Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

! Je moet bedenken dat we nu nog midden in de winter zitten!!!! (de lente begint pas 21 maart, da´s nog 5 weken!) en dat we nog vaak genoeg -nacht-vorst hebben/krijgen!
), het ene moment sneeuwt/hagelt/regent het, het volgende ogenblik komt er een waterig zonnetje door
.
Leuk om dit een beetje te volgen ik voeg er daarom mijn 'probleem' ook maar even aan toe: Ik heb mijn Haflinger (die tot Januari een behoorlijke wintervacht had overdags in de wei staat en snachts op stal) in Januari helemaal moeten wassen omdat ze op de een of andere manier schimmel had opgelopen, mooi balen dus, want de dierenarts adviseerde om haar dan natuurlijk ook een deken op te doen, ik heb een regendeken, niet zo'n dikke volgens de beschrijving geschikt voor in de zomer en herfst, omdat ze toch een behoorlijke vacht had, maar helaashelaas
al het opgebouwde huidvet is dus weg. Wanneer zal ik dat af gaan bouwen en hoe?
. Voel eens goed tegen de haren in of het zich al wat "vettiger" aanvoelt! Als ze door de deken nu al sneller d´r wintervacht aan het kwijtraken is: tja... dan heb je een beetje pech en moet je je een beetje aan het schema houden zoals al eerder beschreven is
!