Maar nu weet ik niet op wie ik zal gaan, dus wil ik tips van jullie!
Okay, hier komen de mogelijke paarden, met uitleg per paard. Er zijn nog wel meer paarden en pony's op de manege, maar ja, als ik er nooit op rijd heb ik ook minder aan de priveles!
- Issy= leuk paardje, kan leuk lopen, ligt wel een beetje aan haar bui... maar ik kan haar in principe al redelijk laten lopen, tenminste, ik ben wel tevreden als ik op haar heb gereden heb, ik rijd niet super vaak op haar. Ik heb niet echt problemen met haar, krijg haar goed aan de teugel, wijken en schouderbinnen gaat ook wel goed vind ik, dus als ik op haar ga ga je meer aan de details rijden denk ik?
- Vasco= ook een leuk paardje, wel wat oud en stijd, maar hij heeft z gelopen! Wel een goed leerpaard natuurlijK! Maar ik heb pas 1 keer op hem gereden en hij rijd niet echt vaak mee in mijn les en een ander meisje uit mijn les wil ook altijd heel graag op hem, dus het zal niet vaak voorkomen dat ik op hem rijd, dus de vraag ik of ik veel aan de priveles zal hebben, tis natuurlijk leerzaam, maar ja, op dat paard zal ik het niet vaak toe kunnen passen...
- Hannes= een beetje lomp paard, 2 weken geleden op gereden, ik rijd er niet zo vaak op, maar ik zou er wel vaker op kunnen rijden. Hij loopt het liefst door de bak te sjokken waardoor hij meestal niet zo goed loopt, maar als je goed aan hem werkt, wat ik dus ook deed vorige keer krijg je hem wel aan de teugel enzo...
- Treffer= paard waar ik wel redelijk vaak op rijd (doordat er in mijn les vrij veel mensen met eigen paarden zijn en ook nog eens 2 meisjes die niet op hem durven... en hij moet eigenlijk meelopen in mijn les) hij is vrij moeilijk in aan de teugel lopen enzo, hij is namelijk erg stijfjes en vaak niet voorwaarts genoeg is (nadat hij is uitgebokt) Bij mij loopt hij de laatste tijd wel beter, doordat ik er echt aan werk met hem. Op zich dus wel leuk, ik rijd wel vaak op hem, ben al goed met hem bezig en ja, extra hulp kan ik er wel bij gebruiken, zoals zijwaarts gaan... erg veel doet hij dan niet, ook al zei mijn instructeur vorige les wel dat het goed ging, terwijl hij heel weinig zijwaarts ging (maar hij ging wel goed in stelling en aan de teugel en genoeg voorwaarts)... aan het begin van de les is hij echter fris en gaat bokken en gister ben ik er afgevlogen
Niet echt fijn, ik heb alleen een blauwe plek, maar ja, ik wil in mijn priveles natuurlijk wel rijles en geen vliegles, hihi!- dan is Jacky er ook nog, das een grote pony/klein paard... loopt wel leuk en vind ik vrij makkelijk, goed te rijden, maar daar rijd ik ook bijna niet op en ik voel mezelf ook wel wat te groot voor hem, ik ben 1,83m namelijk... dus die valt eigenlijk al af!
nou ja, wat vinden jullie?
...en het klinkt gewoon als een gaaf paardje