steeds en hij gaat nooit meer weg in september groot manege concour dusben benieuwd weer b en l1 dressuur en springen 50/80 dus heb nu veel geluk

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:45

Heel erg dat jullie zulke dingen hebben meegemaakt.

Ik kocht ook een pony via internet, stond dat ze verkeersmak was en heel lief voor kinderen en wie zou haar ene 2de kans willen geven. Oke ik bellen en we gingen de volgende dag kijken, we waren er nog maar net en de eigenaar zei al ja ik weet niet of ik haar uit de wei krijg want ik heb haar van een vrouw en die was er bang van, ik d8 al bij me eige Oh. Dus we gingen de wei in en ze kon haar gelukkig pakken, dus ik wat rondjes in de rijbak ermee gelopen en mee gereden ging allemaal perfect dus we kochten haar. Ze zei er wel bij je meot rustig in de mond zijn want ze kan er niet tege als je hard trekt. Eenmaal thuis met de pony ging het de eerste week goed daarna ging ik eens rustig aan rijden, en jahoor na een half uur liep ze al kreupel ik meteen dierearts gebelt en ze had een knie die op slot ging, we lieten haar meteen helemaal onderzoeken enja ze had een wolfstand en een verkeerd gegroeide tand vooraan. (daarom zei de eigenaar natuurlijk niet te hard in de mond). Dus tanden waren gedaan het been ging wel en opeens word ze heel dominant niemand kon meer in de wei op stal want ze beet en sloeg meteen. We dachten mischien heeft ze nog pijn, dus weer dierenarts en helemaal onderzocht maar pijn had ze niet. Dus op den duur werd ze zo dominant en echt vals naar mensen en vooraal kinderen dat we haar hebben verkocht

Als je een pony koop hoe vertrouwelijk de mensen ook overkomen neem een dierearts mee en neem de pony op proef. Want er kunnen nare dingen gebeuren.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:53

er is zoveel ellende te koop je zou er bang van worden en je afvragen of er nog wel normale beesten te koop zijn??

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:29

Ik heb vier paarden en daarvan zijn er ook drie 'pech'paarden...
Brubeck is mijn eerste pony en eigenlijk heb ik daarmee nog nooit problemen gehad, kheb hem ondertussen al zeven jaar. Drie jaar geleden was ik op zoek naar een tweede paardje en heb ik Poker gekocht. Ik wou een E-pony, jong, geschikt voor dressuur en springen. Na enkele maanden bleek hij haken te hebben, enorm (>> waw, goeie controle van die dierenarts toen ), dan begon hij te sukkelen met zijn rug bij springen en bleek hij zomereczeem te hebben.
Vorige zomer kreeg ik Ginnie van mijn vriend cadeau, een vossebonte shet. Zij blijkt nu dempig te zijn, de eerste twee weken dat ik ze had , leek het net een blaffende hond...
En Dante is er dit jaar bijgekomen, in mei en hij bleek vrij normaal, maar ik vermoed dat hij een luchtzuiger is. Hij zet zich hiervoor nergens op vast, maar kan zo van die knorrende geluiden maken met zijn tong, puur om aandacht te trekken.(tis een flessenveulen geweest)

Dus euh...........zijn er norg normale paarden te koop?
Kdenk dat je gewoon veel geluk moet hebben....
Mor mijn paardjes gaan nooit weg, daarvoor zie ik ze met of zonder gebreken, veel te graag!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:39

jemig zeg!
dus je hebt nu nog geen andere pony?
ik dacht dat dat in je msn naam stond?
wat een gedoe zeg allemaal! wordt je natuurlijk niet echt vrolijk van!
maarjah, succes verder nog met het zoeken van een andere pony!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 12:19

Citaat:
er is zoveel ellende te koop je zou er bang van worden en je afvragen of er nog wel normale beesten te koop zijn??

