nieuwe trailer....welk merk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

violar

nieuwe trailer....welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 08:28

hallo,

ik wil een nieuwe trailer gaankopen maar weet niet welk merk het beste is voor ons.
Waarschijnlijk is een houten trailer goed maar ik wil zeker weten welke trailer er goed op de weg ligt, niet rammeld en fijn in het gebruik is.

wat voor en hebben jullie??

bedankt!!

Bayja

Re: nieuwe trailer....welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:04

Ik heb zelf een houten trailer met polyester kap van Weijer.
Afbeelding

Hele fijne wegligging, laag bij de grond. Netjes afgewerkt en paardvriendelijk. En niet onbelangrijk, heeft het erg goed gehouden bij een ongeluk waarbij trailer op zijn kant gegaan is. Weliswaar wel compleet gezet maar ik ben bang dat een polyester trailer mijn paard niet zo ongeschonden had gehouden als deze houten trailer.

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:09

ik zelf neem een ifor williams, lekker stug, maar ligt super op de weg en heeft een vloer van aluuminiium, en vanm ander spul, dus de vloer kan nooit kapot gaan, ik ga liever voor een engelse stugge, dan voor een andere.

wjerbo-en-ik

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:09

Ik ga met wjerbo_en_ik mee, ook ik heb een IFor en vind deze helemaal geweldig!
Heel fijn in gebruik en heeft een rustige ligging op de weg.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:15

Atec is ok zeer goed! goede wegligging is algemeen bekent van atec.
Ik heb 'n polyestertrailer, met zadelkamer.
Hiervoor had ik geen zadelkamer en ik moet zeggen...voortaan ALTIJD een zadelkamer erin
Oh ja en een veer in het zeil. Ook niet vergeten hoor, zodat je die niet zelf hoeft op te rollen...
Dat is echt geweldig!

Volgens mij is polyester idd minder stevig dan hout, maar wel onderhouds vrij. Heb ondertussen al wel wat "schoppers"in de trailer gehad,maar alles is nog heel

Je moet ook kijken naar de hoogte en breedte voor je nieuwe trailer, dat verschilt namelijk.
Dus wat voor paard moet erin?

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:22

Ja en je moet rekening houden hoe je paard laad, laad je paard moeilijk kan je beter een 2 paards nemen want hiervan kan je het tussenschot op zij zetten. en een 2 paards ligt steviger op de weg.

rekening houden met de lengte van je paard is je paard een slagschip zul je een langere trailer moeten kopen enz...

TobyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:21

Böckmann trailers zijn wel duur maar goed. Ze zijn met de CFF plus ophanging verkrijgbarm waarmee je (tenminste in Duitsland, geen idee hoe dat in Nederland is) 100 mag rijden.

Toby

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:35

Hoi,

Ik heb maar met drie verschillende merken gereden, maar hie mijn bevindingen.

Atec: Leeg vind ik hem zeer rot rijden. Stuiterig en
wiebelig.
Vol vind ik hem wel goed rijden

Humbauer Single: Was mijn vorige trailer
Leeg reed ie heel goed. Niet springen of stuiteren
gewoon netjes en stil er achter hangen
Vol reed ie zeer goed

Hotra Jumper volpolyester: Mijn net nieuw gekochte trailer
Leeg rijd ie heerlijk. Ook niet springen en/of
stuiteren
Vol rijd ie ook super.

Groetjes

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:40

Wij hebben een Böckmann en ik vind het een fijne trailer makkelijk in gebruik alleen weet ik niet hoe die rijd haha

Maar je moet er natuurlijk wel rekening meehouden dat je paard erin kan, de trailer makkelijk te bedienen is en hoe die op de weg is voor de een is dit misschien een Böckmann maar voor e ander een Atec.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:21

Heb sinds kort een Böckmann Big Duo. Ben er erg blij mee. Super wegligging!

violar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 14:10

Hallo,

Bedankt voor jullie reachtie's,
Maarre kun je me ook de nadelen van de trailers geven??
ben daar ook erg benieuwt naar.

trouwens de i for's rammelen die niet erg van binnen met al dat ijzerwerk??
ze trekken mij ook wel erg aan maar ik wil uiteraad niet dat mijn paardjes doof worden. hahaha

bedankt maar weer.
violar

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:16

Zelf heb ik een Atec (hout met polyester laagje aan de buitenkant) en ben hier zeer tevreden over. Rijdt goed, ook leeg - verder een degelijke trailer zonder al te veel poespas en daardoor betaalbaar. Ik weet niet waar je woont maar bijv. Van Hooff in Drunen/Elshout heeft regelmatig leuke aanbiedingen.
In Bit hebben meerdere trailertests gestaan, wellicht kan je die op de kop tikken!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:32

ik vond een westfalia erg fijn. fijne zadelkamer en fijne voerbakken. verder een prettige wegligging zowel vol als leeg

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:49

Wij hebben de henra amazone. Ik vind het een mooie en fijne trailer en nadelen weet ik zo niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:09

Daar is een heel simpel antwoord op, er zijn maar drie soorten trailers: Westfalia, Ifor Williams en de rest. Alle trailers, met uitzondering van genoemde, staan namelijk op AL-KO assen. Het rijgedrag van deze trailers wordt bepaalt door de zorgvuldigheid waarmee de assen worden gemonteerd (sporing). De rest is afhankelijk van de leeftijd en de kwaliteit van de banden.

Laat je niet wijsmaken dat aluminium niet rot, daar weet ik helaas meer van. Land Rovers bestaan voor een erg groot deel uit aluminium en neem van mij: het ROT! Daarbij zie je dit pas als het te laat is en kun je er ook nog eens niks aan doen.

Ik zou voor een houten trailer kiezen. Polyester is wel leuk, maar als dat gaat verweren kun je de trailer bij het oud vuil zetten, hout kun je gewoon vervangen.