Iemand bekend met Equestor zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manon_lin

Iemand bekend met Equestor zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:59

Ik ben druk zoekende naar een zadel wat mijn paard (met moeilijke rug) goed past en waar ik lekker in zit (en helaas geldt dat laatste niet voor m'n huidige zadel...). De website van Equestor (www.equestor.nl) ziet er veelbelovend uit . Is er iemand die zelf zo'n zadel heeft (of iemand kent) en wat zijn de ervaringen?

Alvast vele malen bedankt!

MelanieS

Re: Iemand bekend met Equestor zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:37

Ik heb ook interesse in zo'n zadel gehad voor mijn Tinker en dan met name de Trail, die vond ik zooooo gaaf! Ben ook naar Equestor geweest destijds. Maar.....ik heb er alleen maar slechte dingen over gehoord (van mensen in mijn omgeving) paarden kregen er rugklachten van. Het laatste model is mede ontwikkeld door Emiel Voest en hij liet hem ook zien toen ik daar een cursus volgde, maar ik was er al klaar mee. Helemaal omdat je zelf dingen aan kan passen dmv klitteband. Naar mijn idee is dat alleen maar gevoelig om stuk te gaan/niet meer te werken.

Ik heb lang rond kunnen kijken omdat ik een veulen had. Uiteindelijk heb ik een Hulsebos op maat laten maken.

't Probleem is dat als je een dergelijke vraag op Bokt stelt, iedereen een andere mening heeft en je eigenlijk geen klap wijzer wordt! Zo heb ik nu een Hulsebos, maar daar heb ik laatst ook weer zulke negatieve verhalen over gelezen op Bokt! Maar ik ben er heel blij mee!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 08:11

Bij ons op stal heeft een meisje een Equestor en ik moet zeggen ik vind het een erg mooi zadel! Ik heb hem ook op Pablo gehad en hij lag echt wel super. Vind het leer ook mooi. Maar verder heb ik het ook nog niet veel gezien.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 08:15

bij ons op stal hebben 2 mensen een Equestor gehad... 1 heeft nu een westernzadel, ander heeft het nog. Ik heb alleen maar zeer tevreden berichten van ze gehoord. De zadels zien er ook erg netjes uit, lijken me erg lekker zitten.. en - erg positief - de dame van Equestor vult de zadels op stal voor je op, zodat je tussendoor kan kijken hoe het zadel op je paard ligt.. of er nog bijgevuld moet worden, of er weer wat uit moet, etc.

Als ik ooit weer een zadel met boom zou kopen (nu heb ik een boomloze ---> Torsion) dan zou ik zeker weten een Equestor kopen...