Knarstanden......!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

animals

Knarstanden......!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 19:25

Mijn pony is 3 en hij heeft is soms aan het wisselen met zijn tanden en kiezen, maar wanneer ik hem medicijnen geef dan gaat hij knarstanden, hij heeft geen haken aan de kiezen en soms denk ik dat hij ergens pijn heeft, heeft iemand enige idee wat het nog meer voor tekenen kan hebben.

Ik heb al zoveel meegemaakt met dit beestje en soms heb ik even geen flauw idee meer wat het kan betekenen, want dan ga je allerlei dingen vergelijken en dat moet niet... kan iemand mij helpen?

Nouska

Re: Knarstanden......!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:51

Wij hadden een merrie die altijd knarsetandde als ze boos was (bijv. tijdens het voeren naar haar buur, of als een paard haar in de wei naar haar zin teveel lastig viel). Alleen tegen andere paarden, niet tegen mensen.
Ook had iemand me verteld dat paarden (en ws ook mensen?) alleen knarsetanden als hun gebit goed "past" (eigenlijk een goed teken dus).
Ik heb het wel meer paarden zien doen en vaak net zoals bij onze merrie was het een soort uiting van voernijd. Maar het heeft niets met de gezondheid te maken, het is een gedragspatroon. Misschien vindt je paardje dat medicijn gewoon vies??

-x- Nouska

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 00:22

De pony van mijn zusje knarsde met haar tanden toen ze heel erg ziek was, van de pijn.
Maar ze deedt ook haar mond niet van harte meer open, hield haar kaken stijf op elkaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 05:31

ik knars zelf met mijn tanden!!!
ik doe dat als ik gestressed ben, of problemen heb, dan ga ik in mijn slaap knarsetanden..

een paard knarst omdat hij het ergens niet me eens is, er gebeurt iets en het laat zijn ongenoegen merken door te gaan knarsen.

paarden die knarsen moet je altijd een beetje extra in de gaten houden, het zijn vaak dieren die door hun knarsen laten zien of er iets mis is...

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 17:42

Ja en dat vind ik nou het enge ervan, mijn pony wil de laaste tijd wil mijn pony ook geen medicijnen meer helemaal niks meer....

Hij begint te dreigen enz... en ook plotseling naar mij... maar is het dan puur omdat hij probeert de baas over mij te spelen en wanneer ik hem de medicijnen geef dat hij boos is ????

want zo vermoeden heb ik nu dus

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:10

Moeilijk te zeggen of hij het nu uit pijn doet (ik weet niet waartegen die medicijnen zijn) of gewoon vies vindt en zo idd zijn ontevredenheid uit.

Maar je doet het nu eenmaal voor zijn bestwil, dus inplaats van knarsetanden wordt het nu doorbijten voor hem, niks van aantrekken als hij knarsetand (misschien heeft hij ontdekt dat je dan aarzelt ofzo?), gewoon doorzetten. Jij bent immers de baas. Hooguit als je je zorgen maakt kun je aan de DA vragen waar hij denkt dat dit door kan komen (misschien dat een ander medicijn dan de oplossing kan zijn?), maar in ieder geval niet stoppen met medicijnen geven hoor.

Toen mijn pony smerige medicijnen tegen koliek kreeg vondt ze het ook niet leuk (wist zij veel dat ik het niet deed om haar te pesten) en als ze haar zin had gekregen zou ik iedere keer de hele box doorgetrapt zijn, maar het moest nou eenmaal, anders zou ze niet beter geworden zijn!

-x- Nouska

animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 17:42

Nee dit zijn de enige medicijnen hij kan niet aan andere medicijnen het is zo erg ik kan dit ook niet overslaan want als ik dit 1 x oversla (hij moet 3x daags deze medicijnen hebben) dan heb k kans dat hij de volgende dag dood in het weiland ligt...

Hij heeft aan de beide longen ziektes en problemen met de luchtpijp enz... (is hij 5 en halve week voor in Utrecht geweest)

Ik stop dus zeker niet met de medicijnen... nee aarzelen is het ook niet bij mij is het standaard je moet de medicijnen hebben of je het nou wel of niet wilt.