pensionstal drama

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

forummer

pensionstal drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 17:36

Ik heb een zeer vervelend pensionstal probleem.ik doe het maar even anoniem..je weet maar nooit.

Ik sta op een pensionstal,nouja,ik samen met 2 anderen bij een fokker.Mooie stal,buitenbak die slecht is,hooi en zaagsel wat ik wil en er wordt standaard sportbrok gevoerd,die hij dus groot inkoop.op zich goed voer,maar ik vind het te heftig.
Ik mag niet voor minder geld overstappen op andere brok, de eigenaar bemoeit zich overal mee.niks is goed en hij komt weinig afspraken na. misschien draait hij nog terug,maar er zijn her en der irritaties en ik vind het gewoon vreemd.

andere optie,is een kale box huren,alles komt er dan nog bij.ik kan wel hooi en zaagsel/stro bij die boer kopen,voeren wordt ;s morgens gedaan, evt in overleg ook 's avonds als je bijvoorbeeld niet kunt oid.
ook ruime stal.
paarden gaan in een paddock,af en toe eens op de wei(het zijn boeren die heel erg veel koeien hebben.ze willen goed land houden)buiten zetten doet boer,binnen kan zelf of doet boer ook.
er zit geen bak mee maar de binnenbak is op 1 minuut afstand.

wat zouden jullie doen?
de luxe verlaten en wat minder gaan staan,maar de voordelen nemen als in zelf voeren en dus zelf bepalen?
of blijven,100 keer slikken en...ja weet ik niet....

Marijkjuh

Re: pensionstal drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:44

Hoi
Ik zou denk ik naar die boer gaan, het is dan wel minder luxe maar als het daar duidelijker is enzow. En een binnenbak op 1 minuut afstand is wel erg fijn, vooral als het erg slecht weer is. Maar je moet ook bedenken wat beter voor je paard is.
-x- Marijke

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:46

noujah zeg....je mag toch zeker wel zelf bepalen wat je paard eet....zou wel een beetje raar zijn als je dus b.v een 3jarige er stalt en die vol gepropt word met sportbrok

zou gewoon even met de staleigenaar gaan praten, misschien zijn er nog wel meer mensen die liever op basisbrok ofzo over gaan.

forummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 17:47

praten is geen optie,ik heb het geprobeerd.de andere 2 mensen zijn tevreden met de sportbrok...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:55

das raar....als ie nou alleen nog voer koopt voor die andere 2 en jij dus gewoon je eigen voer koopt...dat zou dan een stuk handiger zijn. Vind zowizo dat je als staleigenaar afspraken na moet komen, bij mij word al het stro en hooi netjes op tijd geleverd. Brokken koop ik gewoon hier in de buurt, heb de stal gewoon kaal...wel met weiland en bak erbij hoor maar de brokjes koop ik toch echt zelf. Die man heeft expres ook geen biks gekocht omdat iedereen die hier komt toch allemaal verschillende merken en soorten voeren, en dan liever niet over gaan op een andere brok.

Als je t echt zo erg vind en er gewoon niet met die man te praten is zou ik gewoon gaan voor die andere stal.

forummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 21:30

er staan verder nog veel paarden van de eigenaar zelf...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:11

Ik ken het probleem wel. Ik heb ook af en toe het gevoel dat de pony's niet van mijzelf zijn omdat ik niks zelf mag bepalen. De boer laat het er eigenlijk op neer komen dat ik maar een meisje ben uit de stad en uit het westen dus ik heb er geen verstand van. Dus voert hij mij shetlanders een kilo basisbrok op een dag en teveel kuilgras. Volgens hem kijken ze zo zielig als hij ze minder geeft. Ik mag ze zelf geen brok voeren want dan worden de andere paarden onrustig. Gevolg is dat ik nu de pony's na het werk buiten eten geef uit een emmer terwijl ze staan af te koelen. Als ik ze even op stal zet en doorgeef dat ik ze na 2 uur weer buiten zet, dan zet hij ze zelf in het land, zonder overleg dus ik kom voor niks terug. Als ik op de poetsplaats bezig bent en zijn paard is klaar met rijden dan moet ik meteen ergens anders gaan staan.
Ik heb er ook wel aan gedacht om iets anders te zoeken maar de paarden hebben het verder goed hier en het is een ideaal plekje (500 meter van mijn huis, 50 meter van het bos en 500 meter vanaf de binnenbak)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:20

