waneer is iemand te groot voor een shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susan_opel

waneer is iemand te groot voor een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:23

ik heb een nieuwe verzorgster voor mijn shetlander. en ik heb tegen haar gezegt dat als ze er niet te groot voor is ze er dan wel op kan rijden (toen had ik haar nog niet gezien ) . maar nu ik haar er op heb gezien vond ik toch wel dat ze er te groot voor is. als ze er op zit zi ze denk ik nog ±15 cm met haar voeten van de grond af. nou zei zij tegen mij dat haar vorige verzorgshetlander ook zo groot was en dat ze er goed op kon rijden. mijn shetlander is 4 jaar en nog niet ingereden maar je kan er wel gewoon op zitten. vinden jullie dat ze te groot is?

Thessa

Re: waneer is iemand te groot voor een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:35

Ze kunnen toch veel gewicht dragen dus ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, maar of het er mooi uitziet dat is wat anders

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:39

ja , dat weet ik . maar toen ze erop ging zitten zag ik wel dat zijn rug wel mee inzakte (ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) , maar ik weet niet of dit komt omdat hij nog niet ingereden is , normaal zitten alleen mijn eigen kinderen erop en die wegen og geen 20 kilo en dan is dat niet

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:46

Al je er op zit en je laat je benen hangen mogen deze tot de knieen komen. Maar gewicht wil ook wat zeggen.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:50

ze is best dun , maar is denk ik ±1,65m en de pony is 92/93 cm

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:09

hoe zwaar weegt ze dan , want dat is belangrijker als de lengte.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:13

weet ik niet

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:14

en of ze goed evenwicht heeft... is ook belangrijk zeker omdat ie nog onbeleerd is..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:03

nou, als je haar te groot vind dan gaat het rijden toch gewoon over?

het klinkt nu meer alsof ze jou aan het overhalen is dat het heus nog wel kan.
als ze meezakt met de rug kan dat meisje beter met de pony longeren enzo..
en misschien later eventueel beter inrijden.
maar alleen als jij het wil, het is toch jou pony?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:28

Als ze met de benen onder de buik uitkomen en dus hun hakken meoten optrekken om goed te kunnen aandrijven, dan vind ik ze echt te groot. Dus als ze nog maar 15 cm boven de grond zit emt haar oeten ind ik haar te groot. Het zal best kunnen kwa gewicht maar ik zou zo lang iemand enit op mijn shetlanders zetten en helemaal niet als hij nog ingereden meot worden. Het paard meot dus overal nog aan wennen.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:44

ik heb vandaag haar er nog even op laten zitten om goed te kijken. en ze komt dus echt met haar voeten bijna bij de grond. dat lijkt me voor de pony niet fijn om zo bereden te worden , zeker niet met draven enzo dus heb ik besloten dat ze er gewoon echt te groot voor is. ik heb liever een pony die niet ingereden is dan een pony verknallen. ze zou hem denk ik toch niet goed in kunnen rijden omdat ze met haar kuiten helemaal onder de buik uitkomt en dan wordt het moeilijk om hulpen te geven denk ik.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:53

Te zwaar ben je niet zomaar, te lang al aardig snel.

Ik(met mijn 160 en 45 kg) rijd mijn pony's vrolijk. Iets te lang, ja zeker, te zwaar, zeker niet! Al mijn pony's lopen met veel plezier. Dennis van 94 cm springt zelfs 70 cm met mij!

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:23

maar als je de pony in wil laten rijden door iemand die kleiner is en die er ''normaal'' op kan zitten dan krijg je kinderen die nog heel jong zijn (meestal) die nog niet zoveel verstand hebben van hoe je een pony in moet rijden.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:27

_thessie_ schreef:
Ze kunnen toch veel gewicht dragen dus ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, maar of het er mooi uitziet dat is wat anders

idd het ziet er niet uit maar ik denk ook dat ze het wel kan dragen..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:31

mijn shet is 95 cm ... ik ben 1.55M en 45 kilo ..... ik denk dat dat meisje mischien net iets te zwaar is ..

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:40

junnypoessy schreef:
maar als je de pony in wil laten rijden door iemand die kleiner is en die er ''normaal'' op kan zitten dan krijg je kinderen die nog heel jong zijn (meestal) die nog niet zoveel verstand hebben van hoe je een pony in moet rijden.

hij hoeft van mij niet alles te kennen, als hij maar weet waneer hij en stap , draf en galop moet. mijn oudste kind is 3 jaar en kan pas draven
dus die zie ik nog niet met een pony wijken ofzo. en dat ze dan jonger zijn vind ik niet zo erg als ze maar niet bang zijn en goed erop kunnen blijven zitten. verder kan ik ze meehelpen door alles uit te leggen , het is alleen heel moeilijk om iemand te vinden die er niet te groot en te zwaar voor is. ik heb hier op bokt en op marktplaats al een advertentie gezet maar als je een reactie krijgt wonen ze te ver weg of wegen meer als 60kg.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 00:23

karoliena schreef:
Als ze met de benen onder de buik uitkomen en dus hun hakken meoten optrekken om goed te kunnen aandrijven, dan vind ik ze echt te groot. Dus als ze nog maar 15 cm boven de grond zit emt haar oeten ind ik haar te groot. Het zal best kunnen kwa gewicht maar ik zou zo lang iemand enit op mijn shetlanders zetten en helemaal niet als hij nog ingereden meot worden. Het paard meot dus overal nog aan wennen.

Drijf jij met je hakken dan?

Verder ben ik het met je eens, 15 cm van de grond is wel heel weinig. Plus dat je dan de pony makkelijk tegen de benen ramt. Ik denk dat ze wat te groot is, ligt ook aan de bouw vd pony.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 00:38

met 4 jaar is de rug vd shet nog niet uitgegroeid en kan je beter geen zwaarder (dan een kilo of 20/25) op laten rijden , is gewoon nog niet sterk genoeg , over een jaartje kan dat wel ..

daarbij komt nog is het een slanke of een breed gebouwde shet ..

inrijden van een shet kan je ook zelf zonder dat je erop gaat
als je wilt weten hoe wat waar pb je me maar

mijn kleine heeft zijn shet ook zelf ingereden , met een beetje hulp van mamma

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:47

Als de ruiter een shetlander hindert met de benen, vind ik ze te groot, dit is dus wrs het geval bij jou verzorgster, omdat ze 15 centimeter van de grond komt met haar voeten. Te zwaar is bijna nooit.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 19:25

Verder ben ik het met je eens, 15 cm van de grond is wel heel weinig. Plus dat je dan de pony makkelijk tegen de benen ramt. Ik denk dat ze wat te groot is, ligt ook aan de bouw vd pony.[/quote]

zijn bouw is tussun slank en normaal in. hij heeft alleen een dikke buik van het gras.