Dit is nu precies wat ik ook dacht.
Jullie verhalen zijn ook vreselijk, zeg, allemaal heel veel sterkte maar ook veel geluk met jullie paarden!
Ik zoek vrolijk door naar een andere pony.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:57

ik heb ook al genoeg ellende gehad met paarden .. Ik was uit mn shet gegroeid, en keek uit naar een ander paardje. Een leuke gevonden in de krant. Mn pa eerst alleen wezen kijken, en daarna nog een keertje met mij.Ik helemaal blij omdat het zo'n lieve pony was.. Toen zijn we er nog een keer geweest en hebben haar meegenomen naar huis. Twas een welshje, zwaar gebouwd en ong 1.30 hoog. Na een paar dagen geweldig rijden, was ik helemaal in de gloria tot ze begon met stijgeren. Een professioneel iemand er bij gehaald, en nog een half jaar door gereden. Dit was een half jaar met alleen maar ellende. Speciaal voor dit paardje de stal verbouwd omdat ze er anders uitprong. Speciaal voor dit paardje alle weilanden afmoeten zetten met dubbel schriklint omdat ze er anders uit sprong.. en als toppunt ene bak an moeten leggen omdat ze me, toen ik er keihard af was gevallen in de wei(met als resultaat een gekneusde pols en een gebroken neus) een trap na had gegeven. Ze deed niets anders dan bokken en direct daarna stijgeren. HEt kwam vaak voor dat ze met 4 benen de lucht in sprong om mij er af te krijgen. Na dat half jaar hebben we haar ingeruild voor een ander paard. Deze is een stuk beter, maar ook niet zo geweldig als de eigenaar zei. Ze bleek(heb ik via een bokker gehoord)rugproblemen te hebben gehad. En ze heeft soms echt gigantisch veel streken, van stijgeren naar je in de wei, tot heel erg doordrammen tijdens het rijden..
Ik weet jammer genoeg bijna zeker dat dit niet mijn ideale pony is, en daarom ben ik aan het uit kijken naar een ander paard. Dit doe ik met veel meer geduld dan bij mn andere ponys want een ezel stoot zich niet drie keer aan dezelfde steen ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:32

2 van de 3 paarden die we gekocht hebben zijn pechpaarden, 1tje hebben we zelf opgetrokken, een sterker paard vind je niet! maar ze heeft een handleiding (lees: kom niet achter de plek waar der zadel ligt of je word de stal/weide uitgetrapt)

Pharaon was mishandeld en écht onhandelbaar, hij is ingereden door volwassenen en zelfs die hebben regelmatig mogen zandhappen uiteindelijk hadden ze hem zo ver dat hij hun er niet meer van af gooide (lees: er zat iemand op waarmee hij simpelweg niet om hoog kón) ging die liggen (hoe slim kan je zijn?)
kleine nota: Phara was maar 1.10 ofzo...
en fin daar hebben ze het nodige mee af gezien wat ik vreemd vind, en waar ik heel veel spijt van heb: in 10 dagen was hij volledig opgeleert dit klopt simpelweg niet, dus wát ze met hem hebben uitgespookt...Geen ide,; denk ook niet dat ik het wíl weten!

Booster leek prima gezond, gekeurt door ónze dierenarts: ja hoor 100% gezond!
komt ie thuis, tword winter dus weer staltijd (in de zomer staan ze 24/24 7/7 op weide) zat ie heel de tijd te hoesten! zelfs de buren zeiden dat ie zoveel hoeste!toen toch de dierenarts er bij laten komen omdat hij ineens leek alsof hij geen lucht maar kreeg (we dachten eerst aan een verkoudheidje, want we waren rond die tijd ook voor hem gaan kijken en toen kreeg die een poedertje door zijn voer, dus wij: wat is dat? hij: hijs wat verkouden, daar istie redelijk gevoelig voor! hij hoeste daar btw totaal niet!) ja hoor dempig...En vrij zwaar ook!

wat zou het makkelijker zijn om een goede pony te vinden als mensen eerlijk waren toch?