Verhuizen naar stal aan het bos, dazen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Verhuizen naar stal aan het bos, dazen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 08:43

Volgende maand gaan mijn paard en ik verhuizen naar een andere pensionstal dichter bij mijn huis in de buurt. Het lijkt me zowel voor mijn merrie als voor mij een hele fijne stal om te staan. De stal ligt aan de rand van het bos en mijn merrie zal in een buitenbox komen te staan. Aangezien we op mijn huidige stal (niet aan het bos) al flink wat dazen hebben maak ik me toch wel een beetje druk over mijn nieuwe stal. Ze komt daar namelijk dus in een buiten stal en wellicht heeft ze dus ook op stal last van de dazen, mijn vraag; hoe houden wij de dazen op afstand? Dazenspray is een manier maar zijn er ook ''dazen dekens'' oid te koop? Alvast bedankt voor de reacties!

Brennie

Re: Verhuizen naar stal aan het bos, dazen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:51

Er zijn tegenwoordig hele goede vliegendekens te koop. Ik zit met mijn pensionstal in een bosrijke omgeving en als je een deken koopt van een goede kwaliteit (misschien wel duurder, maar heb je wel plezier van en je paard natuurlijk ook) is het te doen hoor. Je hebt dekens met hals en zelfs een kap voor het hoofd. Je kunt hem 's avonds laat afhalen en 's ochtends tegen de middag weer opdoen. Ze komen ook vaak als het broeierig weer is en als het bewolkt weer is heb je er bijna geen last van. Veel succes! Groetjes Brennie

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:57

Ik denk eigenlijk dat je er niet meer last van zal hebben dan nu, het paard dat ik rij staat ook in een buitenstal maar heeft daar juist geen last van dazen, ik denk omdat de stal schaduw is en daarbuiten niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:42

Mijn verzorgpaardje staat op een stuk land in het bos waar wel veel dazen zijn zij heeft gewoon een vliegendeken met hele fijne mazen van HH.
Als het echt te erg wordt met de dazen krijgt ze een vliegenmasker op wat erg goed help en haar benen en buik spray ik met anti-mug die je gewoon kan kopen bij de drogist en dat werkt perfect.

Als ik jou was zou ik eens tussen 1 en 3 naar de stal gaan en kijken hoe het daar is met de dazen eventueel vragen aan andere pensiongasten of zij er last van hebben.

Zon en schaduw maakt ook wel een verschil dazen zie je bijna niet in de schaduw du als de stal in een dicht bebost gebied staat zal het wel meevallen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:48

So lees nu pas dat je daar weg gaat joh, een optie tegen de dazen is misschien zo'n deken als die Oxybere ook heeft, die werkt heel goed.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 15:27

Charos schreef:
So lees nu pas dat je daar weg gaat joh, een optie tegen de dazen is misschien zo'n deken als die Oxybere ook heeft, die werkt heel goed.

Haha, inmiddels ben ik dus al over Hmm, zo'n deken zou inderdaad wel wat kunnen zijn. Ik ga overigens pas over op een deken als spays etc. niet (meer?) werken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:12

Al over? ben net eergisteren op stal geweest en toen was je nog aan het hobbelen daar. Pff gaat snel.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:19

Ik heb je ge-pb't