Wie kent Thim van der Laan, Hogeschool Fysiotherapie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

Wie kent Thim van der Laan, Hogeschool Fysiotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 11:40

Wie is er bekend met de Hogeschool Fysiotherapie, Thim van der Laan?
Ik las in de meest recente Hoefslag een advertentie met betrekking tot een van hun nieuwe cursussen. Die cursus Paardentherapie spreekt mij erg aan.
Maar mijn vraag is wie er ervaring heeft met de Hogeschool in kwestie? Is het wat, of is het geen aanrader.

www.thimvanderlaan.nl

Noukie

Re: Wie kent Thim van der Laan, Hogeschool Fysiotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:42

mijn nichtje heeft daar opleiding fysiotherapie gedaan. Zij was daar echt superenthousiast over. Heeft inmiddels opleiding afgerond en is nog even blijven hangen om daar te werken. Geloof dat ze daar nu mee gestopt is omdat ze naar Limburg is verhuisd. Maar ze is iig erg positief.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:55

Thnx dat je dit hier plaatst! Ik ben zo hard aan t zoeken naar een opleiding! Ik wilde altijd dierenfysio doen maar niet eerst mensen fysio. Dus dit lijkt me echt heel leuk!! Vraag me alleen af of er ook echt werk in te vinden is.. Fysio komt wel steeds meer werk in, maar dit is natuurlijk weer nieuw.. als ik t zo doorlees lijkt het meer bedoeld om gewoon op je eigen paard toe te passen en niet om er werk in te vinden.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:08

Het is alleen niet te vergelijken met dierfysiotherapie, ik heb met de school gebeld.
Je mag wel praktiseren als masseur e.d., maar je bent geen fysio.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:15

Ik heb er ook naar gekeken. Het lijkt me een hele leuke cursus!
Hij bestaat uit 6 modules en per module betaal je € 295.....

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:16

Ik had t er ook niet over dat het te vergelijken is. Maar is de bedoeling van de cursus om er daarna mee te gaan werken, of gewoon om het voor het leuke op je eigen paard toe te passen en wat meer over paarden te leren?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:29

Beide denk ik. Persoonlijk lijkt het me ook leuk om er wat mee te gaan doen.
Ik heb inmiddels een inschrijfformulier aangevraagd. De brochure is op de site te vinden.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:44

Hier komt een mening van een "Thimmer"!

Ik ben nu tweedejaars student fysiotherapie aan Hogeschool Thim van der Laan. Mijn ambitie is om hierna dierenfysioth. te volgen in Barneveld. Ik doe humane fysioth. in 3 jaar, versneld dus, omdat ik VWO heb gedaan. Ik zal jullie hier even wat dingen vertellen, voor evt. vragen: kom maar op!

Over de school:
De lokatie is minder mooi (industrieterrein), ze zaten voorheen aan de Oude Gracht!!! Maar goed te bereiken per bus, gaan elke 10 min.
De leraren zijn super. Heel persoonlijk. Iedereen kent je bij voornaam en je leraren mag je ook bij voornaam noemen. Hun idee: we leiden je op tot een collega, waarom dan nu met meneer/mevrouw aanspreken? Omdat het een school is met zo'n 250 DAG studenten (ma t/m do) en 250 OOMers (vr + za - Onderwijs Op Maat, deeltijd) is het lekker kleinschalig en kent iedereen je. Dit is ook waarom ik bewust voor Thim heb gekozen.
Ik doe het 3 jarige programma en zit ma, di en do van 9 - 16:00 op school en woensdag van 9 - 12:00. Vrijdag vrij (hopelijk volgend jaar ook!). Het is hard werken maar je word erg goed begeleid.
Het is "algemeen bekend" dat een fysioth. afgestudeerd aan Thim van der Laan erg gewild is in het werkveld, en tevens ook erg populair is op stage. Omdat Thim een Internationale hogeschool is, is de mogelijkheid erg groot om in het buitenland (Zwitserland, Australie, Amerika) stage te lopen.
Je hebt 1 toets aan het einde van het jaar, opgesplitst in Praktijk en Theorie. Verder heb je halverwege 1 toetsje die meeteld voor een bep. percentage. Mocht je niet willen dat álles afhangt van 1 toets, is dit niet de opleiding voor je! Hun idee erachter is: je moet in t werkveld als fysio ook alles paraat hebben aan kennis, bij een toets moment dus ook.
Er wordt overigens niet geloot o.i.d. -> je word uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek, verteld je motivatie en waarom en wordt wel/niet toegelaten.

