enten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

enten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:21

hoihoi

mijn pony wordt donderdag geent, nu had ik een vraagje, zetten jullie je paard gewoon in de wei? ik weet dat je een dag niet mag rijden (ze krijgt van mij 3 dagen) maar de wei mag meestal toch gewoon wel? ik vraag dit omdat mijn pony deze tijd van het jaar niet makkelijk op stal te houden is..
groetjes

JenRocky

Re: enten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:11

Ik doe die van mij gewoon op het land. Maar waarom het gaat is dat je paardje niet gaat zweten. Want dan zweet ie het uit. Je kunt ook gewoon rijden hoor. Zolang die maar niet zweet. Ik geloof dat ie na 2 dagen het er niet meer uit kan zweten, maar dit weet ik niet 100% zeker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:12

rijden mag tegenwoordig wel weer, als het dier maar niet gaat zweten, een rustig stapritje of een kwartiertje wat stappen en een drafje kan best..

ik doe altijd twee dagen rustig aan, in de weide mogen ze altijd wel gewoon staan hoor.

als ze maar niet erg gaan zweten, dat kan namelijk dan de enting beinvloeden...

verder valt het wel mee hoor

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 11:38

oke thnx, ik geef haar zowiezo tot maandag rust want ik ga een weekendje weg dus komt goed uit, zweten zal ze als het goed is niet doen in de wei!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:08

m'n VA heeft gezegt, de dag van de enting helemaal niks doen, de 2e dag rustig aan doen, en daarna gewoon je normale werkscheme weer rijden