De afweging moet je echt voor jezelf maken. In plaats van andere brok, laat je een minimale hoeveelheid geven.

forummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 09:31

ik wacht heel even af hoe dit verder zich ontwikkelt,anders ga ik weg.
de satal op zich is verder mooi en dichtbij,maarja,als je er zoveel problemen mee krijgt...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:43

Kan me wel voorstellen dat het niet fijn vind dat als ze zich teveel met je paard/pony bemoeien. Ik was daar van de week ook weer eens goed ziek van en dus maar weer verder zoeken naar een andere stal.... zucht. Gelukkig zijn er wel veel hier in de omgeving en ik betaal al de hoofdprijs. Vrees alleen dat het overal wel wat is, dus zal ik toch niet al te overhaast te werk gaan (ook slecht voor je paard als ie constant van hot naar her wordt verhuisd).

Maar opzich zou je toch gewoon zelf het juiste voer kunnen kopen en in emmertjes klaar kunnen zetten. Dat ze niet akkoord gaan met minder betalen voor goedkoper voer kan ik me wel voorstellen, het is voor de stalhouder waarschijnlijk niet goedkoper als hij de sportbrok in grote partijen kan kopen.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:18

Indien je de sportbrok te heftig vind kun je daar altijd wat minder van laten voeren, of zoals je zelf zegt voor ander voer zorgen. Echter, je geeft meer punten aan waar je niet zo tevreden over bent. (de bak, afspraken niet nakomen, weidegang) Ik zou dan gewoon op zoek gaan naar een andere stal, eventueel met minder luxe maar waar de verzorging wel goed voor elkaar is. Ik zou eens goed in je omgeving gaan kijken naar andere mogelijkheden voor stalling.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:26

Het is inderdaad zo dat op iedere stal wel wat is maar als het op je huidige stal echt niet meer leuk is zou ik wat anders zoeken. Het moet een leuke hobby blijven. Is er naast die boer die je noemt niet nog een andere stal in de buurt waar er wel meer weidegang mogelijk is? Het is goed om overal te gaan kijken/navraag te doen zodat je goed kunt vergelijken.

forummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 11:42

ik ben druk aan het zoeken.
en ik betaal nu dus allin,en wil dus zelf andere brok kopen(die ik dus zelf betaal ook)
en volgens hem moet ik dus mijn gewone stalgeld betalen,PLUS mijn eigen voer,waardoor ik dus per maand opeens 30 euro omhoog ga.
dat vind ik belachelijk,hij hoeft niet perse precies 30 euro eraf te halen,al is het maar 15 ofzo..

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:56

De luxe !
vindt het wel logisch dat die eigenaar van de luxe stal niet van prijs wilt veranderen omdat jij ander voer wilt hebben.
Stel je voor dat iedereen ander voer wil en daar moet hij dan ook
weer een ander prijsje voor maken. zo gaat iedereen met elkaar
vergelijken wie wat moet betalen en krijg je menings verschillen of ruzies
Er moet een keer een grens worden gelegt..

En waarom is de buitenbak slecht?

forummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 11:59

er staan maar drie mensen.
de andere twee zijn tevreden met de brok,ik niet.ik koop zelf nieuwe,ik zie het probleem niet.
nogmaals vind ik het niet erg dat ik iets extra kwijt ben,mijn paard reageert gewoon verkeerd op de eiwitten en de haver.
de dierenarts adviseert om hem soberder te voeren,dus doe ik dat.
maar ik vind het gewoon onzin dubbelop te betalen voor voer.
de buitenbak is slecht,'s winters is het een enorme blubberbende maargoed dat is nog te overzien.