Dierenfysio:
Thim doe ik dus in 3 jaar tijd (2 jaar school en 1 jaar stage lopen). Hierna wil ik dierenfysioth. gaan studeren. Dit duurt 2 jaar (1 keer per maand 1 dagje naar school...) Toelatingseis is 1 jaar ervaring als humane fysio hiervoor.

Cursus van Thim:
Als je dierenfysio wilt worden om af en toe paarden op stal en je eigen paard te masseren, is het een leuke cursus.
Wil je meer kunnen (oefeningen, methodes enz), er meer geld voor vragen, een echte baan opbouwen, dan is de opleiding in Barneveld meer iets voor je!
Leuk om te doen en te leren -> cursus dierfysio
Baan -> opleiding dierfysio

Overigens heb je tijdens de opleiding Thim voor humane fysioth. elke woensdag een extra ding (tijdens schooltijd: 9 - 12:00) en kun je hierbij kiezen uit: wetenschap, sport, lesgeven, maar ook paardenfysiotherapie. Misschien een leuke bijeenkomst.
(dit staat ook op de site: "Overigens wordt deze module ook als minor in onze opleiding fysiotherapie aangeboden.") Deze minor ga ik dus zekerweten doen!!!

Over de cursus kan ik weinig vertellen, omdat ik deze niet heb gevolgd/ga volgen.
Voor andere vragen: kom maar op!!!

@ Noukie -> wie is je nichtje?!

PS. In de brochure op de site staat overigens dat het raadzaam is om vooraf de modules sportverzorging en sportmassage te hebben gevolgd. De module sportverzorging is totaal niet nuttig: alleen maar tapen en bandageren en EHBO. Maar om de module sportmassage er vooraf aan te doen, is zeer nuttig! Iig als je álleen deze cursus wil doen. Dan kun je de ideeen achter massage beter begrijpen en fiets je met gemak door de module paardenth. heen, eitje dan! Je kan je dan tevens richten op combi ruiter+paard (ruiter met verkrampte rug, richt ook schade aan aan et paard)

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 17:25

Paradiso: bedankt voor de onwijs nuttige informatie! Ik had er al een goed gevoel over, en dat is nu eigenlijk nog meer versterkt.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:11

Super dat ik kon helpen! Je komt maar met evt. vragen hoor!!!
(sorry voor het lange verhaal overigens!)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:10

Wanneer beginnen de cursussen weer??

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 10:22

In september...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:36

OK, thanx

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:22

Ik haal nog even je topic omhoog, ik heb vandaag ook een inschrijfformulier aangevraagd! Ben benieuwd of er nog meer verhalen zijn over deze school/cursus..

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 12:22

Ik nog voor het weekend het inschrijformulier op de bus gedaan.
Ik heb inmiddels wel veel goede verhalen over de school zelf gehoord, maar niet over deze opleiding.
Maar ik kreeg ook een beetje de indruk dat het een totaal nieuwe opleiding is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:40

Dit jaar gaat t niets worden voor mij, maar laat me tzt maar weten hoe de opleiding is. Ben wel erg benieuwd!

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:33

Wil je werk niet meewerken Needje??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 05:28

Jawel, maar jij niet....... haha

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:57

Ik ken de cursus van Thim niet, maar zit ook in dit werkgebied. Stel je niet voor dat je met deze cursus daadwerkelijk als paardenfysio aan het werk kan. Fysiotherapeut en het woord therapeut zijn beschermde titels die je niet mag dragen zonder bevoegdheid. Mij lijkt dat je met een cursus ook te weinig ervaring opdoet om daadwerkelijk klachten goed te kunnen analyseren en oplossen. Een verkeerde diagnose kan veel schade aanrichten. Bedenk goed wat je met de cursus wil en kan voordat je er zo'n bedrag aan uitgeeft. Sorry, wil niet te negatief overkomen, wil alleen dat jullie goed nadenken voordat je er zoveel geld aan uitgeeft, zodat je niet achteraf spijt krijgt omdat je verwachtingen anders waren.
Ik heb overigens nog nooit iets negatiefs gehoord over de opleiding van Thim (behalve dan de hoogte van het lesgeld ), dus de opleiding lijkt me wel goed.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:40

Hobby schreef:
Bedenk goed wat je met de cursus wil en kan voordat je er zo'n bedrag aan uitgeeft.

Dat is dus de reden dat ik twijfel.. ik weet wel wat ik ermee wil maar niet wat ik ermee kan..