De laatste tijd komen mensen vaak met een filmcamera, je kunt geen gewoon gesprek voeren want HUP die camera op je neus.
Vorige week iemand die bleef maar doorfilmen, in de stal ed, alles.
Dan wil je een praatje maken en HUP de camera er bovenop.
Ik maakte er eerst een grapje van, of ze wilden ophouden omdat ik niet met mijn dikke kont thuis wens te bekeken te worden door heel de buurt, maar diegene bleef gewoon doorgaan.
Van de week iemand voor een jonge pony, die net onder t zadel was ( werd er bijverteld) HUP filmen maar, wat toch stress meebrengt voor de ruiter en t paard.
Er wordt niet even gevraagd of we er wat op tegen hebben.
Ik zou zoiets zelf niet doen bij mensen, je hebt toch een vorm van privacy.
Dat mensen een klein stukje filmen om te zien hoe ze op t paard passen prima, zeker nadat dat even netjes gevraagd is.
Maar toen ik van de week een filmpje terugvond op dit forum, zodat t door iedereen bekeken en bekritiseerd kan worden, schoot t me even verkeerd.
Ik had niets om me voor te schamen, de pony liep prima,maar toch.
Je bent bezig met een jonge pony die voor de 4 e keer gereden wordt, en dat kan ook anders gaan.
Ik heb het gevoel dat ik me op eigen terrein in moet houden om te vloeken als ik dat wil, of in mijn neus te peuteren e.d.
Als ik bekeken wilde worden had ik wel gesolliciteerd als actrice in een soap.
Ook filmen mensen zelfs de ruimten van de zadels ed, ik weet NIET wie er allemaal komt, maar er kunnen ook "verkeerde"mensen tussen zitten,dat zie je niet aan de neus.
Hoe kan ik dit nu het beste uitleggen aan mensen?

Iedereen heeft namelijk een springkrack staan, totdat je ermee over het hout heen wil. Is niet erg, maar wel vervelend als je dan iedere keer iemand mee moet nemen en daarom film ik het. Ga voor een springpaard in principe toch twee keer kijken, zeker omdat het vaak jonge dieren zijn kan dat spectaculaire de eerste keer ook best uit onervarenheid voortkomen.
Zie daar weinig verschil in eigenlijk.