Adres om Tinker in te rijden gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Adres om Tinker in te rijden gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 23:34

mijn tinker ruin van 4 jaar, zadelmak, en licht bereden is erg koppig met rijden, heel zwaar, wil alleen maar hard, schrikt overal van, enz.
aangezien ik zelf niet ervaren genoeg ben om hem verder in te rijden, ben ik op zoek naar een goed en betrouwbaar adres, liefst tussen Texel, (Den Helder) en Hoorn, om dit te laten doen. kan iemand mij een goed adres aanbevelen, en weet iemand wat dit ongeveer gaat kosten

alvast bedankt voor de moeite

Sylvia

elmiran

Re: Adres om Tinker in te rijden gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 00:16

Waar ik m'n paard verder af heb laten richten koste het 500euro per maand. Weet alleen geen africhtingstal bij jou in de buurt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 00:30

Ik heb wel af en toe wat paarden van mensen in training. Heb op dit moment een stal vrij.
Heb een tijdje een drie-jarige gehad om te beleren, maar die is inmiddels verkocht en daarna heb ik alleen nog maar korte 'gasten' gehad.

Adressen om sportpaarden fijn te laten rijden weet ik zat, maar voor een tinker is dat al een stuk lastiger. Daar beginnen die jongens meestal niet aan.

Reken bij een professionele stal op 450-550 euro per maand(en dat moet op zich genoeg zijn). Bij een amateur afhankelijk van de stallingskosten op 250-300. Als mensen aan huis komen kan het plaatje heel anders zijn, maar dan is het ook lastig om een goede te vinden en kan het met reiskosten nog aardig oplopen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 00:35

gomir schreef:
Adressen om sportpaarden fijn te laten rijden weet ik zat, maar
voor een tinker is dat al een stuk lastiger. Daar beginnen die jongens meestal niet aan.

ehm waarom eigenlijk niet?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 00:50

Geen idee waarom niet, maar ze staan echt niet te trappelen om met dat soort paarden aan de gang te gaan

Heb al eens rondgebeld voor iemand die een haf wilde laten beleren, maar dat is echt lastig. Ze beginnen er over het algemeen gewoon niet aan.

het is ook wel anders of je met sportpaarden of met een tinker aan het werk bent. Al is het alleen maar omdat je spullen allemaal ineens niet passen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 01:13

En als je nou eigen spullen hebt. Zo lastig kan het toch niet zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:19

Ik heb een vriendin in opperdoes wonen die daar misschien wel oren naar heeft, ze heeft zelf een tinkerhengst en is nu met een ander paard bezig om opnieuw te beleren. pb maar even.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 22:17

iedereen bedankt voor de reactie's,
maar met een goed adres bedoel ik eigenlijk een profesionele stal/bedrijf, dit omdat ik meerdere slechte ervaringen heb met prive adressen, hiermee wil ik niemand op de tenen trappen. maar dit is helaas nu eenmaal mijn ervaring.

groeten Sylvia

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:21

Ik heb zelf het idee dat het soms ook wel aan de karakters ligt van de in te rijden paarden. Koudbloeden zijn weer anders dan volbloeden. Hoop dat je een fijn adres kunt vinden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:55

Ik heb het nog even aan mijn trainer gevraagd vandaag, maar die wist het voor een tinker eigenlijk ook niet zo hier in de omgeving.

Als je hem bij een professioneel bedrijf brengt moet je trouwens ook maar afwachten wie erop gaat zitten... Daar lopen namelijk ook meestal wel stagiaires en andere meiden rond op stal en mag jij raden wie er op de minst gecompliceerde paarden terecht komen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 23:02

Ik had er eerst ook helemaal geen vertrouwen in. Ik heb mijn paard zelf zadelmak gemaakt en heb er voor t eerst opgezeten en mee gestapt. Omdat ik te weinig hulp had (1x per week) heb ik haar toch maar weg gebracht. Ik laat niet zomaar iemand met m'n paard rommellen, wil zien hoe ze ermee omgingen dus heb toen afgesproken dat we dus steeds een paar keer kwamen kijken. Het beviel me goed, man ging er erg goed mee om. Heeft dan wel 3maanden gekost....t was echt een draak