van stal veranderen, hoe vertel ik dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

van stal veranderen, hoe vertel ik dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 18:01

Aanstaande vrijdag verander ik van Stal, omdat ik een beetje moe word van gezeur waar ik nu sta. Maar ik heb er toch 5 1/2 jaar gestaan en ook met veel plezier. Er zijn al meer mensen vertrokken, maar neit zonder ruzie. Hoe kan ik dit tactvol brengen, zodat ik daar nog wel kan komen

Ik wil namelijk géén ruzie!
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-07-05 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Kelloriejj

Re: HELP!!! Wat moet ik zeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 18:07

iemand?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:13

Hou het bijvoorbeeld op het geld, dat dit toch een hoop in kosten gaat schelen...

Of dat je daar meer faciliteiten heb .. zoek het in die richting mischien?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:15

Ik zou gewoon eerlijk blijven.

Als hun er een ruzie van maken is dat HUN probleem, en niet die van jou. Dat zegt dan meer over hun dan over jou!
Wel zelf netjes blijven natuurlijk.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:33

idd blijf eerlijk

durf je dat niet, zeg bgewoon dat je het heel leuk hebt gehad, maar toch naar een andre stal gaat omdat daar bv. veel vriendinnen van je zitten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:52

Je gaat aanstaande vrijdag verhuizen en je hebt dat nog niet gemeld op je huidige stal plaats?Heb je niet een maand opzeg termijn en dan nog vind ik het niet netjes.

Ik zou gewoon eerlijk vertellen waarom je weg gaat mss leren ze er iets van.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:03

Blijf asjeblieft eerlijk, daar heb je zelf het meeste profijt van.. En ik ga ook wel met Monsera mee, de meeste stallen hebben een opzeg termijn van een maand of soms wel langer..

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:07

Tsjah, je ziet ze toch nooit meer.. ik zou ze beleefd bedanken voor alle goede zorgen maar me verder niet te druk maken eigelijk!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:08

hmmz dat vraag ik me ook af ... vind het persoonlijk niet erg netjes dat je het nu pas aan de eigenaren van de stal meld...

Maar verder gewoon eerlijk blijven dat je de sfeer daar niet echt gezellig vind en daarom weg gaat... En dat het verder geen persoonlijke aanval is maar dat het voor jou gevoel dan wat prettiger is om ergens anders heen te gaan met je paardje ...

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:41

monsera schreef:
Je gaat aanstaande vrijdag verhuizen en je hebt dat nog niet gemeld op je huidige stal plaats?Heb je niet een maand opzeg termijn en dan nog vind ik het niet netjes.

Ze wisten dat het eraan zat te komen, alleen morgen nog zeggen... Zo gaat dat hier nou eenmaal, geen opzegtermijn. En ook al zeg ik het, moet ik toch meteen weg, zo zijn ze

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:42

ik moet trouwens deze maand gewoon af betalen, maar dat is logisch

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:44

Gewoon eerlijk zeggen dat je weggaat, en als ze vragen waarom moet je niet gaan liegen. Daar krijg je alleen maar gezeik en geziek van SUCCES
Maand afbetalen is inderdaad gewoon logish

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:46

Eerlijk zeggen waarom je naar een andere stal gaat.
Wel is het aardig om de mensen van de stal waar je weg gaat even te bedanken voor alle goede zorgen.

Heel veel plezier op je nieuwe stal.

Armaris

Re: van stal veranderen, hoe vertel ik dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 00:01

Ik sluit me bij voorgaande reacties aan
Zelf zijn wij ook van stal verhuisd,op een heel andere manier
We waren naar een stal aan het zoeken,gevonden en alles geregeld
Niemand wist van iets,ECHT NIEMAND
Op de dag zelf is het paard ingeladen en vervolgens zijn we naar de staleigenaar gegaan om het contract op te zeggen
(we zijn in het begin van de maand weggegaan,dus hoefden we niet te betalen voor die maand)
Er was 1 instructeur dat we graag hadden,hij begreep het wel maar toch kwamen we nog eens langs om even goedendag te zeggen en deftiger afscheid te nemen...

Ok,het is misschien erg bot van ons,maar we hielden ook rekening met wat zij voor ons deden....de paarden worden daar mishandeld,inc ons paard,verder waren ze niet vriendelijk,alleen maar geldklopperij

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 00:06

Zoals al gezegt is gewoon eerlijk zijn.
Daar berijk je toch het meeste mee en zal je later ook geen eventuele schuld gevoelens krijgen lijkt mij.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 01:32

idd erg kort dag ...
bij mij staat een meisje die vanaf het begin al tgen mams zeurt dat ze bij der vriendin wou staan

vandaag kwamen ze eventjes melden dat ze daar dus vrijdag maar heen gaan ..

ik mag maar zien hoe ik het red , zij stonden tegen kost prijs en hielpen in ruil daarvoor mee met dingen (voeren bv) nu zou ik aanstaand weekend 2 daagjes weggaan ...daarbij had ik er iemand bijgezocht zodat ik af en toe (op een slechte reuma dag ) dus niet "moest"
nu zit ik weer ..

