Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meestal blijf ik dan ook rustig staan, daar word ze ongeduldig van en wil toch weer gaan lopen maar dit keer blijf ik staan
en dat een hele tijd volhouden, ik merk aan dr dat ze nu niet snel meer stil zal gaan staan! Citaat:Met lopen, als hij stopt dan zet je hem achteruit en direct weer vooruit. Anders een rondje draaien en weer vooruit

tinkersjakie schreef:Kun je wel gewoon zijn benen aaien of geeft ie dan ook een mep?
Wij hebben namelijk een tinkerhengst gehad en die mepte omdat hij het heel eng vond, we gingen toen aldoor gewoon met een zweepje (als verlening van onze arm) hem daarmee aaien totdat we hem ook met de handen konden aaien en vanuit daar steeds meer geprobeert.
karoliena schreef:Is een hengst zeker. Hengsten zijn vaak wat moeilijker met beentjes omdat dat in de natuur een zwakke plek is. Hengsten die met elkaar spelen pakken elkaar altijd in de benen vast want zodra er 1 op zn knieeen ligt heeft die verloren. Mijn paardje is nu bijna 3 jaar ik heb hem vanaf dat hij een half jaar is en de hoefsmid gaat nu redelijk maar verder is het nog steeds een ramp. Dus dat het een kwestie van oefenen is is ook wel eens onzin. Ik oefen al twee jaar en het is nog niet normaal.
Dat hij stil gaat staan en niet meer verder wil is gewoon om je uit te proberen. Als je zeker weet dat er niets engs is zal je hem gewoon een paar flinke tikken moeten geven met de zweep totdat hij vooruit gaat. Daar zit niets anders op. Als het inderdaad een hengst is en je durft hem geen tik te geen dan krijg je waarschijnlijk nog heel wat problemen. Wat nog beter werkt als een ti met de zweep is gewoon een schop voor zn kont. Hoeft neti heel hard te zijn maar dat doet zn moeder ook als hij vervelend is en niet wil luisteren. Ik doe het ook altijd zo. Ze snappen direct wat je bedoeld omdat het in principe natuurlijk gedrag is voor ze.