ik heb zondag een proef gehad, mijn lesgeefster heeft me bij het inrijden tips etc etc gegeven en voor ik de proef binnen moest zei ze 'nu ga je je 6 min volledig concentereren en álles er uit halen wat er inzit!'
dus ik concentreer me op mijn paard, mijn hulpen, mijn houding. Maar ik hoor haar een bepaalt ding niet goed lezen en ik was zodanig aant het concentreren op mijn paard dat ik helemaal de kluts kwijt was, dus ik maar gedaan wat ik dacht dat moest rijd ik een volte te veel
(hier heb ik héél erg van gebaalt omdat ik hier door een 1ste plaats uit handen gaf op een toch aardig belangrijke wedstrijd voor mij)Ik was ook een beetje 'bang' voor haar reactie omdat ze nogal streng is (en terecht dat ze streng is) maar ze zei tegen mijn moeder en tegen mij:
'ik zag aan haar dat ze op het einde van de proef echt helemaal kapot was en kluts kwijt was, hiervoor zou je eigenlijk moeten gaan fitnissen, zo leer je je inspannen en concentreren tegelijkertijd en zo leer je dat langer vol te houden'
Nu ben ik al langer op zoek naar een sport/hobby buiten paardrijden. En fitnis lijkt me al langer 'wat om te doen' maar als het dan ook nog eens als voordeel is voor mijn proef is het helemaal top! Ik hoef al niet alleen te gaan want mijn broer wil maar wat graag mee.
Dus, is fitnissen een voordeel voor je proef? Of is dit onzin?
Dus in dat opzicht kan het een fijne nieuwe hobby zijn. Dat van concentreren en inspannen tegelijk, ik ben niet goed mee... Tenminste, niet in dat opzicht waar fitness je zou kunnen helpen om die twee te combineren. Als ik ga fitnessen hoor/zie ik ook niet bepaald wat er rondom mij gebeurt hoor, en vaak schrik ik me een hoedje als de kine opeens iets zegt - al stond ie blijkbaar al tien minuten naast mij
Maar het is iig erg leuk om doen! 
(dus dat ze dat bedoeld)