de volgende keer gaat bij mij alles zwart op wit ! met redelijk opzeg termijn want zo kort dag vind ik geen stijl ..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 06:14

Kelloriejj schreef:
monsera schreef:

Ze wisten dat het eraan zat te komen, alleen morgen nog zeggen... Zo gaat dat hier nou eenmaal, geen opzegtermijn. En ook al zeg ik het, moet ik toch meteen weg, zo zijn ze

Als je per maand betaalt heb je officieel een maand opzegtermijn. Als je dus netjes wilt blijven betaal je nog een maand door. Anders is het begrijpelijk dat je op een vreemde (zachtjes uitgedrukt) manier weggaat.
Succes.

Ik zou gewoon zeggen:"Ik ga per die datum weg. Hier is een bos bloemen. Bedankt voor de goede zorgen."

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:16

Het is wel aan de reacties van sommige te merken dat ze nog nooit een lastige stalhouder hebben gehad.
Sommige mensen zijn gewoon niet aardig in zulke dingen. En worden boos als er geld ''vertrekt'' zo zien ze dat!
Ik heb zelf op een stal gestaan waar niemand zonder ruzie is vertrokken! Ik was van plan om het een halve week van de voren te zeggen. Ze werden ongelovelijk kwaad!!
Als je het daar een maand van te voren zegt kan je dus een maand niet bij je paard komen!
Ik zou zeggen dat dat daar beter uitkomt dichterbij ofzoiets!
Veel succes!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:19

Ik ben ook pas een week vantevoren gaan zeggen dat ik er vandoor was hoor Wij hebben ook geen opzegtermijn, en iedereen wist wel dat Memuska weg zou gaan zodra mijn wei en stal thuis in orde waren, maar niemand wist hoe lang dat nog zou duren. Ik heb het bewust niet eerder gezegd omdat ze dan 9/10 maar af en toe meer te eten zou krijgen en amper opgestrooid worden enzo, ik ken het daar al genoeg... Aan het begin van de maand heb ik gezegd dat ik ze die maand zou ophalen, toen zeiden ze dat ik het stalgeld maar die dag moest betalen. Dus een week vantevoren nog eens gemeld, maar toch kwamenze nog uit de lucht gevallen toen ik zei: "Ik kom Mushy's stalgeld betalen." - "Da's dan 200 euro asjeblieft." - "Ja, maar ik neem ze nu mee hoor." Tja dat heb je als ze niet luisteren... Heb uiteindelijk maar voor 17 dagen betaald die maand

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:27

Op mijn huidige stal is ook geen opzegtermijn en aan het eind van de maand ga ik ook weg. Ik ben eind juni gaan kijken op de nieuwe stal, maar vond het wel zo netjes om de maand juli nog daar te blijven.

Ik zag er ook enorm tegen op om het te vertellen, maar heb dit toch aan het begin van deze maand gedaan. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik weg ga, omdat ik een andere stal dichter bij heb gevonden (3 minuten bij mij vandaan, terwijl de huidige stal een half uur rijden is). Hier hadden ze begrip voor. Ik ben zelf wel blij dat het zo gegaan is en dat we zonder ruzie o.d. aan het eind van deze maand afscheid kunnen nemen.

Ik zou het maar gewoon eerlijk zeggen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:36

Tja gooi het op iets dat wat jij denkt goede rede is. Ik ken een stal hier in de buurt waar vrijwel iedereen die vertrekt ook zijn paard in laad voor wedstrijd of onder de man vertrekt. En dan niet meer terugkomt. Grace heeft daar ook gestaan toen ze nog niet van ons was. Die vrouw waar ze toen van was heeft het wel een dag vantevoren ofzo gemeld. Grace is koliek gevoelig en kan slecht tegen stro. Je raad het al dag van vertrek lag heel haar stal vol stro en had Grace koliek. Iig dat is het verhaal wat ik gehoord heb.
In Februari ben ik ook verhuist, maand van te voren opgezegd toen ik mijn sleutels in kwam leveren nog bosje bloemen meegenomen.
Het is maar net waar je staat en hoe de stalhouder is.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 09:02

Het is opgelost! Ik ben gisteravond met mijn vader naar Stal geweest om te zeggen dat ik van stal verander, omdat ik daar een ander paard erbij ga rijden. De bazin pakte het (niet verwacht) goed op! Maar ik meot dus vandaag nog naar stal en dan kom ik de baas tegen het lijf, daar zie ik wel op tegen... Maar goed, de laatste dag kom ik dan ook nog wel door! En dan vanaf vrijdag: LUXE!!! Wat zal mijn pony veranderen! Ruimere stallen, ze kunnen elkaar zien, trainingsmolen, paddock, 60x20 rijbaan, 60x40 buitenbaan, springtuin... Zoveel ben ik niet gewend